Wie gaat er nog naar winterdagen

Trekkers en machines kijken bij de mechan groep in achterveld ..wie gaat er heen

Deel dit topic

Reacties

+1
Fendt926Driver
Ik niet meer.
Sinds valpret en mf erbij zijn is voor mij het mooie eraf.
+1
jehan
@Fendt926Driver nou nou huub ..
Fendt926Driver
@jehan vroeger met alleen fendt ben jij er nooit geweest denk ik.
Nu is het veel massaler en veel meer uitgekleed.
Misschien waren we wel verwend......
mdoornekamp
@Fendt926Driver ik wou nog wel effe kijken. Ben er ruim 10 jr geleden een keer geweest. Toen was denk ik ook alleen Fendt.
930triplemaaier
@mdoornekamp ga jij vrijdagmiddag?
+1
mdoornekamp
@930triplemaaier nee waarschijnlijk donderdag. Vrijdag nog wat inkuilen.
+1
JD3010
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Vrijdag nog wat inkuilen

🤔
+2
mdoornekamp
@JD3010 kuilgras over kuilen van een boer die gestopt is🤣
+5
jehan
@Fendt926Driver zekers ben ik er vroeger met alleen fendt wel geweest..vond het toen bijna een sekte haha
radium45
@jehan Johan, als je slim was dan had je bij dit topic een foto bijgeplaatst. Grote kans op nr 1 voor de nieuwe week.
jehan
@radium45 daar zeg je zowat
+1
JD3010
@Fendt926Driver Pfff, ik had van jou wel verwacht dat je er zou blijven slapen.
Ik denk dat ik nog wel even ga.
RVM
@Fendt926Driver een Fendt is tegenwoordig toch een halve Valpret?
+2
mdoornekamp
@RVM motor van de Valmet is in ieder geval beter. Die Deutz motor is nog niet het sterkste punt van de Fendt
RVM
@mdoornekamp we hebben er al twee op het werk met een sisu.
mdoornekamp
@RVM @Fendt926Driver welk type dan? Alleen de 700 serie is interessant voor mij.
RVM
@mdoornekamp 208 & 313
930triplemaaier
@RVM 200 of 300 serie?
Fendt926Driver
@mdoornekamp in de nieuwste zitten volgens mij ook al geen deutz meer in.
+1
930triplemaaier
@Fendt926Driver de 500 700 800 en 900 hebben nog gewoon een deutz motor
De 1000 serie heeft een man en de 200/300 een sisu
trean
Ik niet, de nieuwste fendts kan ik op mijn werk wel bekijken. Nieuwe mf hoef ik niet te zien en een nieuwe valtra staat ook wel bij de locale dealer.
Daar kan ik ook een proefrit maken.
fendt farmer309c
Wij gaan wel even kijken het is wel ver rijden van ons uit maar we moeten in de buurt toch nog wat onderdelen gaan halen. Kunnen we mooi combineren.
Fendt926Driver
@fendt farmer309c onderdelen halen bij van de heuvel in nijkerkerveen?
Dat is wel vlak bij achterveld
fendt farmer309c
@Fendt926Driver nee bij een particulier zijn onderdelen voor onze dieselross
JJ
Ga er morgen naartoe met wat collega’s. Tractoren en machines zie ik anders nooit 😅
+1
1066
Hoe lang zal er nog Fendt bij de Vor te zien zijn
en niet alleen maar Valtra
+2
Fendt926Driver
@1066 ooit hadden ze bij de vor ook nog het idee om abemec over te nemen.
Ik zie het eerder andersom gebeuren.
Wij gaan ook elk jaar wel naar de show van abemec. De vor wintershow heeft bij ons wel afgedaan.....
Ik kan ook beter met de mensen bij abemec dan bij de vor
1066
@Fendt926Driver ja want als ik zie wat er nu gebeurd
+1
fendt farmer309c
@Fendt926Driver abemec vind ik persoonlijk er veel mooier en schappelijker bedrijf als de vor daar kan ook meergedaan worden, en natuurlijk voor ons minder ver rijden vanuit het zuiden 😅
+5
radium45
@Fendt926Driver Omdat die ook allemaal een fendt onderbroek en pyjama aan hebben?
+1
Fendt926Driver
@radium45 en een fendt broek riem.
En fan sjaal. En fendt zonnebril....
+7
radium45
@Fendt926Driver Jouw vrouw draagt zeker geen strings? Want daar kan nooit de tekst Fendt op staan...
+3
jehan
@radium45 fendt heeft vast wel vergrootglazen
jehan
@Fendt926Driver ik ben heel benieuwd hoe de oorlog afloopt tussen mechan groep en abemec..
+1
JD3010
@jehan Ik ga voor de laatste...
