Hallo,
ik zag een mb trac 800 te koop staan, maar nu vertelde de man me dat hij 1 pook niet in versnelling krijgt. Namelijk die om voor grote of kleine versnelling te kiezen. In de ene richting schiet hij er direct uit en in de andere krijgt hij hem er helemaal niet in. Bijgevolg rijdt hij dus ook niet.
Weet er iemand of dit een groot probleem is en hoe je het (zelf) kan oplossen?
Groeten Ruben.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de MB Trac 800 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
trac-technik.de/
dat word een duur grapje...
onderdelen voor MB-Tracs zijn ZEKER niet goedkoop.
ik zou de 800 laten staan..
Groeten Ruben
Is het eentje van voor '82? Een zogeheten mittelschalter? Dan kan in de achteruit de hoge gearing niet gebruikt worden, dientengevolge kan de pook alleen in de vooruitversnelling geschakeld worden, en is de hoge stand geblokkeerd.
Hij schiet er direct uit zeg je? Ook zonder rijden. Dat lijkt me vreemd. Normaal gesproken is het euvel dat de synchromesh het opgeeft, en dan schiet zo'n trekker uit de versnelling met wisselende belasting.
Dat deze bakken slecht zijn is ook een fabeltje, het ligt voor 99% aan de betreffende chauffeur! Er zijn erbij die 30.000u lopen zonder motor- of bakrevisie. Die 2 van mij zijn écht wel goed.
Revisie is wel een verhaal apart. Niet zomaar even een hand vol nieuwe tandwielen er in gooien en rijden maar; maar alles moet netjes ingesteld worden. Dat schijnt niet iedereen te kunnen.
Ik weet niet wat deze MB nog kosten moet en hoe hij er uit ziet, maar over het algemeen kun je beter iets meer uitgeven aan een goede, als achteraf gezien een bult ellende bij huis halen. Mijn 1600 bijvoorbeeld ziet er niet uit (heeft ooit op de kant gelegen), maar technisch is hij wel goed.
Er wordt alleen gezegd dat de bakken gevoelig zijn, niet slecht. Je hebt helemaal gelijk dat het meestal aan de bestuurder ligt, maargoed zo hebben dus de meeste genoeg voor hun kiezen gehad en zijn ze vaak stuk. En dan begint de ellende....
De meeste tracs laten toch wel slijtage zien van de synchromesh bij de split, of bij zn 5/3.
Dat hij eruit springt zodra je de koppeling op laat komen komt me ook niet onbekend voor. Het zijn mooie klussen om te doen, zolang je ze zelf niet hoeft te betalen, en als je het vaker gedaan hebt. tekeningen en gegevens zijn een must, en dat zijn ook de dingen waar je ontzettend mee op je bek kunt gaan.
De definitie van slecht is natuurlijk voor iedereen anders, maar goed waren ze zeker niet.