International 433 - Mijn IH 433 rookt nogal

Mijn 433 start goed maar rookt constant. Waar zou dat aan kunnen liggen. De verstuivers of zijn de zuigerveren het probleem?? Wat zou ik het beste kunnen testen/doen. Dank vast voor jullie antwoorden.
HansMF1080

Reacties

ford3000case745
Gebruikt de trekker olie? En hoe start de trekker?
Wimsumar
Beste HansMF1080: Wat is de kleur & geur van de rook?
Om een indicatie te geven:

Rookvormen:
dieseldokter.nl/techniek-hoek/rookvormen/
stephan-inter
Hoe veel wordt de trekker gebruikt. En wat voor werk?
Lijkt me dat eerder dat hij lui is en een keer goed moet werken
HansMF1080
Bedankt voor jullie antwoorden. De trekker start goed. Alleen als het erg koud is duurt het wat langer. Het is olieachtige geur rook grijzig/blauw van kleur. (Dank voor de link @ winsumar)Het is een trekker de de laatste jaren niet erg veel gebruikt is. Ik heb hem rijdend opgehaald en heb er ongeveer 10 km mee gereden merendeels volgas. Dus hij is aardig los gekomen.
De trekker wordt (hier in Frankrijk) hobbymatig gebruikt om een hectare gras te maaien rond mijn huis en om de tuin grond met een kopeg van 1.3 meter te bewerken.
Ik heb de trekker toen ik hem had gekocht, een 3 maand geleden, geheel voorzien van (alle) nieuwe filters (origineel) en olie. (volgens de fabriek opgaven.)
Wimsumar
Beste HansMF1080:

Quote Reactie van @HansMF1080:
De trekker start goed. Alleen als het erg koud is duurt het wat langer. Het is olieachtige geur rook grijzig/blauw van kleur.

Dat zijn geen ongebruikelijke verschijnselen bij trekkers van die leeftijd en staat het hobbymatige gebruiksdoel niet in de weg. Met het reinigen / vervangen van het luchtfilter, + controleren / afstellen van de klepspeling en testen van de verstuivers is misschien nog iets verbetering te krijgen binnen een budget van enkele honderden. Eventuele te lage compressie (dieseldoktor aandachtspunt) wordt te kostbaar om te herstellen.
HansMF1080
Ik heb de kleppen gesteld en het bleek dat deze toch wel iets gesteld konden worden. Alle kleppen moesten worden gesteld van 0.35 tot 0.30 ipv 0.25. Hij rookt al minder.
Kan iemand vertellen wat de testdruk van de verstuivers moet zijn. Ik weet waar ik ze zelf kan testen maar dan moet ik wel de druk weten.
Wimsumar
Beste HansMF1080:

Quote Reactie van @HansMF1080:
testdruk van de verstuivers

In onderstaande link de motorafstelgegevens van de D-155 motor in de I.H.C.-433:

Verstuiverdruk: 205 -213 BAR.

KLik/inzoomen:
ihace.de/04_techndaten/433_533_633/…
SJB533
Quote Reactie van @HansMF1080:
Alle kleppen moesten worden gesteld van 0.35 tot 0.30 ipv 0.25

0,3 voor zowel inlaatventiel, als uitlaatventiel is de geadviseerde standaard. Uiteraard bij warme motor.
HansMF1080
Dank voor jullie reacties. Ik heb de klep afstel gegevens van 0.25 uit een Revue Technique waarin de 433 geheel in staat gehaald. Dus ik dacht dat deze goed was. Ik lees nu in de reactie van SJB533 dat het 0.30 moet zijn.
@Winsumar, bedankt voor de Verstuiversdruk. Ik heb de link bekeken maar ik kan de pagina's niet vergroten dus is erg moeillijk te lezen 😉
Wimsumar
Beste Hans MF1080:

Quote Reactie van @HansMF1080:
moeillijk te lezen

Voor inzoomen (pagina's vergroten): Druk op de Ctrl toets en tegelijk op de + toets.

Uitzoomen (verkleinen): Druk op de Ctrl toets en tegelijk op de - toets.

P.S.: Ook de Tractorfanpagina's worden gemakkelijker leesbaar door deze iets te vergroten.

B.T.W.:
De verstuiverdruk is geen "eis en vonnis". Als het verstuifbeeld bij iets lager druk wordt gehaald is het ook goed het zo te laten. Een inspuitpomp heeft ook te lijden van de tand des tijds en zal moeite krijgen de hoogste druk te bereiken.
+2
bas101
Contact opnemen met IHC 423 en vragen of je met zijn tractor wil ruilen , zijn jullie waarschijnlijk allebei tevreden , t is maar een tip .
ford3600fan
Probeer eens de compressie te laten testen, dan weet je of dat goed is. Het kan ook zijn dat van loop der jaren de pomp te laat in spuit, de pomp vervroegen doormiddel van te verdraaien zodat hij eerder in spuit kan al een groot verschil geven.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 433 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!