jehan
@JD3010 ik vind het een raar systeem dat je 2 importeurs hebt die onderling elkaar de vliegen af willen vangen
JD3010
@jehan Tsja, van zulke gevechten wordt vaak niemand beter, al vraag ik me af waarom er nog een importeur nodig is. Bij Abemec vermoed ik dat er een hoop geld op de achtergrond is..
jehan
@JD3010 er moeten in korte tijd weer heel wat beslissingen genomen worden en of dat allemaal goed uit pakt vraag ik me af
JD3010
@jehan Ze hebben hier in de buurt een overname gedaan, ik hoop niet dat ze daar spijt van krijgen.
+1
jehan
@JD3010 als het degene is die ik denk dan gaan ze daar denk ik wel spijt van krijgen
JD3010
@jehan Ik ben daar niet meer welkom.
jehan
@JD3010 ow is het al zo erg
jehan
@JD3010 de dealer naam begint met een a en eindigt op donk
JD3010
@jehan ja die. Ik heb er ook geen behoefte meer aan om daarheen te gaan.
jehan
@JD3010 als je het hele verhaal hoort hoe het allemaal gaat dan zakt mn broek dr vanaf
JD3010
@jehan Ik heb daar een jaar lang strijd gehad om m'n GPS goedwerkend te krijgen, uiteindelijk heb ik de hoop opgegeven en bij de buren maar een andere gekocht. Wat een genot nu ik wel een werkend systeem heb.
Details wil ik wel via een pb doen.
jehan
@JD3010 welk gps systeem had je dan..doe maar via pb dan
+1
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver er stond geen enkele gebruikte Fendt. Ik had het na een kwartier al gezien. Nog wel goed braadworsten en oliebollen gegeten 😊. Wel in de werkplaats een mooie uitleg omtrent werking van de Vario gekregen.
mdoornekamp
@Gavrie Willemsen heb je je wel genoeg in de Valtra vediept dan. Die goedkope 230 pk hobbelt zo met je 3 assers weg. Motoren zijn bere sterk en wegligging is goed met lange wielbasis
Gavrie Willemsen
@mdoornekamp nee heb er niet echt bijgestaan. De 2 mensen waar ik mee samen was hadden ook niet bepaald Valtra interesse
JoranK
@Gavrie Willemsen stond nog een oude 926 achter verstopt. Met die rechthoekige neus.
+1
Gavrie Willemsen
@JoranK ja die had ik zien staan maar het hekwerk was wel zo goed vast gezet. Ze zullen bang geweest zijn dat daar teveel mensen naar zouden gekeken hebben. Ik durf te wedden als ie midden op de plein had gestaan en mooi opgepoetst dat er altijd wel iemand zou bij gestaan hebben
Wij gaan morgen even kijken. Nog niet eerder in achterveld geweest.
mdoornekamp
@MaartenMandemaker ik vond wel de moeite waard
Fendt926Driver
@mdoornekamp best wel knap als john deere rijder bij fendt kijken.
Zal bij ons niet lukken dat ze ons op een jd show zien.
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver Haha. Misschien ben ik niet zo anti Fendt als ikzelf denk dat ik ben. Ik heb de 700 serie nog effe goed bekeken. Zitpositie valt me nog steeds wel tegen. Stuur staat er gewoon verkeerd in voor lange bestuurders. En zicht is wat minder dan Jd.

Trekhaak frame is ook wat lastig aan te passen voor een degelijke vaste trekhaak omdat alles gietijzer is. Maar zelf aanpassen mag vanaf 2018 officieel niet meer omdat CE gekeurd moet zijn. De standaard gekeurde Jd trekhaken breken in ieder geval gewoon af.
Fendttrisixfan
@mdoornekamp sturing die afbreekt?
mdoornekamp
@Fendttrisixfan borglip van knobbel
Fendttrisixfan
@mdoornekamp nog nooit eerder gezien, wel al gezien dat sturing afbreekt
jasper-santing0
@mdoornekamp Bult mooi stijl? Haha
+1
mdoornekamp
@jasper-santing0 ja of trekoog van combi dumper te groot. Maar de standaard ophanging van de knobbel of K80 kogel alleen aan het achter frame is gewoon te licht. Wij gebruiken de bevestiging van de zwaaihaak onder de trekker ook.
jasper-santing0
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Wij gebruiken de bevestiging van de zwaaihaak onder de trekker ook.

