Ford 4000 - Start slecht en rookt blauw/wit
Wat heb ik al gedaan:
Compressie getest, alle 3 rond de 24 bar.
Verstuivers getest en vernevelen goed. Eerst op 180 bar gezet, nog steeds roken. Nu op 200 bar gezet, roken lijkt iets minder.
Pomp iets vervroegd, maar het lijkt erop dat ze er al mee bezig zijn geweest. Hij staat nu namelijk behoorlijk vroeg. Staat op streepje “6”. Hoort na mijn weten op “0” te staan.
De 2 bladen, schoepenwiel vervangen voorzijde pomp. Weet niet precies hoe het heet.
Iemand een idee? Pomp te weinig druk? Pomp totaal van tijd af?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4000 en hebben de trefwoorden roken , start slecht en witte rook geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heb je de oude brandplaatjes onder de verstuiver wel vervangen? (Lekkage hierlangs geeft plofgeluid).
Verstuiverdruk van 180 BAR is "fabrieksvoorschrift" bij de FORD 4000.
Constateer je de rookvormen alleen bij de (koude) start, of ook als de motor op bedrijfstemperatuur is?
dieseldokter.nl/techniek-hoek/rookvormen/
N.B.:
Met de 'normen en waarden' waarmee pakweg 40 `a 50 jaar geleden (FORD 4000) motoren werden gemaakt is altijd rook te verwachten.