Illustratie van:

Renault 103.54 - Ontluchten remmen van renault 103-54

Weet iemand waar de ontluchting(s)nippels zitten bij een renault 103-54?
Als het kan een foto erbij of tekening

Deel dit topic

Reacties

Waarom moet je ontluchten.
De alarmbellen gaan meteen bij mij rinkelen als je een 103 moet ontluchten.
Raak je remolie kwijt ?
En zo ja , lekt het naar buiten of zie je het niet lekken ?
Zie je het niet lekken ? Neem dan maar contact op met je dealer want het zal niet de eerste trekker zijn waarvan de achterbrug in de prak draait door onkunde van de reparateur.
ronald73
Quote Reactie van @Ferdinanddijkstra:
Zie je het niet lekken ? Neem dan maar contact op met je dealer want het zal niet de eerste trekker zijn waarvan de achterbrug in de prak draait door onkunde van de reparateur.

Door remvloeistof in de olie of door andere reparatieblunders?

Ik had eens dat je een rempedaal langzaam kon intrappen tot onderaan. Mijn eerste gedachte was lucht in het systeem, maar dat kon er eigenlijk niet in komen omdat het reservoir niet leeg was. Oorzaak bleek een lekkend rubbertje in de rempomp. Dit was bij een 110.54, ik verwacht dat het hier niet veel anders is?
boegie
Quote Reactie van @ronald73:
remvloeistof in de olie

Heb ik hier de ideale oplossing: Hydrauliekolie in het remoliereservoir doen, laatst nog iemand horen adviseren
ronald73
@boegie Bedoel je dit als grap of serieus?
boegie
@ronald73 Ik zou het zelf niet doen, maar weet wel iemand die dat doet
+1
ronald73
@boegie Nou ja, als alles verder maar goed gaat
thomas-renault
Hier ook problemen gehad met de remmen... Wat een ellende. Bleek dat er druk op de remzuigers bleef staan doordat de remslangen aan de binnen kant waren verspocht dus se olie kon wel onder hoge druk erheen maar niet drukloos terug. Je moet er maar net achter komen😅
+1
Het probleem is dat er remvloeistof (DOT4) in de achterbrug olie komt.
Dan verdwijnt de smerende werking van de olie en kan de achterbrug in de prak draaien, heb er helaas ervaring mee.
NOOIT een andere vloeistof in hee remolie potje doen.
Grote kans dat de wielremcinders lek zijn.
Gewoon vervangen die dingen
donkey63
@Ferdinanddijkstra Gelijk heb je, GEEN hydrauliekolie in je remcilinder Je remcups worden aangevreten en je probleem wordt NIET kleiner. Spreek jammerlijk uit ervaring.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 103.54 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0