Dat heeft Fendt standaard al bij ondertrekhaak 🙈
+1
mdoornekamp
@jasper-santing0 dat wel. Maar een brede home made onder trekhaak past er achter niet tussen.
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Er zit nog wel verschil in kipperknobbels, er zijn knobbels met een horizontale plaat die je onderin de rails schuift, en knobbels die met een verticale plaat in de rails zitten, die met vlakke plaat zijn in mijn beleving een stuk degelijker omdat die ook een stuk degelijkheid aan de rails zelf geeft, waardoor zijdelingse krachten veel beter opgevangen worden.
fendt-412
@JD 6430 The Best
Bedrijf in de buurt rijdt jaarrond met 24tons dumpers en kilverbakken in de trekhaakrail rond. Hebben daar een aparte dumperblok in hangen als trekhaak. Is nog nooit wat mee gebeurt.
mdoornekamp
@fendt-412 en me aftakas dan?
fendt-412
@mdoornekamp
Gebruiken ze niet, gaat er om dat die rail best wel wat kan hebben. Met een dumperblok hangt het trekoog van de wagen ook 10cm verder naar achteren. Komen al met al wel flinke krachten op en gaat ook goed.
mdoornekamp
@fendt-412 ja klopt. Maar hun frames zijn veel hoger. Standaard kipper knobbel hangt en wringt aan de onderste 10 cm
mdoornekamp
@JD 6430 The Best ik vind mooiste dat de onderplaat ook midden onder de trekker vast zit. Betere krachten verdeling en de aftakas kan er mooi overheen. Trekhaken zijn vaak gekeurd voor 3 of 4 ton. Maar daar ga je zo fors overheen
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Wij hebben 2 met een plaat onder de trekker en 1 die je horizontaal onderin de rails schuift, ook met de laatste geen problemen met 18 tons kipper eraan.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best ligt ook aan trekker vermogen. En soort werk. Achteruit de kuil op schat ik de opleg druk 6 ton. En dan nog grote druk kracht.

De Fendt 1050 op de show had zelfde boven trekhaak als een 718🤣. En catogerie 3 hefkogels😅
+1
fendt308-driver
@mdoornekamp mischien toch beter een valtra?😜 dat die stuurkolom in de 700 waardeloos is ben ik met je eens, gelukkig heeft onze fendt dealer daar een goeie oplossing voor... hij zegt dat je met de benen wijd moet zitten 🙄
mdoornekamp
@fendt308-driver ohja. Leuke dealer. Maar als je een beetje gedraaid zit en veel achterom moet kijken, zit je met je linker knie tegen het dashboard. En daar ben je toch wel snel zat van.
+1
fendt308-driver
@mdoornekamp klopt, zit tegenwoordig helemaal gedraaid in de hut. en rem met lnks, dat wil aardig
trean
@mdoornekamp stoel een stukje draaien en je linkerknie aan de rechterkant van het dashboard zetten. Dan heb je daar geen last van. Met mijn 1,97 kan ik prima achterom kijken in een 720.
mdoornekamp
@trean ja zo moet je dan zitten. Maar je wil ook wel eens weer terug naar voren kijken. En als je dan een beetje mee draait ram je weer tegen dat dashboard. Als ik zo'n dure trekker koop verwacht ik wel perfectie en niet zulke knullige fouten.

