International 624 - loopt zwaar
Heb een inter624 maar hij loopt zwaar. Hij kan nauwelijks van zijn plek af geduwd worden. Heb niet het idee dat het in de remmen zit. Misschien in de achteras. Hebben jullie ervaring met dit mankement? En hoe kan ik die trompet er makkelijk af krijgen?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Niet moeilijk maar wel even met twee man anders is het echt een knoeien.
Succes
mare als je hem stil hebt staan op een vlake ondergrond moet je hem zo kunnen wegduwen.. merk je het ook onder het rijden of allen als je hem zelf weg wilt duwen? want bij mijn schoon familie hebben ze een 523 en die duuwt ook zwaar mar da kwam omdat de groepen pook niet goed in zn vrij kan staan (vooruit teruguit pook) dus dat was daar de reden
De remmen zitten droog tussen 2 olie resevoirs in (versnellingsbak en eindvertraging). De olie in de bak kun je lekker laten zitten. Je moet de bouten (sleutel 19) loshalen. Niet de inbusbouten!! Dan blijft er 1 deel van ongeveer 8 cm aan de bak vast zitten. Daarachter moet je hem splitsen. Wanneer je het deel verder bij het wiel doet, loopt de olie van de as eruit.
Ik pakte de as met de kraan beet. Bij het eraan monteren, goed kijken dat je de kering van de bak niet kapot duwt. (Als die gaat lekken, heb je kans op gesmeerde remmen, dus kun je eventueel ook vervangen).
Waar de remmen tegenaangedrukt worden (dus bij de bak kant en de askant). Zitten aan elke kant een gaatje. Wanneer je deze open maakt, kan de olie weg bij eventuele lekkage. As weegt (gok ik) rond de 100 kilo.
Wat ik gedaan heb, is de kogels van de remmen schoonmaken en invetten. Dan wordt het spul doormiddel van de veren goed terug getrokken. Wanneer de veren gebroken zijn, vervangen.
Remmen lekker ontvetten met remreiniger, remt hij misschien weer beter ook.
Handrem bij de 624 heb je in 2 verschillende uitvoeren. Namelijk rembanden en het gewone remsysteem. Rembanden weet ik niet hoe het zit. Bij het gewone remsysteem trek je gewoon de voetrem indirect aan.
@haasjerens: klopt zijn droge remmen, even vergeten (onlangs de remmen van een MTX nog los gehad maar dat is allemaal nat, oeps!)
jA, het stof dat vrijkomt van de remvoeringen gaat aan het vet zitten. Wij hebben deze ervaring met onze 745 trekkers. Later hebben we ze goed schoon en droog gemonteerd wat veel langer goed gaat.
@weurding: het is geen agromatic maar een gewone bak.