Illustratie van:

New Holland 6640 - De aandrijving deed het plotseling niet meer

Trekker rijdt plotseling niet meer, Ik was met trekker aan het wal maaien en hij reed plotseling niet meer. Je ziet/voelt hem nog wel een klein beetje aangrijpen. Olie druk lampje brand, er zit voldoende olie in heb hem gekalibreerd liep steeds hoog op tot ongeveer 230 en gaf volgens mij de volgende fout codes
bij C3 : U28 bij C4 : U30 lichtje van de olie druk brandde niet. Fout code bij C1 : U33 en bij C2 : U35 nu brandde het olie druk lampje wel (C1 en C2) Wie kan mij vertellen wat mogelijk mijn probleem is?

Deel dit topic

Reacties

nhmonteur
Als ik je verhaal zo lees dan denk ik dat de smeerklep van het C3/c4 pakket eruit ligt.
Je zult dan aan de rechterkant de schakeldeksel moeten weg halen en dan kijken waar de 3 pijpjes naar de 2 pakketten lopen of daar schuif nog in zit.
Hier wil wel eens de segering wegvallen/schieten waardoor de schuif met de 2 veren eruit valt.
Vaak is met een goede magneet alles wel weer te vinden in de transmissie.
Theunis
@nhmonteur Ik sleutel wel een beetje maar is dit zelf te doen? moet de cabine van de trekker eraf of is de band er voor weg halen voldoende.
+1
nhmonteur
@Theunis je hoeft alleen maar het rechter achterwiel weg te halen en de olie eraf te laten.
Dan zit er ongeveer ter hoogte van de accubak een plaat op de transmissie geschroefd waar alle kleppen en een aantal sensoren in geschroefd zitten.
Deze plaat moet er af. Daarvoor zul je wel wat leidingen en stekkers los en weg moeten halen.
Daarna kan de deksel er af en zie je koppeling 3 en 4 zitten. Aan de linkerkant zitten vanuit de deksel die je er af hebt gehaald 3 buisjes. In het huisje waar de drie buisjes invallen zit een schuif. Hoogstwaarschijnlijk is deze schuif er bij jou uit gevallen.

Als je niet heel veel ervaring hebt met sleutelen dan zal ik zeker een monteur vragen om mee te kijken en anders je dealer dit laten doen.
Vooral het schuifje moet weer netjes gemonteerd worden anders heb je alsnog lekkage en rijd de trekker nog steeds niet.
jammermaarhelaas
Heb hier een dergelijk akkefietje gehad, zelf geen tijd op dat moment dus NH garage laten doen. Vakkundig monteur is er een dag mee bezig geweest. Materiaalkosten zijn maar klein (zoals een veertje wat niet terug te vinden was in de bak en toch op bodem blijft liggen, of in aanzuigfilter komt en een paar spanstiften ter borging van de eveneens nieuwe seegering). Rest was arbeidsloon.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland 6640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0