En nee ik wordt niet idolaat van het Fendt logo.
trean
@mdoornekamp als je veel op gps rijdt hoef je amper naar voren te kijken.
rommert14
@mdoornekamp poeh, ben ik blij dat ik net geen 1 meter 70 ben
+1
mdoornekamp
@rommert14 haha. Ja helaas ben ik zelf 1.95 meter. Dus denk dat het geen Fendt wordt. Blijkt maar weer dat die trekker bouwers uit Mannheim nog niet gek zijn.
Gavrie Willemsen
@fendt308-driver er stond een Valtra van 230 pk voor nog geen 100.000€...? Hoe kan dat? Wat krijg je dan voor dat geld?????
CaseCS130
@Gavrie Willemsen Een vrij sobere valtra. Geen poespas, maar wel een degelijke tractor met veel pk. Deze heeft nog de oude bediening maar wel de 5 traps ps. Paar jaar terug waren ze er zelfs voor 70 of 80 duizend met nog de oude drietraps.
mdoornekamp
@CaseCS130 voor die ton krijg je hem wel zoals die er staat. Dus Ls pomp, 650/65r42 banden, front hef en vooras vering. En met 40 km eco bak.
CaseCS130
@mdoornekamp Dat valt mij nog mee qua opties. Die oudere hadden toen nog tandwiel pomp en geen fronthef.
Maar misschien heb je ook wel een nieuwe NH t7210 voor dat geld
mdoornekamp
@CaseCS130 Nh T7.210 is 165 pk en veel lichter gebouwd. Daar kan geen 3 asser aan.
CaseCS130
@mdoornekamp oké, ik dacht dat die redelijk vergelijkbaar waren. Heb de optielijst even gelezen, maar het is zeker geen sobere trekker. Weet je toevallig ook of ze drie of twee aftakas toerentallen hebben?
mdoornekamp
@CaseCS130 4 aftakas toerentallen denk ik. In ieder geval ook 1000 eco want die gebruik ik bij collega met T174 met kuil verdelen.
JDuitW
@mdoornekamp 3 toeren aftakas hebben die valtras
CaseCS130
@JDuitW @mdoornekamp Dacht dat 2 standaard was maar 3 meestal wel geleverd wordt. 4 is dacht ik niet mogelijk. Bij 3 kun je normaal kiezen uit 540-540e-1000 of 540-1000-1000e. Met 540e zou ik mij wel kunnen redden. 2 toeren is echt te weinig en 1 van de redenen waarom ik nooit een Valtra wilde. Maar nu ze dat aangepakt hebben en de transmissie veel mooier is ben ik wel gecharmeerd.
Maar dan zou het zo'n N134 worden denk ik die ze ook in de aanbieding hebben. 230 pk en vooral het gewicht ervan is wat te gek op 650 banden op onze grond.
Zo'n 214 was wel wat voor jou @mdoornekamp Zou mooi lopen voor de Strautmann denk ik.
mdoornekamp
@CaseCS130 ok. Ja 540 standaard toerental heb je niet nodig met 200 pk.

