Ford 7840 moffett

Hallo Fan's,

Voor ons bedrijf lijkt het ons handig, om een Ford Moffett te kopen. Dit voor de kuilsnijder en kuilverdeler. Alleen deze trekkers zijn er niet veel van gemaakt. Wie weet er ergens eentje te koop te staan? (Sneek niet, die is er niet meer). Mf is ook goed.

Alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

NH-Ford
De Blaauw had er een staan,
maar waarschijnlijk bedoel je die, met Sneek?
gudo
Zorry ik kan je niet helpen denk ik. maar heb je al eens een keer op www.traktorpool.nl & www.werktuigen.nl gekenken?. misschien staat er nog wel ergens een op. suces met het zoeken nog. 😉
NH-Ford
Denk eingelijk dat je net zo gelukkig bent met een goede trekker met voorlader, of een shovel..
fendtjuh
Denk ik ook ja, dingen schijnen niet zo geweldig te wezen, zeker van de koppeling/koppelingsplaten doordat je voordurend koppelt ermee...
fendt-412
Kan kloppen, onderdelen zijn er ook lastig voor te krijgen denk ik, zijn ook vrij uniek dus duurder, kan je denk ik beter voor een leuke 2e hands shovel gaan.
CaseCS130
Wij hebben 2 jaar geleden zo'n 7840 moffet op proef gehad, zie voor foto's maar in mijn profiel. Er zit op zich een hele degelijke lader op en het omkeren van de stoel en stuur werkt ook best mooi. Het grootste nadeel vonden wij dat je de hef niet kan gebruiken als de lader er nog op zit. En om de lader te verwijderen is een vrij grote klus, dus gebruik je hem eigenlijk alleen als lader. En daar is een shovel toch weer een stuk handiger en beter voor. Omdat wij de Moffett ook veel als trekker wilden gebruiken hebben we een trekker met nieuwe voorlader gekocht, en dat bevalt voor wat wij ermee doen uitstekend.
Ik was zelf destijds best enthousiast over de Moffett, maar na dat ding een weekje op proef te hebben gehad ben ik blij dat we dat ding niet gekocht hebben.
walker1
Als die Moffets echt ideaal waren, dan waren ze ook wel meer gebouwd en verkocht.
als je er veel werk voor hebt, kijk voor een goede shovel of verreiker, en heb je de lader niet veel nodig, ga dan voor goede tactor met voorlader.
Corne S
Met Sneek bedoelde ik inderdaad De Blaauw. De bedoeling is als volgt: in de winter willen we de lader gebruiken voor de kuilsnijder. Omdat de kuilen nogal hoog zijn, snijden we 3 blokjes hoog. Met een standaard heftmast halen we dit niet. Nu hebben we een speciale heftmast gemaakt, maar dit is een wankelachtig geval. Ook heb je zicht op je werk. Voorlader is waarschijnlijk niet sterk genoeg of je vooras niet.

In de zomer gebruiken we hem op de kuil met een combinatie kuilverdeler en grasvork. Als je dan verdeelt, heb je ideaal zicht op je werk.

Dus inprincipe hoeven we weinig om te steken met de lader.

Enige nadeel vergeleken met de trekker de we nu hebben, is dat moet koppelen met omkeren (nu IHC 744 met omkeerbak, agromatic).

Maar weet niet iemand waar zo'n Moffett te koop staat? En een MF moffett is dat ook koppelen om te keren?
fendtjuh
Bel van gurp 'ns. (www.van-gurp.nl)
stond er laatst 1 in de agrapower, op hun site
kan ik hem niet vinden, maar weet niet tot welke catogorie hij behoord 😉
Coen716
tractors-and-machinery.com/ hier heb je er wel een paar opstaan
De MF man
Die MF hoef je niet te koppelen meen k
newhollandts90
De moffet bij pelgrom is gewoon een standaart 390turbo met daar een achterlader op gebouwd. je kunt het stuur en de stoel omdraaien. er zit nog gewoon een mechanische voor en achteruit in waar je wel mee moet koppelen
Corne S
De Mf moffett bij Pelgrom was ook direct schakelen. Hoeveel pk zou die zijn?

Morgen zal ik eens bellen naar van Gurp. Op de site kan ik het ook niet vinden.
Zijn meerdere type's van farmphoto.com/fpv2/image.aspx/…
langeslagdiesel
Loonbedrijf baltus, limmen NH heeft er 1 draaien
geloof ik.
weet niet of hij te koop is.
je kan er een belletje aan wagen.
Siebenga
Persoonlijk zou ik nog eens even wat rondkijken! om nou een trekker aan te gaan kopen om te kuilsnijden/verdelen!

