Illustratie van:

MB Trac 800 - mb trac 800 gaat niet in versnelling?

Hallo,

ik zag een mb trac 800 te koop staan, maar nu vertelde de man me dat hij 1 pook niet in versnelling krijgt. Namelijk die om voor grote of kleine versnelling te kiezen. In de ene richting schiet hij er direct uit en in de andere krijgt hij hem er helemaal niet in. Bijgevolg rijdt hij dus ook niet.
Weet er iemand of dit een groot probleem is en hoe je het (zelf) kan oplossen?

Groeten Ruben.

Deel dit topic

Reacties

B - W
Als je goed duits kan, moet je hier even die vraag stellen...

trac-technik.de/
B - W
Die weten er alles van!
Steyr thomas
Hoge en lage gearing bedoel je zeker? Waarschijnlijk zijn die tandwielen dus versleten en moet dus heel de versnellingsbak gereviseerd worden. Een heel duur grapje dus..
Tom VB
Ik heb wel begrepen dat de bakken van deze MB tracs gevoelig zijn dus.....
pino
Als je een goede mb trac wil hebben moet je boven de 1000 gaan zitten der onder zijn niet zulke beste
B - W
Net wat @Tom VB zegt, zijn zeer gevoelige versnellingsbakken, versnelling moet je er in laten vallen en niet zoals heel vaak gebeurd, erin trekken of duwen, daar kunnen ze idd zeer slecht tegen
Dr Fendt
Oef!

dat word een duur grapje...
onderdelen voor MB-Tracs zijn ZEKER niet goedkoop.

ik zou de 800 laten staan..
Rubentractorfan
Ok mannen bedankt voor de reactie! Het lijkt dus toch wel redelijk ernstig te zijn, ik denk dat ik het maar laat voor wat het is!

Groeten Ruben
RobinBos
Dat zou verstandig zijn denk ik. als je zo'n bak los trekt kom je nog veel meer tegen, dat zijn dure geintjes. Overigens is het lastig een trac te vinden met een écht goede versnellingsbak.
Joop3
Nounounou, wat een commentaar weer.
Is het eentje van voor '82? Een zogeheten mittelschalter? Dan kan in de achteruit de hoge gearing niet gebruikt worden, dientengevolge kan de pook alleen in de vooruitversnelling geschakeld worden, en is de hoge stand geblokkeerd.
Hij schiet er direct uit zeg je? Ook zonder rijden. Dat lijkt me vreemd. Normaal gesproken is het euvel dat de synchromesh het opgeeft, en dan schiet zo'n trekker uit de versnelling met wisselende belasting.

Dat deze bakken slecht zijn is ook een fabeltje, het ligt voor 99% aan de betreffende chauffeur! Er zijn erbij die 30.000u lopen zonder motor- of bakrevisie. Die 2 van mij zijn écht wel goed.
Revisie is wel een verhaal apart. Niet zomaar even een hand vol nieuwe tandwielen er in gooien en rijden maar; maar alles moet netjes ingesteld worden. Dat schijnt niet iedereen te kunnen.

Ik weet niet wat deze MB nog kosten moet en hoe hij er uit ziet, maar over het algemeen kun je beter iets meer uitgeven aan een goede, als achteraf gezien een bult ellende bij huis halen. Mijn 1600 bijvoorbeeld ziet er niet uit (heeft ooit op de kant gelegen), maar technisch is hij wel goed.
Tom VB
@Joop3

Er wordt alleen gezegd dat de bakken gevoelig zijn, niet slecht. Je hebt helemaal gelijk dat het meestal aan de bestuurder ligt, maargoed zo hebben dus de meeste genoeg voor hun kiezen gehad en zijn ze vaak stuk. En dan begint de ellende....
RobinBos

De meeste tracs laten toch wel slijtage zien van de synchromesh bij de split, of bij zn 5/3.
Dat hij eruit springt zodra je de koppeling op laat komen komt me ook niet onbekend voor. Het zijn mooie klussen om te doen, zolang je ze zelf niet hoeft te betalen, en als je het vaker gedaan hebt. tekeningen en gegevens zijn een must, en dat zijn ook de dingen waar je ontzettend mee op je bek kunt gaan.
De definitie van slecht is natuurlijk voor iedereen anders, maar goed waren ze zeker niet.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de MB Trac 800 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
23