O&K MH plus - Graafmachine wil niet meer voor of achteruit

Hallo forumlezers,
ik heb een O&K MH4 graafmachine waarvan het rijden niet meer inschakelt, dus als ik hem via een klein pookje aan het stuur in een versnelling zet, en het rijpedaal intrap schakelt hij niet meer in dus blijft hij staan.
Eerst deed hij het wel maar het werd steeds minder.
Het zou kunnen dat het schakelen via luchtdruk gaat, maar dat weet ik niet zeker.
Midden op de graafmachine zit een grote pot waar lucht en hydrauliek op aangesloten is.
De luchtdruk gaat via een schakelaar, dan kan je hem in de langzame of snellere versnelling zetten.(hierop staat op dit moment te weinig druk.) Het stabiel zetten van de graafmachine gaat ook via een luchtdrukschakelaar.(hierop staat wel genoeg luchtdruk.)
Aan jullie de vraag : wie weet te denken wat het probleem is?
Een luchtdrukprobleem of hydrauliek ?
Is dit systeem het zelfde dan op een Atlas graafmachine?
Of wie weet een goede monteur die kan helpen het probleem op te lossen?
Graag hoor ik van jullie, vriendelijke groet M.Lageveen.
Lageveen

Reacties

Fendt926Driver
Wil je die monteur in de buurt hebben of eerst 4 uur voorrijkosten?
Meld dan nog even in welke omgeving je de monteur zoekt.
Je hebt geen compressor in de buurt met 8 bar die je even op de leiding van het schakelen koppeld om te zien of dat het probleem is?
Lageveen
Hallo Fendt 926 Driver,
Ik woon in de buurt van Heerenveen, een monteur uit deze omgeving is wenselijk.
Het is al mooi te weten dat het schakelprobleem wel met de luchtdruk te maken kan hebben.
Ik heb een compressor die 8 bar kan maken, heb ik er ook op gezet maar omdat alle leidingen door een mantelbuis gaan is het moeilijk te controleren. ( moest het alleen doen)
Ga de leidingen uit de mantelbuis halen en nog een keer met twee man nakijken.
blauwe tractor
@Lageveen
Nog makkelijker is de oude eruit en meteen een nieuwe erin.

Dacht ik.
everhart
Ik heb een MHcity en had hetzelfde probleem, idd de lucht cilinder op de versnellingsbak heeft een lage en een hoge giering en bij mij zat deze af en toe vast,en dus gedemonteerd , gangbaar en schoongemaakt en ingesmeerd met vaseline ( altijd goed voor kunststof , rubbers ed) nu geen problemen meer en waar je mss rekening mee moet houden is de knop van de sleepstand als deze knop niet goed is schakelt hij ook niet, de hendel op het stuur is voor hydraulisch schakelen met de rijmotor
VdVQF
Hier een MH4 type, de schakelaars aan de linker stick zijn wat beroerd, ik kan niet meer zien waarvoor ze dienen. 4x4 en hoog/laag ofzo?
In de cabine heb je vooraan links een grote pedaal, denk de zwenk rem? Dan voetrem en rijpedaal. Daarnaast een elektrische pedaal (extra functie?)
Achteraan zit er een kleine ronde top in de vloer die je kan indrukken. Rechts in het midden ook eentje, die lijkt vast te zitten.
De stuurkolom kan ik naar me toe trekken maar komt niet vast te zitten, hoe werkt dit?
Op de joysticks zitten 2x2 druktoetsen, ook voor extra functies, moet ik nog uitzoeken.
De rijhendel op het stuur kan je niet alleen naar voor, midden en achter zetten maar ook omhoog en omlaag, functie?

Ik heb wat ervaring met nieuwere hitachi rupskranen maar heb nu een (oudere) bandenkraan bijgekocht voor weinig. Technisch goed maar uiterlijk en cabine zijn slecht (vandalisme!). De verkoper wist er zelf niks van, de zoon had deze gebruik voor de bouw en ze mocht nu weg voor weinig (met 3 bakken erbij, nieuwe banden, motor met een 400u erop etc). Een beetje hulp zou leuk zijn (en krijgt mijn eeuwige dankbaarheid!)
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de O&K MH plus ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!