Zo'n Valtra heb ik ook wel naar gekeken toen ik mijn 6155R kocht. Maar John deere was toen niks duurder. En ik ben natuurlijk beetje met jd getrouwd. Maar ik hou Valtra zeker wel in de gaten als alternatief.
CaseCS130
@mdoornekamp Dan kon JD goed meekomen met de prijs en is het ook logisch dat je je eigen merk trouw blijft.
Nu Steyr allang niet meer Steyr is en mijn dealers waar ik de meeste zaken mee doe allemaal MF verkopen kijk ik wel eens wat rond voor wat anders. MF krijg ik geen warm gevoel van tot nu toe. Fendt is te duur, CNH niet veel soeps, JD is tegenwoordig allemaal het grote GroeNoord hier waar ik niet zo gecharmeerd van ben. Dan blijft er niet zo heel veel over.
fiattopper
@CaseCS130 hoezo is cnh niks?
Fendt926Driver
@fiattopper lees even 6 reakties naar onderen
CaseCS130
@fiattopper Motorisch is het nog wel goed, maar de rest erom heen zijn in mijn ogen te veel problemen mee. Ze rijden veel hier in de buurt vanwege de prijs. Maar de meeste hebben in 5 jaar meer problemen dan wij in 30 jaar met de Fiat 70-90 hebben gehad. Ik heb van de week nog een foto van de gekkigheid gekregen die je met een NH kan beleven. Maar die trekker is van een bekende en die foto hier posten is hij niet zo blij mee denk ik.
newholland6640
@CaseCS130 ben anders met het stuur systeem van fiat niks blij 😛
CaseCS130
@newholland6640 Vertel, wat zit je dwars?
newholland6640
@CaseCS130 Hahaha, die stuurkogels zijn veel te licht. Nu ruimte op t gat en op de cilinder. Moet keertje klaar. Maar weet nog niet hoe zonder dat het gek veel gaat kosten.
CaseCS130
@newholland6640 Inruilen op een NH zal het goedkoopste zijn 😄
newholland6640
@CaseCS130 het is al een NH, maar nog met stuursysteem van fiat.
+1
mdoornekamp
@CaseCS130 op korte termijn is dat wel een oplossing..............
arjanvw
@CaseCS130 dan kom je bij Claas terecht....😁
jehan
@Gavrie Willemsen een sterke trekker die mooi voor dumper werk geschikt is
+3
RVM
@Gavrie Willemsen ja daar ga je van nadenken als je net een vermogen in een 20 jaar oude Fendt geduwd hebt. Dat was een lange rit terug naar Belgie 😃
+1
Gavrie Willemsen
@RVM ik rij nog liever met een oude Fendt dan met iets nieuw van een ander merk. Beetje principe kwestie. Moest ik ooit een New Holland kopen ging mijn chauffeur ander werk zoeken grapte hij pas
rommert14
@Gavrie Willemsen als ik alleen chauffeur zou zijn zou t me niet heel veel uitmaken maar het newholland busje heeft bij ons wel z'n weg gevonden zo vaak is ie al geweest bij trekkers van de loonwerker.
Gavrie Willemsen
@rommert14 hier 20 km verderop staat de New Holland fabriek inde haven van Antwerpen. Ik ken sommige mensen die er werken of gewerkt hebben. Als je die verhalen hoort van hoe daar alles van ver in elkaar wordt gegooid dan rij ik inderdaad nog liever met een Fendt met 20.000 uren op. Ook al zit er een fout in het productieproces waarvan ze het weten, de lopende band loopt gewoon door. Nadien moesten ze dan naar Basildon in Engeland om daar in een speciale werkplaats die bepaalde complete trekkers terug uit elkaar halen om er terug andere onderdelen in te steken.
rommert14
@Gavrie Willemsen aha, dat wist ik niet. Wij krijgen ook wel eens een newholland verkoper over de stoep maar bij ons neemt ie offertes van mf's mee....
+1
fiattopper
@Gavrie Willemsen Zal heus wel een keer voorkomen maar ze hebben altijd goede service en voor de rest zijn ze gewoon goed
+1
Fendt926Driver
@fiattopper loonwerker hier in de buurt rijdt altijd nieuwe new holland.
Neemt er verlengde garantie bij. En als dat is afgelopen gaan ze ook weer weg voor nieuwe. Dat zegt mij meestal wel genoeg.
Terwijl er nog altijjd 1056 en 1455 inters lopen die nog steeds blijven
