International 633 - Lekkage brandstofpomp! Kan dit zo los?

Voor een 633 met brandstof lekkage wil ik weten of het deksel op de kopse kant( waar verstuiver leidingen aan zitten) er zo af kan pakken? Het gaat maar om 4 schroefjes. Het pakkingkje achter dit deksel lekt namelijk. Op de bijgevoegde foto een pijl naar betreffende pakking.
casejxu

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+3
Klein Rot
@casejxu
Op de foto kan je zien dat het deksel war jij over praat het hele blok waar de verstuiver leidingen aan zitten, vast houd in het pomphuis. Tussen het pomphuis en dit blok zal een O-ring of iets dergelijks zitten. Ik zou de pomp demonteren en naar een revisiebdrijf brengen.
Huuuuub
Zit inderdaad een o ring tussen.
Als je de kop er uit pakt om alleen de o ring te vernieuwen heb je 90% kans dat je de plunjer afbreekt bij terug monteren.
Nieuwe plunjers zijn niet meer te krijgen. Dus ik zou het ten zeerste afraden om er zelf aan te beginnen.
casejxu
@Huuuuub oei. Dat wou ik eigenlijk niet horen haha
Huuuuub
@casejxu
Beter dat je dit nu hoort dan dat je knak had gehoord 😉
Nu is het nog te maken door een specialist. Als de plunjer kapot is heb je een groter probleem.
casejxu
@Huuuuub jaa dat blijkt maar weer
Corne S
casejxu
@Corne S dat is de oring?
Corne S
@casejxu

Dat is inderdaad de afdichtring. Of die echt o is of meer afgekant, weet ik niet.
casejxu
@Corne S dit pakte je er zo uit zonder dat er onderdeeltjes uit vielen?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 en hebben de trefwoorden international en lekkage geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!