Waarde Deutz Agrotron 85 mk3

Hallo.

Ik heb een deutz agrotron 85 mk3 met voorlader op het oog. trekker komt uit 2003 en heeft 4400 draaiuren en heeft 4 dubbelwerkende ventielen en is verder goed onderhouden. Wat is de richtprijs van zo'n trekker? En wat zijn de zwakke punten van dit type?
fendt patser

Reacties

+1
AVA
Je moet even navragen of de transmissie zijn modificatie heeft gehad... anders kan het nog wel een dure hobby worden
JoranK
@AVA mk3 heeft dat probleem niet toch?
InsaneNL
@AVA Wat houd die modificatie in als ik vragen mag. We hebben een 85 mk3 met 7000 uur waar nog nooit wat aan de bak is gebeurt.
AVA
Zeker wel hoor....
+1
Spuit11
Ik heb zelf een jaar of 6 een 120 mk3. Hij bevalt mij zeer goed. Is ook taai, weet niet of de 4 cilinders dat ook zijn.
Alleen de kachel en de airco. Dat is en blijft hopeloos, maar dat is een typische Deutz kwaal. Dat hebben de nieuwe nu nog.
Welgerap52
Wel een mooi klusje die modificatie
sjonnies
Wij hebben een 105 is eigenlijk een 85 met 6 cilinder motor. Trekker heeft 7200 uur en rijden er 6000.mee 1x meeting lek had gehad vd hydroliek pomp en 4 stel nieuwe banden en andere powershift knoppen meer eigenlijk niet. Min punten is powershift knopjes willen nog wel eens verslijten
koenclaas
Ventilatormotor voor de airco en kachel willen wel eens stuk gaan. Ook willen de remasjes op de achterbrug na verloop van tijd wel eens blijven hangen. Verder zijn deze series oerdegelijk!
JoranK
Persoonlijk zou ik voor een K-serie gaan dan. Kwa bouw hetzelfde alleen niet de steepnose. Bevalt ons in ieder geval stukken beter dan deze serie.
trean
@JoranK zicht naar achter is bij de k weer minder als bij de mk3.
+1
@trean door de airco die daar zit? Ik ben 1.95m en heb er geen last van, alleen als je moet kijken of de maaier/schudder wel onder de deur door past moet je je nek ff draaien.. maar na 2x weet je wel hoe laag de hef moet daarvoor πŸ˜‰
trean
@ronald-deutz-fahr kan best zijn, heb nog nooit met een k gewerkt, alleen wel eens in gezeten. En dan valt dat op. K heeft standaard ook een kleinere hydrauliekpomp.
@trean aah zo. Die pomp heb ik nognooit wat aan gemist eigenlijk, ben ook maar een veeboer natuurlijk 😜
+1
trean
@ronald-deutz-fahr zolang je maar 1 ventiel tegelijk gebruikt zal je het verschil niet merken.
RobDeutz104
@trean K heeft niet standaard een keinere pomp, gewoon afhankelijk van wat voor uitvoering je kocht!
@JoranK is die technisch redelijk hetzelfde?
JoranK
@ronald-deutz-fahr Zit dezelfde bak in maar wel met modificaties. Motor weet ik zo niet.
@JoranK ah vind de bak nog niet geweldig met maar 3 traps en achteruit niks 😜
Motor is een ander volgensmij, taaie 2012 i.p.v. laffe 2013 (als ik het goed heb)
JoranK
@ronald-deutz-fahr Haha klopt. Bij de 100 gaat ie achteruit in trap M. Maar idd jammer dat je verder geen keuze hebt.
Motor zal idd anders wezen. want zit nogal verschil tussen de k90 en 100 hier
@JoranK dat is al harder als de L πŸ˜‚
Oh ik vind de K maar wat tam. De agroplus die we hadden was taaier had ik t idee. Maar nu de K bijna 2000 uur heeft begint die ook wat in te lopen en word hij ook wat taaierπŸ˜… duurt ff maargoed
+1
casejxu
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
Maar nu de K bijna 2000 uur heeft begint die ook wat in te lopen en word hij ook wat taaier

Even 430 van laten maken.... klein klusje heel groot plezier!
+1
@casejxu goed plan! 😎 hij moet toch ff heen, stuurpositiesensor storing, dus constant gepiepπŸ‘ŽπŸ»πŸ˜‚
casejxu
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
Motor is een ander volgensmij, taaie 2012 i.p.v. laffe 2013 (als ik het goed heb)

Nog steeds 2012 maar dan met commonrail ipv PLD systeem...
@casejxu en daar ging het dus fout πŸ˜‚ hebben jullie ze draaien die erg zwart roken?
casejxu
@ronald-deutz-fahr sommige roken wel wat jaa haha
+1
@casejxu oow ben ik niet de enigeπŸ‘πŸ» Gitzwart πŸ˜‚
RobDeutz104
@JoranK Ben toch meer van de MK2/3 serie dan van de K, enigste voordeel van de K vind ik de 50KM/H gang.
+1
JoranK
@RobDeutz104 tjah, Ik heb liever 1 K dan 10 van die mk2/3's. Is ons heel slecht bevallen in ieder geval.
@JoranK wat is die van jullie? Mk 2? Loonbedrijf had verschillende mk3’s, allemaal taaie dingen weinig problemen
+1
MulderDeutz1
Als het een hele mooie is, max 23-24000. Anders wordt het verschil met een jongere en betere K serie te klein.
RobDeutz104
@MulderDeutz1 Betere K serie? daar zijn de meningen over verdeeld!
sjonnies
@RobDeutz104 idd ik vind die serie met lange poken fijner als met dje korte poken en k serie vindt maar machtige zicht vergeleken de mk3
+1
dx11
Quote Reactie van @MulderDeutz1:
max 23-24000

Vind ik nogal wat voor een 80pk trekkertje van 15 jaar oud
AVA
@MulderDeutz1 die K"s zijn kwalitatief veel minder als een mk3 :vooral de eerste vanuit ItaliΓ«, pompen lopen stuk, verkleuren, koppelingssteunen die afbreken, cabines die doorzakken, kut voorassen, bucher hydrauliek, waardeloze hefbediening.
JoranK
@AVA Daar zijn de meningen dan over verdeelt.Bij onze K90 is pomp wel al na 3000 uur stuk gelopen. De rest wat jij noemt herken ik onze niet in. De hefbediening vind ik super van deze, veel fijner dan onze 100mk2. Alleen dat de bak na ruim 6000 uur los moest vond ik minder al was dat met de mk2 om zijn tussenbak ook zo.
Welgerap52
@AVA noem eens wat goeds van een k
casejxu
@Welgerap52 kan ie niet @AVA is een klein mopperkontje
AVA
@casejxu feiten zijn feiten
AVA
@Welgerap52 de deur sluit goed, dat was t wel zon beetje πŸ˜‰
@AVA dat doet die indd beter als mk3!😏😎
Welgerap52
@AVA motor en remmen zijn echt wel goed (als hijdropomp omgebouwd is gaat deze ook niet meer stuk net zoals het powerschift lager)
+1
RobDeutz104
@AVA Bucher bagger, later had je tenminste weer gewoon normale Bosch ventielen
+1
case 745 xl
Ik heb ook een agrotron mk 3 met vind dit eeen lekker pittige en wendbare trekker. ik zelf maai ermee met 2keer 280 maaiers. dan wel de roosters en radiateur goed schoon houden.idd dat de trekker in de achteruit altijd naar de m springt is wel een nadeel.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!