mdoornekamp
@Fendt926Driver En de prijs van New Holland was altijd scherp. Maar dat valt op moment wel een beetje tegen. En dan zijn er niet veel redenen meer om een Nh kopen.
rommert14
@mdoornekamp nee, wij zijn toen overgegaan op mf omdat de dealer ons met een kapotte trekker in de stront liet zakken, toen heeft onze huidige lmb de trekker gemaakt en is daarna vrij gauw ingeruild tegen een mf waar tot op heden weinig mankement aan is.
Fendt926Driver
@rommert14 welk merk reed je voor de mf dan?
rommert14
@Fendt926Driver mn opa reedt fiat, mn vader heeft toen een keer een case 685xl (altijd kapot dus daarom een trauma van alle inters met een xl cabine) daarna heeft ie 3keer een newholland gehad en daarna kwam de eerste mf, de 7624 is onze 4de massey ferguson.
fiattopper
@mdoornekamp en toch worden ze veel verkocht
rommert14
@fiattopper verschillende vertegenwoordigers hebben het wel eens over het web van newholland...
JD 6430 The Best
@rommert14 Als je een nieuwe NH koopt hoef je de rekening van de laatste reparaties niet te betalen. Dat soort dingen 😃
rommert14
@JD 6430 The Best ja dat inderdaad.
+1
CaseCS130
@fiattopper Je moet het ook met een korreltje zout nemen hoor. Overal is wel eens wat mee, ook die ik heb gaan wel eens kapot. Dit jaar nog inschakel tandwiel van de aftakas tandloos.
Loonwerker vlakbij rijdt jonge Fendt 722's, maar van de drie heeft eentje al een nieuwe motor en de andere al een nieuwe vario. Dus zelfs de crème de la crème heeft wel eens dure reparaties.
Zullen zat zijn die wel tevreden en goed draaien met hun NH.
fiattopper
@CaseCS130 ja precies bij alle merken is wel wat. De nieuwe kwaliteit is jammer genoeg lang niet zo goed meer als die ouwe fiats.
+1
CaseCS130
@fiattopper het is natuurlijk ook allemaal wel veel complexer geworden. Wat er niet op zit kan ook niet kapot. Wat dat betreft zijn onze fiatjes en de deutz 06 het goedkoopste per draaiuur. Maar ja, als je capaciteit en comfort wil hebben zul je toch ook wat anders erbij moeten hebben.
Als ik een dag op de kuil moet rijden ben Ik altijd weer blij met de omkeer van de CS. Toen we dat nog met een deutz 100-06 deden had ik altijd last van de knie na een dag.
arjanvw
@mdoornekamp Je moet ook beetje geluk hebben met de trekker, een grote veehouder heeft naast een New Holland van 8 jaar oud, 3 John Deeres van de m serie beide 4 jaar oud en is blij dat er nog een jaar garantie op zit, kunnen zo volgend jaar weg. Die heeft er bepaald geen geluk mee. Die blauwe daarin tegen wel...
mdoornekamp
@arjanvw zijn die M series met of zonder ad blue. Die eerste R en M waren niet geweldig
+1
RVM
@Fendt926Driver mijn baas is nog nooit op de JD show geweest maar we hebben er wel 1tje lopen sinds 2 jaar 😉
@mdoornekamp Oké heb er wel veel van gehoord en gezien, denk nu maar eens zelf kijken. Gingen eerder wel eens naar Zutphen, nu meerdere merken bij elkaar. Ook wel mooi. Nog wat aparts te zien?
mdoornekamp
@MaartenMandemaker Nee niet echt wat aparts gezien. Fendt en Valtra vind ik wel interessant. Machines van de Vor zijn wat minder.
hermanjohndeere
@mdoornekamp de fendt 939 van Van Werven die er stond had ook een trekhaak in die slede zitten met gat voor de aftakas. Denk niet dat die ooit kapot zou gaan 😝
mdoornekamp
@hermanjohndeere jaja. Volgens mij is dat grote stuk ijzer alleen de borging voor de Scharmuller kogel. Vond wel netjes bedacht. Want die standaard borg lipjes houden het nooit als je hier een 3 asser aan hangt
hermanjohndeere
@mdoornekamp dat zou ook nog kunnen. Wel jammer inderdaad dat de standaard trekhaken het niet aan kunnen
Valtrapowerr
Quote Reactie van @mdoornekamp:
achines van de Vor zijn wat minder.

