Hallo allemaal,
Ik heb vandaag sinds lange tijd m'n trekker weer eens naar buiten gehaald.
Deze had enkele weken geleden regelmatig problemen om op toeren te blijven en om vermogen te houden. Ongeveer 20 seconden houdt hij het vol en valt dan helemaal weg. Zo gauw je hem dan minuutje stationair laat lopen en dan weer vol gas gaat is het voor de eerste 20 seconden geen probleem waarna hij weer terugvalt. Dit was een brandstofprobleem en daar heb ik het het volgende allemaal aan gedaan.
Hierbij heb ik de complete tank leeggemaakt en schoongemaakt filter schoongemaakt in de tank, en nieuwe filters gemonteerd. Ook de brandstofleiding van de tank naar de filters was slecht, ook deze is compleet vervangen.
Toen geprobeerd en hij liep geweldig, vermogen genoeg viel niet terug ook een dik uur mee rondgereden zonder problemen.
Maar vandaag na een uur rijden weer precies hetzelfde probleem, soms houdt hij het langer vol maar soms dan valt hij na 20 seconden helemaal weg en als je hem dan weer paar minuten stationair laat lopen is het weer goed. Maar na 20 seconden valt hij weer weg met rijden.
Ik heb het ook geprobeerd zonder te rijden en dan blijft hij af en toe wel op toeren maar de meeste tijd niet.
Het gaat hierbij om een cummins 903 V8 motor.
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen ik ben op dit moment een beetje ten einde raad.
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De ontluchting kan (gedeeltelijk) dicht zitten waardoor de tank vacuum zuigt
Ik heb een soortgelijk verhaal gehoord over een oudere MF, die een soort inwendige regenklep in de uitlaat had zitten, welke blokkeerde/ dicht bleef zitten, waardoor de moter compleet afsmoorde, daar werd ook tijden gezocht naar de oorzaak, bleek de oplossing gewoon die klep eruit slaan...
Werkt de brandstofopvoerpomp nog wel? (Lekke membraan of versleten pomphevel).
Is dat wel een gewone brandstofpomp of een soort opvoerpomp die de druk regelt naar de pompverstuivers.
Kijk eens op de pomp of je iets kan vinden wat op PT lijkt.
Dikwijls is de oorzaak van zoiets vuil in de tank of de uitlaat van de tank verstropt.
Hier is een link waarin het PT systeem wordt uitgelegd