Illustratie van:

Fendt 307 LS - nieuwe aanwinst

Ik heb vandaag een 307 opgehaalt, maar er zijn nog al wat dingetjes kapot enz. en mijn vraag is dus: waar kan ik het beste onderdelen kopen?
alvast bedankt!

gr. deutz dx

Deel dit topic

Reacties

fendtjuh
Dat ligt eraan wat je nodig bent 😉

Ik bestel wel 'ns wat op onderdelenbalie.nl
Vooral universeel spul dus.

Ook kun je onderdelenaccount Roden proberen, zijn ook goedkoop.

Bij onderdelen waarvan je niet weet welke je precies moet hebben is het het makkelijkst om even naar de dealer te gaan, kunnen het zo bij Kramp bestellen.

Wat is er allemaal mis dan?
Fendttrisixfan
Best bij de dealer denk ik, over wat voor onderdelen gaat het dan ??
jurgenkrijt
Dat dacht ik ook ja bij de dealer
deutz dx
Naja ik zag al wel dat het dak een beetje in mekaar was gebeunt en barsten en gaten enz. en het dakraam vast zit, en lampjes enz. maarja die kun je overal wel krijgen
Fendttrisixfan
Zaken zoals dak en dakraam kan je maar bij dealer verkrijgen
deutz dx
Het achterraam licht er ook uit trouwens
en toen ik onderweg was reed hij ook niet zo fijn, als je gas gaf trok die echt in een schok op, en met remmen ook, maar kan dat niet zijn omdat het een vloeistof koppeling is ofso of zou daar iets mis mee kunnen zijn?
Fendttrisixfan
Zou denken dat er teveel olie in vloeistofkoppeling is
deutz dx
Beetje domme vraag maar weet je ook waar je dat bij kunt vullen (in dit geval misschien aftappen)?
dit is me eerste fendt hehe
fendtdeutz
Moterkap open maken en dan dichtbij de voorruit zit dat kleine reservoir wit grijs met schroefdopje daar bijvullen of anders uitzuigen met bv een schone spuit wens je veel succes en een tip koop liever bij de dealer nu heb je wel veel risico ps hoeveel uur op teller
deutz dx
Aan de linkerkant zeg maar? als je der voor staat dan he;)
en uren weet ik zo niet ik loop der wel ff heen(Y)
Wimsumar
@fendtdeutz
In dat wit-grijze reservoir zit de remvloeistof. Daar werd niet om gevraagd.

@ DeutzDX: De vloeistofkoppeling ( "Turbomatik") hoef je niets aan te doen.
deutz dx
Dikke 8300 uur;)
deutz dx
@wimsumar kan daar dus niks mis mee zijn?
fendtjuh
Hoezo, olie daarvan kan ook op zijn Wimsumar...
Jawel dat kan wel deutz dx.
Job
Wimsumar
Beste DeutzDX: Is dit die trekker die al twee jaar stil heeft gestaan?

Nee, een vloeistofkoppeling is ( vrijwel) nooit wat mee.

Wat bedoel je met: "als je gas gaf trok die in een schok op"?
deutz dx
Zou je ook weten wat er mis zou kunnen zijn?
Job
Stop knop die blijft haken ? 😃
ramrod
Hoe minder olie er in de vloeistofkoppeling zit, hoe saaier/ soepeler de trekker reageert. Links en rechts zitten gaasjes op het koppelingshuis. Als je de vl.st.kpplng draait tot de vuldop achter de hoogste van deze twee zit, heb je het juiste vulnivo te pakken.
Keer verversen kan geen kwaad. Dat spul meurt 3 uur tegen de wind in.
deutz dx
Oja de trekker heeft ong 2/3 jaar stil gestaan dus zou het daar misschien aan kunnen liggen?
weurding
Als hij lang stil heeft gestaan kan de gewone rijkoppeling nukken vertonen, heb zelf herhaaldelijk meegemaakt dat de koppeling niet vrij kwam na lange tijd staan, de platen kleven als het ware aan elkaar, bij de deutzen in kwestie was het gewoon in 2 hoog versnelling starten en gas geven en dan tegelijk de koppeling en rem intrappen en ze schoten los, daarna nukken ze nog een poosje na (schokken) gaat na verloop van tijd wel over
Wimsumar
Beste DeutzDX: Vanachter het beeldscherm kan niemand horen, zien, voelen hoe die F. 307 loopt/rijdt. Het is een trekker van öuderwetse"degelijke kwaliteit, er kan weinig aan kapot en als er wat kapot gaat is het meestal eenvoudig te repareren. Wat de 2 - 3 jaar stilstand tot gevolg heeft komt vanzelf aan het licht. Wat het traag, schokkerig optrekken betreft zou kunnen wijzen op een vastzittende turbo.
old man jose
Ik neem aan turbo koppeling??
Wimsumar
@old man jose

Quote:
turbo koppeling

Nee, ik bedoel de inlaatluchtturbocompressor.
Boemrang
Waarom niet eerst van te voren alles goed controleren.
Dit hebben ze in een eerder topic ook al aan gegeven, dit ging over de zelfde trekker.
En nu komt hij weer met een hoop vragen.
Goede controles vooraf bespaard je veel ellende.
casejxu
Weet niet of het bij deze trekekr ook zo is maar soms wil het helpen het mechanisme van de brandstofpomp zichtbaar te maken en dan met kruipolie en veel heen en weren los maken.. heb laatst gedaan bij een ford. Indien mogelijk vervang olie in de brandstof pomp. Deze heeft vaak een over loop en een vul plug. gooi maar goed veel in loopt hij even lekker door
Wimsumar
Beste Casejxu: Dit is niet nodig, okee, de olie in de brandstopomp verversen kan geen kwaad maar de brandstofpomp komt helemaal vol dieselolie te staan tijdens gebruik.
appie1967
Als je de vloeistofkoppeling wilt testen
zet de tractor in de hoogste versnelling
rem in trappen dan koppeling oplaten komen terwijl je tractor strak op de rem houd
dan met het handgas volgas geven nu mag het motortoerental niet hoger komen dan 1100/1200 toeren gaat het toerental hoger zit er meestal te weinig olie in
deutz dx
Bedankt jongens! ik red me er eerst wel weer mee denk ik, ik neem hem morgen mee naar me werk, even schoonspuiten (onze eigen hogedrukspuit is niet zo best meer de laatste 2 weekjes) en dan breng ik hem wss maandag even weg voor een grote beurt (motorisch)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 307 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
7