Inmiddels is al bekend dat de Fendt 500 serie slecht remmen. Op het werk hebben wij zelf een 509C en een 512C.
Nu zijn we bezig met onderhoud aan deze trekkers, en ik vroeg me af of er nog iets aan de remmen te verhelpen valt.
En waar zitten de remklauwen precies? Ik meen van onder de trekker of de aandrijfas, dit zijn zeker de remmen van de vooras? En achter?
Niewe schijf, blokken of olie een uitkomst?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 512 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En hoe zit het met de achterremmen?
Vooras rem op blokjes niet door inschakelen
En als ik de remmen bijstel, dan is het probleem verholpen? Of ook nog nieuwe blokken of een schijf? En scheelt nieuwe olie ook nog?
En als je het pedaal bijstel, lopen de remmen dan niet aan, als het pedaal vrij is?
maar hoe remt die dan precies helemaal niet of bijna niet of moet je het pendal onderin trappen of remt die heel bots dat die in 1x aanpakt?
Iemand een idee wat remblokken koste?
Ik ga van de week er ff naar kijken en zonodig bijstellen. Iemand nog even voor de duidelijkheid een foto, waar het stelmechanisme precies zit?
Ik ga het van de week ff nakijken mannen, alvast bedankt voor de nuttige info!
Door deze opening kan je met een 12 mm. boor tussen de schijven, bij ingetrapte rem, opmeten of de remmen versleten zijn. Past de boor niet zijn de schijven dik genoeg. Schijven kunnen echter ook verhard zijn, wat ook de remwerking verminderd. Dit is van buitenaf echter niet te beoordelen.
Met een lange dopsleutel of pijpsleutel kan je de remmen afstellen in de rem cilinder achterop de as (plastic dop verwijderen). De afstelling is moer vast draaien tot je het wiel net niet meer kan draaien met de hand (bij draaiende motor) en vervolgens de moer 1 1/6 slag terug draaien (Fendt voorschrift). Kontroleer of het wiel weer vrij kan draaien.
Let op of er in de remcilinder geen vocht/remvloeistof zit. Dit duid op een lekke remcilinder (vervangen of op knappen!).
Cardanas remblokken vervangen is zelf goed te doen. Let wel op of cupjes in de klauw gangbaar zijn en of alle rubbertjes heel zijn (als hier iets aan mankeert, dan remklauw revisie).
Remvloeistof verversen verbetert niet zozeer de remwerking, maar voorkomt lekkages ed. in de toekomst.
Een iets ingesleten remschijf heeft niet veel invloed op de remwerking.
dan ga ik bij Bruil werken