Wie wet hoe het komt dat de float positie alleen maar werkt op de onderste aansluiting van het vierde (IV, zwart) ventiel. De trekker is uitgevoerd met 4 dubbelwerkende ventielen. Om een kieper te kiepen kan ik alle acht ventielen gebruiken, maar wanneer dan de betreffende hendel in de doorstroompositie (helemaal naar voren dus) wordt gezet, zakt de kieperbak niet. Het werkt alleen als ik de slang in het meest linkse ventielen blok, in de onderste aansluiting steek. Volgens het instructieboek moet je voor een kieper de bovenste aansluitingen gebruiken. Dit werkt ook het beste, maar ja, dan zakt de bak niet meer.
Iemand enig idee?
Ik heb de slangbreukbeveiliging tijdelijk van de kieper gehaald om deze als mogelijke oorzaak uit te sluiten. Resultaat bleef hetzelfde.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 8240 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je zou dit kunnen testen door de snelkoppeling aan de slang te wisselen.
Werkt de float positie wel op alle ventielen als je er iets anders op aansluit?
Bij de latere types worden de ventielen bediend middels kabels, deze moeten misschien bijgesteld worden, want werken de hydrauliek bedieningshendels in de cabine zoals je mag verwachten? Dus gaat het ventiel open en dicht als de hendel nog binnen het bereik van de gleuf is waar de hendel in beweegt? Of moet je de hendel ver door drukken haast tegen het einde van de gleuf?
Als dat laatste zo is, dan kun je de hendel bijstellen achter aan het ventielblok.
Heb je een 40 serie uit het begin van de productiejaren, dan werkt de bediening via stangen, of en hoe je zoiets bij kunt stellen weet ik niet.
De ventielen worden bediend met kabels. Ik zal hier ook even kijken of afstellen positief resultaat geeft.
Op zich is er niets mis mee om de kieper op dat ene ventiel aan te sluiten, alleen “vond” Ford het beter om voor een kieper de bovenste te gebruiken volgens de gebruiksaanwijzing en zelf vind ik het ook niet handig om de onderste te gebruiken. Vanuit float naar neutraal kom je dan de druk op de ondeste aansluiting weer tegen, waarop de bak weer omhoog wil. Ik ga sparen...
Op een Engels forum kwam ik het volgende tegen:
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)