Wat is daar mis mee?
mdoornekamp
@Valtrapowerr Fella en Steeno
rommert14
@mdoornekamp is fella niet zo degelijk?
mdoornekamp
@rommert14 wordt wel beter. Maar zijn wel degelijker merken. Hangt er ook van af wat je budget is en draai uren
rommert14
@mdoornekamp wij zijn aan het twijfelen tussen een fella of krone, fella kan 9 meter in loonwerkers uitvoering leveren en krone niet, krone heeft 10 meter in loonwerkers uitvoering en wij zijn bang dat dat te zwaar wordt in de eerste snee. En fella staat ook wel mooi bij massey ferguson 😁
mdoornekamp
@rommert14 hier zie je laatste tijd veel claas. Maar elke hark krijg je stuk. Hangt meest van de gebruiker af
rommert14
@mdoornekamp ja, ik bedoelde eigenlijk de maai machines haha
mdoornekamp
@rommert14 ok. haha. dacht dat de wiersen te dik werden.

Dan rij je toch wat langzamer. Als je breder maait met lagere snelheid, ben je minder diesel kwijt. En je maaiers gaan veel langer mee.
rommert14
@mdoornekamp ja ik denk zelf ook niet dat een meter veel verschil maakt maar mijn vader wel, maar de krone is wel 7000 euro duurder.
mdoornekamp
@rommert14 ohja. fors verschil. Met of zonder kneuzer
+1
rommert14
@mdoornekamp beide met kneuzer en bandjes
CaseCS130
@rommert14 Die extra meter zou ik niet bang voor zijn. Dat is één trapje langzamer maaien. Koop gewoon waar je het beste gevoel bij hebt.
rickboer blija
@rommert14 weet niet of je met GPS wil gaan maaien, want dan zou je de volledige 10 meter kunnen benutten. Ik denk dat je zonder GPS niet zo veel hebt aan die laatste meter
rommert14
@rickboer blija misschien wel lastiger ja vooral in het donker.
Fendt926Driver
@rickboer blija jawel zonder gps heb je net zoveel aan die laatste meter.
Want 9m maaien zonder gps en 80cm niet benutten is 8.20m
En 10m maaien zonder gps en 80 cm niet benutten is 9.20m
De meter extra blijft.
+2
jasper-santing0
@rickboer blija Je bent ook wel een piloot als je een hele meter overlapt 🙈
newholland6640
@jasper-santing0 heb je zo op z'n breedte
jasper-santing0
@newholland6640 Je overlapt aan een kant dus voor een meter overlap moet je het wel heel gek doen, met schudden is het nog een x te snappen maar met maaien zie je dat wel.
Fendt926Driver
@jasper-santing0 praten is altijd makkelijk.
Doe het maar eens dagen achter elkaar en in het donker.
jasper-santing0
@Fendt926Driver Ja en donker valt het wel meer tegen, maar als je het dagen achter elkaar doet wil het wel beter.
+2
Fendt926Driver
@jasper-santing0 ik heb nu 12 jaar een tripple en nog laat ik wel eens kammen staan. Of heb wel eens dat 1 maaier ruim 60cm overlapt. Maar elke dag 100% opletten is niet zo makkelijk als je hoofd ook nog voor 30% bij de rest van alle regels en bedrijf is.

Als ik thuis inkuil en het gaat regenen dan ben ik heel druk met alles zo goed mogelijjk regelen plus alle andere zorgen.

Als ik via de loonwerker bij anderen help inkuilen en het gaat regenen doe ik de ruitenwisser aan.......
+1
fendt308-driver
@Fendt926Driver gewoon een stang op de voormaaier knopen die de werkbreedte heeft, werkt een stuk relaxter alleen naar voren kijken
Fendt926Driver
@fendt308-driver ben met gps bezig op de 926 die via een stuurschuif de trekker stuurt dus niets op of aan het stuur. Dan kan de trekker het zelf regelen
jasper-santing0
@Fendt926Driver Met zodebemesten red je dat toch ook, en daar vindt ik het een stuk lastiger als met maaien.
Fendt926Driver
@jasper-santing0 ja met zodebemesten zit ik ook wel eens 20 cm dubbel of 60 cm er van af dat klopt
radium45
@Fendt926Driver In het maaiseizoen zijn er meer uren met licht dan met donker..
fendt308-driver
@radium45 maar niet ieder uur in het licht is beschikbaar als je het naast je gewone werk wil doen
rommert14
@fendt308-driver nee wij doen 20 uur in een stuk maaien dus in het donker en vermoeidheid gaat zeker voorkomen.
+1
angelo-nabben
@rommert14 had je maar een vak moeten leren😉
rommert14
+1
rommert14
@angelo-nabben vind ik ook wel mooi voor 1 dag.
+1
radium45
@fendt308-driver Wat ik wilde aangeven was, dat het in de zomertijd maar een paar uur donker is. Wij werken veelal de klok meerdere keren rond en dan besef je pas hoe weinig uren dat het echt donker is.
+1
1066
@radium45 mooi he als na een lange dag het donker wordt en het morgenlicht weer door breekt
Fendt926Driver
@1066 diezelfde dag nog werdt het nacht..
rommert14
@1066 ja machtig is dat als je de zon weer ziet opkomen krijg ik weer nieuwe energie haha
RVM
@mdoornekamp hier veel Kuhn aangezien zowel de NH, de Valtra, de JD en de MF dealer ook Kuhn dealer zijn 🙈
Valtrapowerr
@mdoornekamp Fella doet qua levensduur echt niet meer onder voor andere merken. Het heeft soms niet de looks maar qua kwaliteit en degelijkheid is er niks mis mee 😉
@mdoornekamp Was idd wel de moeite waard. Stond van alle merken van alles wat. Ook nog ff in die nieuwe Valtra gezeten, had ik nog niet eerder van van dichtbij bekeken. De Challenger spuiten nu ook In Fendt outfit
mdoornekamp
@MaartenMandemaker ja fendt gaat ook op de "full liner" toer.
@mdoornekamp Ja klopt zie je overal gebeuren op het moment. Kongskilde naar New Holland vicon naar Kubota. Word steeds meer een grote massa zo. Of het er altijd beter van wordt weet ik niet.
county854t
Jaaaa. ik wil wel mee.....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
168
DEELNEMERS
30
WEERGAVES
0