Massey Ferguson 6465 Dyna-6 - Ervaringen gezocht met MF 6465 Dyna-6 en gebreken

Goedemiddag,

Ik ben een MF 6465 Dyna-6 tegengekomen uit 2008 (T3). Wat zijn jullie ervaringen met deze typen? En zijn er zaken waar ik op moet letten? Wat zijn de zwakke punten? Alle reacties zijn welkom!

Mvg,

CHEFBV
chefbv

Reacties

mf 6150
Als ik mij niet vergis is dit het type met de oude motor nog (zwart chassis) meestal rond de 5000/6000 uur hebben die nieuwe verstuivers nodig. Verder prima trekkers.
Waar je vooral op moet letten zijn de mf kwaaltjes zoals het stalen dak, deze kan rot zijn! Controleer dat dus. Let ook dat de urenteller na 9999,99 weer bij 0 begint, kan dus 4000 op staan terwijl het 14000 is.
En het is de kleinste 6 cilinder, met de 'lichte' achterbrug, 6475 en 6480 zijn al zwaarder gebouwd.
rickboer blija
De laatste perkins motoren zijn niet de betrouwbaarste, dat zijn de modelen met zwart frame onder de xx85. De versies met grijs frame zijn sisu motoren, en die zijn wel betrouwbaar
@rickboer blija grijs frame kwam begin 2010, sisu motor kwam een jaar later.

De Perkins is een fijne motor, maar de verstuivers zijn vaak rond de 3000 uur aan vervanging toe. De Sisu is sterker in lage toeren. De dyna6 is een goede versnellingsbak, al hangt veel van het gebruik af natuurlijk. Even wat gas los als de powershift schakelt en bij groepenschakeling ook. Is een behoud voor de bak. De 75 en de 80 hebben een zwaardere achteras. Het hefvermogen is wel gelijk. De luchtgeveerde cabine wil wel lekkage vertonen waardoor hij zakt en de compressor hem steeds bij pompt. Lekkage zit vaak in de ventielen. Sommigen masken er gewoon een nippel op zodat je hem met een losse compressor oppompt.
rickboer blija
@MaartenMandemaker zo is de luchtvering van onze trekker ook, de sisu motor kwam in september 2010
chefbv
@MaartenMandemaker Dankje daar kan ik wel wat mee. De geveerde vooras e.d. geen problemen mee?
+1
@chefbv Nee niet in het bijzonder. Het is natuurlijk wel weer een stukje electronica en hydrauliek. Maar over storingen heb ik niet veel gehoord. Hij veert wel erg fijn deze as, geeft echt een heel stuk extra comfort, de luchtgeveerde cabine trouwens ook.

Wat @jmos zegt, de standaard tandwielpomp geeft 60 liter olie, de loadsensingpomp 110 liter. Ook heeft de loadsensing op alle ventielen doorstroomregeling en op alle ventielen zweefstand. Asls optie konden er ook electrische ventielen op. Ook is er een 40 of 50 km uitvoering. De 50 km heeft bredere voering op de remschijven.
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
de luchtgeveerde cabine trouwens ook.

@chefbv Luchtgeveerde cabine is niet standaard, dus even kijken of het er op zit.
Mijn ervaringen zijn goed met een 6460. Taaie 4 cilinder die erg lang vast houd. Het automatisch schakelen op de weg omhoog loopt wel lekker maar het terugschakelen erg schokkerig. Op de handmatige stand blijf je wel constant aan het schakelen vind ik met 24 versnellingen.
Emmink
Het automatisch schakelen vond ik eerst ook schokkerig bij de 6465, maar dat moet je even leren aanvoelen hoe je deze instelt. Dan rijdt het veel beter, anders blijf je inderdaad continu schakelen met de t- hendel. Verder vind ik het een super trekker
jmos
Kijken of je een tandwielpomp of een load-sense pomp hebt. Deze laatste geeft veel meer olie.
tone29
Destijds nieuw gekocht... totaal geen geluk mee gehad. Versnellingsbak problemen en gescheurde velgen mee gehad... 2.5jaar gehad en maar weer weg gedaan
chefbv
@tone29 Okay en wat voor problemen gaf de versnellingsbak? Had je vaste velgen of met een losse hartplaat?
tone29
@chefbv of hij weigerde... sloeg die op error. Of moesten hem vaak kalibreren. Hadden velgen met losse hartplaat...
chefbv
Up
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6465 Dyna-6 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!