Illustratie van:

David Brown 885 - Voorlader gaat haperend naar boven

Goeiedag ik heb een db 885 selective met voorlader laatst kwam ik erachter dat de hydro olie bijna leeg was, gevuld tot max sinds doet de achterhef raar selector op zakken komt hef omhoog, laatst was ik mest aan het laden na 4 karren goedwerkend begon de voorlader haperend te liften olie gechecked is nog steeds op niveau, wijst dit erop dat de filter verstopt zit of erger de pomp defect
Wie kan mij adviseren
Mvg marcel

Deel dit topic

Reacties

BasP95
Klinkt als vervuiling, en hoogstwaarschijnlijk het filter aangezien de hef en de lader er beide last van hebben. Maar het kan ook een vuiltje zijn in een van de hydrololiek ventielen..

Een klein nadeel om het filter te checken moet alle hydrololiek olie eruit.

Mvg
Bas
sluyscoogertje
Marcel, lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat er lucht in het systeem zit door tekort aan olie eerder. Heeft jouw DB 'n driewegkraan bij de hiel van de linkervoet? Om lucht te verwijderen de perslang
van de voorlader bij geheel neergelaten voorladercylinders even 'n slag lossen, persen tot luchtvrije olie komt, daarna dicht schroeven. Dat de hef omhoog komt is niet vreemd. De olie neemt de weg van de minste weerstand. Zet de hef in de bovenste stand met de blokkeerknop.
Daarna keuzeknop in stand TCU en zult zien dat alles werkt met de quadranthandle.
Nog 'n tip, bespaar nooit op olie en zeker niet op 't hydrauliekfilter, elk jaar verversen. Succes!
m vr gr Niek
kriskris
Indien het nog werkt zou het gele controlelampje meetstal links van de 3 op het controlebord moeten branden. De filter bevind zich onderaan vanachter in een soort kom die zichtbaar uitsteekt op de gietijzeren vorm van de versnellingsbak. Om te zien hoe de vervanging in zijn werk gaat kijkt, u naar dit filmpje op YouTube

De is filter o.a te bestellen bij histopards.

Op de kom zit ook de censor om een eventuele verstopping door te geven aan het controlelampje. Vaak is het draadje stuk vanwege de kwetsbare plaats waar het zich bevindt..

Mgv

Kris
sluyscoogertje
Marcel, als het oranje controlelampje op je dashbord goed is, gaat die branden als het hydro-
filter vuil of verstopt is.
tot zo ver, Niek
de-bruin
Bedankt alle voor de snelle reactie ga die lucht nu eerst proberen en vrijdag de filter vervangen die is onderweg filmpje is erg handig ik laat horen of het gelukt is
Wimsumar
Beste De-Bruin:

Quote Reactie van @de-bruin:
die lucht nu eerst proberen

Er zal lucht zitten in het (hef)regelmechaniek van jouw trekker. Dit is normaal te verwachten gezien de bijna leeg-toestand van het oliereservoir. Belangrijk is nu, na de bijvulling, de hefinrichting (achter) geheel in onderste positie te laten en dan de trekker vervolgens starten. Laat de motor een kleine minuut op stationair toerental draaien waardoor 'het systeem' zichzelf ontlucht. De hefinrichting mag niet omhoog gaan bij voorladergebruik. Controleer hiervoor de instelling van de selectamatic.

Bron: David Brown owners manual.

In onderstaande link zoek je bij D.B.-type het 995 model. Deze handleiding is iets uitgebreider dan de 885.

sites.google.com/site/deerebrown/…

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 885 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0