International 844-s - Pk verschil door terugdraaien motortoerental international 844-s

International 844-s
Toerental terugdraaien van 2700 naar 2400 toeren
Hoeveel pk verschil levert dit op aan de waterrem?
gerrald-budding

Reacties

Wimsumar
Beste Gerrald-Budding:

Quote:
Hoeveel pk

Als jij weet hoeveel (aftakas) p.k. deze trekker aan de waterrem heeft bij 2.700 toeren, dat omrekend naar motorvermogen en vervolgens in een grafiekje zet met het standaardmotorvermogen van 80 p.k. bij 2.300 toeren, dan weet je het (ongeveer).
gerrald-budding
@Wimsumar Maar elke international 844-s heeft toch geen standaard aftakas vermogen van 80 pk bij 2300 toeren?
flip1150
@gerrald-budding Het vermogen aan een moderne vermogenstester wordt na ingeving van merk en type meteen doorgerekend naar motor vermogen.
Er zijn 844-s verkocht van 80 en van 87 motor pk.
SJB533
Quote Reactie van @flip1150:
Er zijn 844-s verkocht van 80 en van 87 motor pk.

80 DIN, 88 SAE waarschijnlijk...
flip1150
Volgens de originele curve zou dit ongeveer 4 pk kunnen uitmaken.
Het gevolg is wel dat de trekker volgas zuiniger is.
De trekkracht echter blijft het zelfde omdat aan het max. koppel bij 1600 toeren niets veranderd.
+1
DANOONTJE POWERR
@flip1150
Ik geloof daar niet helemaal in.
Als je de toeren begrenst krijg je volgens mij ook minder diesel.
Vorig jaar NTTO 4,5 en 5,5 ton gereden, in de 4,5 95 pk en in de 5,5 met de pomp open krap 100 bij max 2500 toeren.
Voorheen bij 2700 toeren was dat 125!
Lijkt me niet dat het koppel dan even hoog ligt.
geertyb0y
@DANOONTJE POWERR Dat zou volgensmij wel kunnen, heeft te maken met de P graad in de regelaar.
Die stel je bij roterende pompen af door andere veren te gebruiken, enkel als je meer toeren gaat bijgeven trek je deze veer ook harder aan, waardoor die dus langer maximaal diesel krijgt.