Wij hebben ook 3 blokken hoog gesneden en dat was geen probleem! strautman kuilsnijden met hefmast! en hef in hoogste stand in combinatie met een hydro topstang
fendtjuh
Das waar idd, of een 1,90 kuilsnijder kopen en hef op hoogste stand met hydro en bult frontgewichten 😉
Siebenga
Valt nog best mee fendjuh! die kuilsnijder zit niet zo ver van de achteras
NH-Ford
Klopt, hebben ook hefmast aan kuilvoersnijder, snijden er meestal 2.5 blok hoog mee.
Dan met de mf 590, hoef je eingelijk geen frontgewicht te hebben 😛
fendtjuh
Haha, wij hebben ook een hefmast eraan idd,

maar als het goed vast zit, en die snijder staat 3 pak hoog wil je niet dat je achterover duvelt met een pak 3m hoog 😃
Siebenga
Helm op :d
NH-Ford
Ach, 'als de trekker kantel, spring er dan niet af, maar houdt u stevig vast aan het stuur' 😃 😃
Siebenga
Neeeee 😃 kut stickers
fendtjuh
😃

MF moffet geval:

www6.traktorpool.nl/suche/detail.php/…#

Maar voor zo'n prijs zou ik liever een oude gebruikte shovel kopen 😉 Meteen met palletlepels/dichte bak en mestvork 😉
ValtraStisch
Probeer eens een Valtra met terugrijinrichting(twintrac) super zicht op je werk ,veel meer hefvermogen dan een moffet en met vloeistofkoppeling ideaal voor schep en kuilwerk.
Wel met Hitech transmissie,rood pookje onder het stuur vooruit achteruit
Corne S
De valtra wordt niets denk ik. Ziet er nog te nieuw uit voor ons:P.

De shovel is niet altijd alles. Je kan geen aftakas gebruiken. Ook zit je, dat niet alle shovels er tegen kunnen op de kuil.

De laatste Moffett ziet er netjes uit. Maar wat zou er bedoeld worden met converter/omkeerbak?
fendtjuh
Gewone omkeer naast het stuur lijkt me, anders zit je telkens met de koppeling te klieren...
Net als bij trekkers dus 😄

Tenminste, dat denk ik dat het is 😉
ford8630power
Vooruit/ achteruit zonder te koppelen?
fendtjuh
Lijkt me?

Of miss heeft deze nog wel omkeer mét koppelen...
Corne S
Wat voor type MF is dit eigenlijk? Of is hij er speciaal voor het moffett doeleind ontworpen (dus niet zoals Ford)?

En is dit normaal dat er een omkeerbak op zit, bij deze moffett? Of was dat een optie?
NH-Ford
Kun je zo niet zien, cabine en motorkap zijn totaal anders.
Groot kans dat het grotendeels een 600 serie is, of 3000
walker1
Volgens mij waren de eerste Moffetts gebaseerd op een MF 690, of een 390.
NH-Ford
Ja precies,
ik meende ook van een 690 of 699
MaartenMandemaker
Die Moffet's op basis van MF's zijn gebouwd op een MF industrietrekker. dus al met extra zware assen enzo. je kon kiezen tussen de 12/12 landbouwversnellingsbak met mechanische omkeerschakeling met droge plaatkoppeling, en een 4/4 transmissie met onder belasting schakelbare omkeer en vloeistofkoppeling.
De MF man
Ja en die 4/4 transmissie noemen ze de converterbak ideaal voor het voorlader werk en voor op de kuil geen olie die heet loopt
Ford 7840 is wel goed hor goed onderdelen te verkrijgen ok en bij een sle uitvoering hoef je ook niet de koppelen
Corne S
Zo vandaag geweest bij de MF met converterbak. Goede trekker, zag er goed uit, liep lekker en schakelde goed. Ook wat minder toeters en bellen dan de 7840. Lader was mechanisch bedient, dus niet eerst elektrische schakelaars die de ventielen bedienen.

1 hele grote minput was, wat jullie al zeiden, dat hij maar 4 versnelling had. De laagste versnelling was al te hoog om de kuilverdeler de kuil op te gaan. Stationair was de snelheid goed, maar met wat gas erbij niet (wat je op de kuil dus wel doet en dat moet).

Als jullie een MF moffett tegen komen met een landbouwbak, hoor ik het wel. New Holland moffett mag ook. Ik hoor het wel.
fendtjuh
Dus dat wordt het hem niet door die versnellingen?
De MF man
Hij gaat vanzelf langzamer als die het nie kan trekke he op de kuil gaat die dus nie zohard omhoog als dat je nu in de langzaamste versnelling volgas rijdt scheelt heel veel
Corne S
De motor gaat dan ook weer wat minder toeren maken, dus de verdeler ook. Dus het blijft hetzelfde.

Maar de gewone 'landbouwbakken', is de koppeling bekrachtigd en wat voor koppeling hebben die (MF)?

En wat voor koppeling heeft de new holland moffett?
MaartenMandemaker
Die MF's hebben een droge plaatkoppeling. die 40 serie nh ontkoppelt op de koppelingen van de powershift. dus meervoudige natte platen
De MF man
Ma die MF met die converter bak gaat hem op de bult gwoon aan toeren houden en verliest snelheid in de koppeling dus het wordt wel goed tegeover elkaar de verdeler draait dus toch hard en de tractor gaat wat zachter is net als bij een loader met converter let op geen hydrostaat
Corne S
@De MF man: dat is juist het probleem, je krijgt dan slip in je koppeling. Dus wordt warm en slijt.

Bij ons in de buurt staat nog zo'n ding te koop met 12 versnellingen en waarschijnlijk met vooruit en achteruit zonder koppeling.

Nu de vraag, heeft iemand een idee wat zo'n MF moffett weegt?
MaartenMandemaker
Dat gaat mooi naar de 6/6.5 ton denk ik
Corne S
Vandaag wezen kijken. Het ding had 12 versnellingen zowel vooruit als achteruit. Omkeren is mechanisch, maar wel gesynchroniseerd (met koppeling). Weet iemand welke typen bakken je allemaal met de MF moffett hebt? Ik hoorde hier op het forum al 16/16 of is dit fout?

Alvast bedankt

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
47
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
13