Hallo, Ik heb n deutz d30 met f2l712 motor die na verloop van tijd en bij hogere toerentallen, licht belast, erg heet wordt en dan ook erg slecht start. Starten bij koude motor is geen enkel probleem.
Ik heb ondertussen de koelribben van de cilinders en cilinderkoppen goed schoongemaakt maar t probleem blijft terug komen.
Wat is hier de meest waarschijnlijke oorzaak van? Of zijn de zuigers vervormdt waardoor ze steeds moeilijker op en neer kunnen? Evt revisie noodzakelijk?
Bij voorbaat dank voor het meedenken. Ben zelf geen Deutz kenner
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D30 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De startsnelheid bij warme motor is goed. Alleen net of ie dan niet voldoende compressie heeft.
Alleen bij flink doorstarten slaat de motor aan.
Alvast bedankt voor t meedenken.
Als het trekkertje n tijdje bijna volgas gelopen heeft is t net n rijdende rookwolk en wordt t starten steeds moeilijker en als je nog langer doorrijdt en je laat t gas los dan is t net of ie aan loopt.
Maar vandaag de cilinderkoppen verwijdert en inwendig is weinig bijzonders te zien, geen krassen ofzo, alleen dat je langs de zuigers de bovenste zuigerveer ziet zitten. En 1 vd 2 koppen zat relatief los en heeft ook gelekt. Ook is n stootrandje waar te nemen.
Alvast bedankt voor de info