Ik weet enkel niet zeker of dit klopt, maar zo was mijn theorie
flip1150
@DANOONTJE POWERR Een trekker heeft een allspeed regulateur voor het motor toerental.
Als je de toeren begrenst is dit niets anders dan de toeren begrenzen. Als je hem begrenst op 2300 toeren geeft hij bij 2250 toeren net zoveel brandstof als voorheen. Maar pk's heb je in het hogere toeren gedeelte en koppel (trekkracht) in het lagere.
Ik weet niet waar je de trekker voor wilt gebruiken maar met 2300 toeren veldwerk doen vind ik vrij hoog. Het toerental bij 540 aftakas omwentelingen is rond de 2000 en trekwerk zit je net iets lager dus dat hoge toeren vermogen benut je op het veld toch niet.
Bij trekkertrek moet een 844-s het hebben van de taaiheid van de motor, dus koppel rond de 1600 toeren.
DANOONTJE POWERR
@flip1150
Maximum vermogen ligt rond de 2000 toeren dus dan zou het vermogen er gewoon nog moeten zijn.
Zal je niet verschil hebben bij een lijnpomp of zoals bij mij een roterende?
Reinbier2000
@DANOONTJE POWERR je reguleert de hoeveelheid diesel met de stopknop zegmaar, dus gas (toeren) maakt niks uit
DANOONTJE POWERR
@Reinbier2000
Ik heb geen stopknop, heb het niet over een Inter maar over mijn eigen trekker.
geertyb0y
@DANOONTJE POWERR Zoals ik al beschreef maakt dit idd uit, met je gashendel trek je de regelveer aan, hoe meer je deze dus aantrekt, hoe meer veerkracht deze krijgt en dus duurt het langer voordat de centrifugaalkracht zal overwinnen, de factor hiertussen noemen ze de P graad. Enkel heeft deze veer ook een punt waarop de maximale kracht bereikt is, dit is dan aangegeven op de pomp/regelaar, bij een VE pomp zal het zoiets zijn als, VE 4/11 F 1250, de 1250 geeft de maximale toerental tot waar maximale brandstof gegeven kan worden. (dus 2500 motortoeren)
gerrald-budding
Het gaat om het meedoen met trekkertrek. De 844-s van mij heeft ongeveer 85 pk aan de aftakas bij 2700 toeren. Maar soms zit hij op 85.6 ofzo en wordt je gediskwalificeerd om het maximum 85 pk is. Hierdoor dacht ik als je hem terug zet van 2700 naar 2450 toeren en dat je daarmee ongeveer 2 of 3 pk terug draait en zo altijd netjes onder de 85 pk zit. Daarvoor is mijn vraag of je met het terugdraaien van 250 toeren ongeveer 2 a 3 pk vermogen kan minderen aan de aftakas of dat het helemaal geen verschil oplevert.
stephan-inter
@gerrald-budding
Kan je weinig aan doen.
Elke tester is anders.
Weer is elke x anders.
Met toeren Zal je pks niet minder maken.
Met stop hevel wel
gerrald-budding
@stephan-inter ja maar dat verschil gaat toch niet om hele pk's? Als je pks meet dan heb je toch niet de ene dag 86 pk en de andere dag 83 pk? Als je gemiddeld op 85 zit dan blijf je toch elke meeting toch een beetje in die buurt van 85pk 85.3 of 84.6 ofzo?
DANOONTJE POWERR
@gerrald-budding
Elke vermogenstester is net ff anders en het weer is nog bepalender.
Hogedrukgebied en kou geeft ook pk's.
stephan-inter
@gerrald-budding echt wel.
Weer doet heet veel.
Kan zo 3 a 5 pk schelen
WO 562 Driver
@stephan-inter minder toeren krijg je wel degelijk minder pk,s.
Bij mij met zowat 2700 rpm tegen de 85 pk en nu met zowat 2500 rpm om en na bij 81 a 82 pk voor de zelfde vermogenstester.
stephan-inter
@WO 562 Driver
Zelfde dag getest ?
flip1150
Omdat de motor grafiek van een 844-s motor een doorlopende stijgende lijn heeft zal he aantal pk's afnemen. Hoeveel exact weet ik niet maar het zal niet veel meer zijn dan 3 a' 4 pk.
Het is niet zoals anderen doen vermoeden dat het vermogen piekt op 200 toeren.
Kijk anders effe op ihace.de neuss schlepper index 844-s en an kun je door het motortype aan te klikken de grafiek van de motor zien.
gerrald-budding
@flip1150 kijk als het 3 pk scheelt bij 300 toeren, dan zit je zegmaar veilig onder die 85 pk.
echte844
Kijk daar heb ik met een echte 844 (geen S) geen last van.
Deze blijft altijd onder de 85 pk in de 3.5 ton klasse.
Het is alleen lastig om de trekker goed uit te balanceren door zijn eigen gewicht.
Wimsumar
Beste Gerrald-Budding:

Quote Reactie van @gerrald-budding:
Maar elke international 844-s heeft toch geen standaard aftakas vermogen van 80 pk bij 2300 toeren?

Het standaardmotorvermogen van een I.H.C. 844S is ongeveer(!) 80 p.k. bij 2.300 toeren. (Aan de aftakas wat lager).

Sterk inzoomen (Toets Ctrl + ) om de 6 vermogensgrafieken te kunnen 'lezen'.
Motor D-268 tests:

ihace.de/02_motor/d-268/…

De testmethode en de omstandigheden waaronder de test plaatsvindt hebben grote invloed op de uitslag.

"Sjoemelhardware":

edepot.wur.nl/162132/
county854t
Hallo,
Het zal al bij al niet veel uitmaken omdat het max. vermogen bij n 844s ook rond de 2100 toeren ligt.
flip1150
@county854t Welke motor grafiek heb je deze wijsheid uit??
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!