Fordson Power Major - Motorolie probleem geen olie bij de tuimelaars

K heb een ford power major opgeknapt. bijna dan want k loop tegen een probleem aan. k heb voordat k hem het voor de 1ste keer starte motorolie druk sensor eruit gehaald olie erin gepompt totdat het oliepeil steeg daarna starten zonder aan te laten slaan oliedruk lampje ging uit maar geen olie bij de tuimelaars k heb hierna tuimelaaras as er afgehaald ma alle olie kanalen zijn schoon wie kent dit probleem? Gr rob
Robpowermajor

Reacties

nhmonteur
En hoe lang heb je hem dan rond gestart? Kan de aller eerste keer best wel even duren voor je olie bij de tuimelaars hebt.
Gewoon eens de motor starten zonder de kleppendeksel erop en kijken of olie lampje uit gaat. Dan moet er toch zeker wel binnen 10/15 seconden olie komen. Komt dat er niet, dan zit er toch ergens een probleem.
ha189
Inderdaad effe 10-15 seconden laten lopen gestationeerd.
oliedrukmeter op de aansluiting is ook niet verkeerd, zie je gelijk wat de pomp opbouwt.
Robpowermajor
K heb hem nu ruim 30 sec laten lopen ma niks geen olie boven in. Ma het lampje van de druksensor gaat wel uit zal vrijdag er is een olie druk meter opzetten kijken wat de druk is welke druk is ongeveer normaal?
nhmonteur
@Robpowermajor is er een nieuwe koppakking gemonteerd? Wellicht een verkeerde gemonteerd waardoor het oliekanaal naar de kop afgesloten word.
bas101
@nhmonteur ligt idd t meest voor de hand
bas101
Dan heb je verstopping zitten tussen sensor en de tuimelaars , wat vinden jullie van mijn idee om de sensor er uit te halen en met perslucht het oliekanaal door te blazen , dus van bovenaf blazen richting sensor . ?
Robpowermajor
Heb er lucht op gezeten en er komt niks in of uit oliepomp getest en gaf 2.5 bar dus genoeg. kan vanaf tuimelaar as waar het oliekanaal zit een t rip ruim 30 cm het kanaal in drukken en dan kom k ergens tegen aan. Maar k heb er nieuwe lagerschalen in laten zetten kan dit niet toevallig het oliekanaal blokkeren?
bas101
@Robpowermajor dan moet er bij de revisie iets fout gegaan zijn , meest waarschijnlijk is koppakking of idd die lagerschalen een halve slag verkeerd erin gezet ( weet niet of t bij Ford mogelijk is maar bij bijv. bep. types Hanomag kan dit ).
Jeroen123
Lagerschalen bij een major verkeerd om dat lijkt me stug. Dat kan eigenlijk niet. Er zit een uitslag aan de schalen zodat ze er maar op 1 manier in kunnen. Als ze er andersom in zitten dan heb je je wel heel erg vergist en krijg je de krukas ook niet rond.

Ik vind het heel vreemd. Heb zelf ook net mijn power major volledig gereviseerd en ik zou niet weten waar je een fout zou kunnen maken zodat er geen olie bij de tuimelaars komt. Waar je op moet letten is de koppakking met het rubbertje die je in de sparing plaatst van het onderblok.
Je legt het rubber er in en dan de pakking er overheen. Je ziet dan het kanaal gewoon open liggen en de pakking ligt net over het rubber heen.

Heb je verder ook nog de klepstoters en poten van de tuimel as af gehad?
Robpowermajor
Probleem opgelost o ring bij de koppaking zat er niet en de olie leiding was aardig versmeerd ma nu heb k olie bij de tuimelaars ma niet egt veel het word licht vochtig zeg ma is dat goed of moet het er bijna uit spuiten bij de tuimelaars? Olie pomp gaf ruim 2.5 ba
ford3000case745
@Robpowermajor het moet er gewoon rustig oplopen
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Power Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!