Wie weet wat er mis is met de koppeling
Hij wil namelijk niet meer ontkoppelen (vrijtrappen)
dus ik kan de tractor ook niet meer in de versnelling krijgen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
of effe de 4 schroeven van de versnellingspookdeksel eraf, kan namelijk als hij wat ouder is in 2 versnellingen tegelijk staan bekend probleem.
wat ook veel voorkomt achterste krukas keering lek, olie in koppelings huis, gaatje onderzijde ook nog soms dicht en dan blijf koppelings plaat kleven. dan ook vaak olie in startmotor, of als gaatje onderzijde los is zwarte olie op de grond,
soms gavel van drukgroep afgebroken.
daar mee bedoel ik dat er stukken vd plaat zijn afgebroken en dubbel is de drukgroep ligt.
dit heb ik vaker gezien.
Dus ff door midden bouten en waarschijnlijk een nieuwe plaat in de drukgroep leggen.
want dan zou het kunnen zijn da de koplingsplaten vast geroest zitten.
Bedankt voor je reactie
Er lekt inderdaad olie tuusn de motor en het koppelings huis (de koppelingplaat kan dus vet zijn)
Het lijkt me niet dat hij in 2 versnellingen staat want als ik hem zonder de koppeling in te trapppen (moter uit) in de vrij trek met de vesnellingpook dan lukt dat wel
@fordsonkees:
Hij wil namelijk niet meer ontkoppelen (vrijtrappen)
dus ik kan de tractor ook niet meer in de versnelling krijgen.
Als de koppeling niet vrij komt ( blijft vast zitten ) kun je hem niet schakelen.
Dit is geen versnellingsbak probleem.
Is de krukaskering lek dan slipt de koppeling.
Met andere woorden : Er is een stuk plaat afgebroken of zoiets dergelijk.
Of hij moet de koppeling afstellen of de plaat vervangen.
Of de drukvingers/stelboutjes zijn weggesleten,
Of het druklager is aan gruzelementen..
Als hij laatst is schoongespoten kan er door vochtvorming op het vliegwiel/drukplaat roest ontstaan, en plakt de plaat er aan vast, zelfs al trap je de koppeling in.
weet er ook iemand hoe ik bij de kruk as keering kom/
ik heb inmiddels alles er af koppeling en vleigwiel maar dan?
ik hoor het graag even
mvg gert