Illustratie van:

Fendt 900 Serie - Transmissiestoring Fendt 930 ComIII

Wij hebben bij onze Fendt 930 nu voor de derde keer storing in de verstelmotor van de vario transmissie (storingscode 4.1.A1 / 4.1.A3) hierdoor gaat de trekker gelijk op noodbediening. Zijn er meer gebruikers van een 900 ComIII die daar last van hebben?

Deel dit topic

Reacties

Fendt916
Tijd voor een 824 of 828? haha
Loonwerker_Erwin
Nog een 926 dr bij 😛
Fendt916
En dan vd 1 ste gen ja maare is die storing dat hij niet meer in de veld of transport groep wil en dat het balletje bij die streepjes weg is?
Loonwerker_Erwin
Ja klopt, dat is de noodbediening, dan kan je niet versnellen, vertragen en omkeren
Fendt916
Oke hebben wij ook wel eens gehad met de 711 en 714 dan zijn die sensors kapot die aan de zijkant vd variobak zitten 2 maal
rooie
Dr zit een heveltje onder bij de bak die hem in de eerste of de tweede drukt daar zit rommel tussen moet je even schoonmaken
we hadden laatst exact het zelfde met de 916 gen 2
Loonwerker_Erwin
Zal morgen even kijken, wel vreemd is dat de 930 dit al 3x gehad heeft en de 926 nog nooit...
B - W
Neem die handgeschakelde 800 dan ook mee als je er niets van snapt, erwin 😃
Loonwerker_Erwin
Schakelen ligt mij niet zo 😃
Jb26
Schakelen is het mooiste wat er is! 😃
Fendt916
Ja dan is die schakelaar niet al te fijn
rooie
De 916 bij ons heeft nu 10000 uur met de eerste variobak en kregen ook zo deze problemen en dachten dat de bak dus op was maar viel dus mee
Fendt916
Rooie kun je aflezen in de ternimal hoeveel druk die geeft onze 916 gen 2 heeft al 16000 uur
rooie
Met de eerste bak nog?
lucas712
Kijk ook even of je accu goed is en schoon. geen rommel aan de klemmen en of je dynamo goed is. hebben wij ook gehad met 711 ging ie ook in noodbediening lag het aan de stroom.
interpowerrr
Waarschijnlijk de verstelmotor defect. hebben wij laatst gehad met huur 820 (1200uur garantie) 1 uurtje werk, rechter achterwiel eraf en plaatwerk, even doormeten vervangen en justieren. en klaar is kees.
met koude trekker geen last maar met warme wel.
NewHollandErik
@Loonwerker_Erwin
Even Bennekom bellen. :lol:
Mengeledriver
Eerst calibreren!
En zeker niet beginnen met het wisselen van de stelmotor, die gaan n.l. niet snel kapot!
Complete transmissie calibreren en dan is het probleem wel verhoplen denk ik.
Mengeledriver
@NewHollandErik

Quote:
Even Bennekom bellen.

Roelofs haalt toch mech. Raalte erbij.
keeko
Storingsboek zegt:
4.1.A1: Verdraaingshoek wordt niet binnen 2 sec. bereikt : Mechanische controle: met noodbediening controleren of verstelling makkelijk is te bedienen.

4.1.A3: Signaal incrementele sensor (werkelijke positie-signaal)gestoord of niet logisch.

Volgens mij kan je het beste eerst eens proberen te calibreren (justeren) en/of diagnose met labtop bij dealer.
yannick924
Kan het zijn dat wanneer je de trekker stillegt en 5 min wacht het probleem meestal verholpen is? Dan is het misschien een sensor aan de rechterkant van de trekker die wat vuil is en je kan schoonmaken. Laat je hier weten wat het probleem nu geweest is?
Maarten 718
Gewoon de sensors vervangen dan gaat dit probleem over is met heel veel dingen het geval sensor die door water/zand/drek/mais en gras minder gaat reageren en storingen aan gaat geven
Loonwerker_Erwin
Nou het vreemde is dat we het bij geen van de vario's hebben gehad alleen al 3x bij de 930... en de vor heeft 2x de stelmotor vervangen..
Mengeledriver
@Loonwerker_Erwin

Quote:
de vor heeft 2x de stelmotor vervangen..

Onderdelengarantie?
Dit is wel heel vaak, lijkt me niet goed dit...
Mengeledriver
@Maarten 718

Quote:
gewoon de sensors vervangen dan gaat dit probleem over is met heel veel dingen het geval sensor die door water/zand/drek/mais en gras minder gaat reageren en storingen aan gaat geven

Dit klopt niet, bij kapotte toerental/draairichtingsensoren krijg je andere foutcodes. En het is een dure hobby om zomaar te vervangen.
Loonwerker_Erwin
Ja wel onderdelengarantie maar het word een beetje vervelend... dacht dat ze bij de vor elke keer voordat ze de stelmotor vervingen ook wel de transmissie gecalibreert hadden...
Mengeledriver
Hoeveel uren hebben ze het telkens volgehouden dan? Kan er een piekspanning in het elektrische systeem voorgekomen zijn? Laswerk aan een aangekoppeld werktuig?
Bij de JD was laatst de Eprom zo ineens z'n geheugen kwijt...
Loonwerker_Erwin
De vorige stelmotor 800 uur en deze die nu denk ik kapot is 600 uur... net gek zat dus!

en geen laswerkzaamheden voor zover ik weet...
keeko
Gaf die vorige stelmotor dezelfde storingscodes?
Loonwerker_Erwin
Ja precies hetzelfde verhaal
keeko
Is het aangetoond dat het aan de stelmotor ligt? Als je de gelegenheid heb zou ik de stelmotor eens uitwisselen met een andere trekker en kijken of de storing mee verhuisd. Als dit het geval is kan je afvragen of dit niet door een ander gebrek aan de trekker veroorzaakt wordt (piek spanning / kortsluiting). Verder ken ik dit probleem niet van de Com3 900's
Loonwerker_Erwin
Het probleem is afgelopen week opgelost hopen we, het was een behoorlijke ingreep.

Er is een strip in de bak vervangen die de pomp en motor met elkaar verbinden. Op deze strip zat iets speling waardoor het geheel niet meer synchroon liep en er trillingen voorkwamen waardoor de stelmotor steeds sneuvelde. Er zit nu een dikkere strip in, ik hoop dat de problemen verleden tijd zijn....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 900 Serie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
46