Illustratie van:

International 624 - loopt zwaar

Heb een inter624 maar hij loopt zwaar. Hij kan nauwelijks van zijn plek af geduwd worden. Heb niet het idee dat het in de remmen zit. Misschien in de achteras. Hebben jullie ervaring met dit mankement? En hoe kan ik die trompet er makkelijk af krijgen?

Deel dit topic

Reacties

RINDERFIATAGRI
Ik zal even voor je hooren bij onze dealer
international-633
Staat ie ook snel stil als je hem uit laat rollen?
Wimsumar
Beste Ard1: :? Maar je hebt een trekker niet om zelf te gaan duwen, toch?
DaanHaar
De gewone remmen lijkt mij onmogelijk omdat het platen zijn die mechanisch uit elkaar gaan. Denk eerder aan de handrem. Echter de trompetten eraf halen is een eenvoudige klus, olie van de bak en trompet, goed op een bok zetten en alles wat aan de trompet zet loshalen en/of losdraaien. Als alles er af is de bouten van de trompet losdraaien behalve 1, en dan de trompet in een bandje (ketting) hangen, olie bak eronder (ter plaatse waar de trompet aan de versnellingsbak zit) en dan de laatste bout losdraaien en al heen en weer bewegend achteruit. Als de trompet er af is de olie er goed laten uitlopen. De remplaten goed controloeren en/of vernieuwen. De kogels voor het uit elkaar drukken goed schoonmaken incl. de sleuf waar ze door-heen lopen (vooral geen vet aandoen) en de zaak weer aan elkaar zetten en terugplaatsen. De trompet en versnellingsbak, daar waar het aan elkaar zit goed schoonmaken, licht schuren en in smeren met vloeibare pakking. Daarna de trompet terugplaatsen en alles aan elkaar draaien.
Niet moeilijk maar wel even met twee man anders is het echt een knoeien.
Succes
Valtrapowerr
Als deze op een vlakke ondergrond staat, moet je em met de hand wel van zn plek kunnen duwen, als dat niet kan kan dit best
haasjeRens
De remmen van een 624 zijn toch droge remmen? als je de trompet er afhaalt komt er als het goed is geen olie uit..

mare als je hem stil hebt staan op een vlake ondergrond moet je hem zo kunnen wegduwen.. merk je het ook onder het rijden of allen als je hem zelf weg wilt duwen? want bij mijn schoon familie hebben ze een 523 en die duuwt ook zwaar mar da kwam omdat de groepen pook niet goed in zn vrij kan staan (vooruit teruguit pook) dus dat was daar de reden
Corne S
Zelf heb ik ook 624 en heb vorig jaar de trompetten er ook af gehad.
De remmen zitten droog tussen 2 olie resevoirs in (versnellingsbak en eindvertraging). De olie in de bak kun je lekker laten zitten. Je moet de bouten (sleutel 19) loshalen. Niet de inbusbouten!! Dan blijft er 1 deel van ongeveer 8 cm aan de bak vast zitten. Daarachter moet je hem splitsen. Wanneer je het deel verder bij het wiel doet, loopt de olie van de as eruit.

Ik pakte de as met de kraan beet. Bij het eraan monteren, goed kijken dat je de kering van de bak niet kapot duwt. (Als die gaat lekken, heb je kans op gesmeerde remmen, dus kun je eventueel ook vervangen).

Waar de remmen tegenaangedrukt worden (dus bij de bak kant en de askant). Zitten aan elke kant een gaatje. Wanneer je deze open maakt, kan de olie weg bij eventuele lekkage. As weegt (gok ik) rond de 100 kilo.

Wat ik gedaan heb, is de kogels van de remmen schoonmaken en invetten. Dan wordt het spul doormiddel van de veren goed terug getrokken. Wanneer de veren gebroken zijn, vervangen.
Remmen lekker ontvetten met remreiniger, remt hij misschien weer beter ook.

Handrem bij de 624 heb je in 2 verschillende uitvoeren. Namelijk rembanden en het gewone remsysteem. Rembanden weet ik niet hoe het zit. Bij het gewone remsysteem trek je gewoon de voetrem indirect aan.
weurding
Is het een met een gewone bak of zo'n agromatic die je hydraulisch voor en achteruit kunt rijden? heb een maand zo'n ding gehad en die liepen ook vrij zwaar van zichzelf
Corne S
Aanvulling op weurding: naast het handgas zit dan nog een hendel (als je het niet zeker weet).
DaanHaar
Onze ervaring met het invetten van de kogels is dat deze dan nog eerder niet meer goed werken omdat vet juist stof aantrekt, en stof komt vrij van de remschijven.

@haasjerens: klopt zijn droge remmen, even vergeten (onlangs de remmen van een MTX nog los gehad maar dat is allemaal nat, oeps!)
Corne S
@DaanHaar: stof kan er niet bij komen, is dicht van buiten. Of bedoel je het stof van de versleten voering?
CVT6230
Zijn de banden wel goed hard? Een trekker met (te) slappe banden duwt zwaar hoor.
DaanHaar
@corne S:
jA, het stof dat vrijkomt van de remvoeringen gaat aan het vet zitten. Wij hebben deze ervaring met onze 745 trekkers. Later hebben we ze goed schoon en droog gemonteerd wat veel langer goed gaat.
ard1
Bedankt voor jullie reacties!!
@weurding: het is geen agromatic maar een gewone bak.
boMc
En Ard1 , ben je er al uit??
ard1
Nee, het wiel ligt er af maar afgelopen week hebben we niks kunnen doen aan de trekker. Het staal is ook niet te harden met deze vrieskou! Het blijkt trouwens geen gewone bak te zijn maar toch een Agromatic! Misschien dat ie daarom dus zo zwaar loopt?? Ik hou jullie op de hoogte..

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
3