International 585 - splitsen tractor

Ik ben erachter gekomen dat de koppelingsplaat van mijn international 485 xl versleten is nu heb ik wel meerdere keren andere modelen gesplits maar dat waren hoofdzakelijk duitse modellen en dat stelt niet zoveel voor maar nu heb ik horen zeggen dat een engelse behoorlijk wat lastiger is. Waar moet ik rekening mee houden en wat kom ik tegen zodat ik niet voor verassingen kom te staan.Het sleutelen is me niet vreemd maar misschien heeft er iemand nog wat nuttige tips .Het is geen 585 maar een 485 xl maar de 485 xl stond niet op de keuzelijst
passion_for_power

Reacties

IH-Jansen
Met of zonder cabine? ik heb een tijdje gelenden een 585 zonder cabine gesplitst op het werk ;)was niet zo moeilijk alleen ff kijken hoe alle kabeltjes liggen en bij het gas in welk gaatje hij zit
fendt-vario
@IH-Jansen

denk niet dat hij hier wat aan heefd
SJB533
Met cabine, staat er toch?

Wat zou lastiger zijn aan een Engelse? Die bakken aan de zijkant? Kunnen er toch gewoon af?
Ik bedoel idd wat meer specifieke dingen waar ik op moet letten en deze is idd met cabine maar alle tips zijn welkom
newholland11
Effe iets wat niet in dit topic hoort maar kost een youtubeaccount iets?
Idd sjb533 als je met bakken aan de zijkant de brandstoftanks bedoelt? die kunnen er idd af maar ik hoor wel dat het verder wel mee zal vallen mocht er iemand nog iets over kunnen vertellen , laat maar horen.
newholland11
Kost een youtubeaccount geld??
He newholland11 moet dat persee op mijn topic dat kun je toch gewoon opzoeken bij youtube ?
newholland11
Sorry hoor
newholland11
@passion_for_power
het was maar een vraag!
Weet ik ook wel en zo bedoel ik het ook niet maar ik denk dat je dat bij youtube wel op kunt vragen succes
newholland11
Maar weet jij of het iets kost??
JD92
Als je het gewoon probeert BESPAART dat hier een hoop onzin.

Het is btw gratis.
newholland11
Bedankt en sorry nogmaals
F-E-N-D-T-J-E
Lijkt mij tog niet zo moeilijk goed in de gaten houden hoe t gezeten heeft en dan is dat tog geen probleem enig verschil denk ik met de bouten dat zijn engelse maten oppassen met de zeskant doldraaien maar de rest zal tog geen verschil zijn lijkt mij
ihc-driver
Dat is niet alleen met een engelse inter dat er aparte maten in zitten.

Alle inters zitten vol met UNC en UNF draad, ook de duitsers
hankook
Oke ik kan je een tip gegeven als je uit elkaar haald maak dan stap voor stap even foto
dat doe ik namelijk ook altijd makelijk
als even niet meer weet kijkje op de foto
Corne S
Met het in elkaar rijden, er voor zorgen dat de spleens van de assen goed zitten. Bij een gewone mechanische koppeling (bijv. 423 met onafhankelijke aftakas), deed je dat door de aftakas aan te zetten en aan de as draaien. Volgens mij deden we dat bij onze 585 (heeft een aftakaskoppeling die op oliedruk werkt), met een hulpstuk en bij de startmotor met een bandenlichter het vliegwiel draaien.

Voordat je hem uitelkaar rijdt, eerst wigjes tussen de vooras tikken, zodat de schommelas niet werkt (dan kan het blok niet zomaar van je krik vallen!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 585 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!