Beste TF-ers
Ik ga mn plaatwerk laten stralen maar wat is het beste om te het roest tegen te gaan na het stralen ?
poedercoaten,verzinken of autolak?
of eerder verzinken en autolak of heeft autolak geen zin om roest tegen te gaan ?
De yanmarman
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 106 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Poedercoaten is verder erg mooi, krijg je een hele harde laklaag van. Ze zeggen vaak dat het dan niet glimt, maar dat valt reuze mee, wordt zoveel gepoedercoat wat ook glimt.
ik zou zelf voor een goede grondlaag en lak gaan , met blanke lak deroverheen
ma auto's worden ook verzinkt en die zijn toch nie krom getrokken ?
en kan je er nie overspuiten met orginele lak ?
@inter-633 mn pa's audi (denk ik helemaal) want is ook 20 jaar oud en nergens roest,mn broertjes opel corsa is 16 jaar oud en zit vol gaten waar ze nie horen te zitten en is niet verzinkt
kun je hem na altijd plamuren
maar iets wat geplamuurt is kun niet laten coaten
en het nadeel van coaten is dat het warm wordt en dan heb je kans dat het gaat plaawerk gaat kromtrekken
die epoxy coat lijkt idd mij het beste.
@vf-p hoe verklaar je dan dat er steentjes tegen de motorkap zijn gekomen waardat de lak weg is en nie roest ????
die roest krijg je nooit (helemaal) weggeschuurt en het roest gewoon weer verder.
auto's worden verzinkt op het nieuws zag k pas van de opelfabriek da ze een auto in een bad deden.
machineman
Valtra/fordpower
Auto´s worden over het algemeen wel verzinkt. De auto word verzinkt voordat de auto vorm krijgt. De grote rollen staal waaruit ze een auto persen, worden van te voren verzinkt. In de staal fabriek.
Er zijn vier methodes om iets te verzinken.
elektrolytisch verzinken, ook wel galvaniseren, bijvoorbeeld moeren en bouten. thermisch verzinken, bijvoorbeeld een voerhek, 400 graden
schooperen, zink draad smelten, en dan opspuiten
sherardiseren of diffusieverzinken, het aanbrengen van een zinklaag door verhitting van producten en zinkpoeder in een oven
Volgens de geleerden zou het plaatwerk tijdens het scooperen niet vervormen, dit is niet helemaal waar gebleken, maar het blijft in mijn ogen binnen de grenzen. Al zou ik het bij een motorkap afraden.
Epoxy werk ik al jaren mee en kan ik alleen maar aanraden. In tegenstelling tot die 1 komponenten grondverf van Kramp is Epoxy mits goed opgebracht van zichzelf al "dicht", en de meerprijs gewoon waard. Het aflakken gebeurt in dit geval nog met orginele synthetische verf van Fendt, maar dit alleen omdat om dat ik niet al het grijs heb herspoten, en zodoende het kleurverschil zo klein mogelijk blijft. Het rode en het groene wordt wel 2K.
In mijn ogen is zonde om na ergens veel tijd in te hebben gestoken om het strak te maken, men na het gebruik van goedkope verfen moet constateren dat het na enkele jaren over moet omdat roest weer de kop op steekt. Voor diegenen die nieuwsgierig zijn naar verschillen de oplossing voor ontroesten (en zich wat tijd gunnen tot lezen) heb ik hier nog wel een interessante link oldtimeropelforum.nl/forum/viewtopic.php/…