Ford 7710 - Past een voorlader van een New-Holland TM-115

Hallo heeft iemand ervaring met het overplaatsen van een voorlader van een New-Holland TM-115 naar een Ford 7710 (smal model).
Is dit alleen sleutelwerk of ook nog slijpen en lassen??
visbig

Reacties

dennisbouter
Ik heb niet de ervaring maar het gaat om de gaten in het chassis en het scheelt 2 series en de ene is 4 en de andere 6 cilinder dus ik verwacht veel verschil,
Heb het zelf wel eens aangepast bij minitrekker maar dat was vooral slijpwerk
jannie2001
Denk het niet, had een 5000 voorlader en die paste ook niet op een 5610 door de cabine
jammermaarhelaas
Wat bedoel je met smal model? Alle 7710's zijn even breed qua framewerk, alleen de 7610 heeft een lagere motorkap en de koplampen in de grille.

De TM 115 is een 6 cilinder, dus is de motor langer waardoor de achterste montage gaten verder naar achteren zitten.

Maar misschien kunnen we je beter helpen als je een merk en type of een foto hebt van de betreffende voorlader.
walker1
Is de NH TM 115 eigenlijk een Ford, of is het een Fiatagri? De meeste NH modellen waren destijds vooral doorontwikkelde Fiatagri's. In het geval dat het een Fiat is, dan acht ik de kans sowieso erg klein dat het makkelijk pas te maken is.
@visbig (mooie naam haha) Waarom zou je dit eigenlijk willen, voorlader van een redelijk moderne trekker op een, ik schat al gauw 20 jaar, oudere trekker gaan bouwen? NH heeft denk ik al omkeerhendel onder het stuur, is stuk comfortabeler vooruit/achteruit schakelen dan aan versnellingspook trekken. Verder zal het ook veel verschil zijn in hydrauliek, zowel in liters per minuut en de druk. Dat ga je wel merken bij voorladerwerk. Wat verder al gezegd is, voorlader gaat van 6 cilinder op een 4 cilinder, kan naar verhouding dus best grote voorlader zijn om op een 4 cilinder te bouwen. Kijk ook even naar de draaicirkel, best kans dat de NH korter draait dan de Ford, ondanks dat de NH een 6 cilinder is.
fastrac3155
@walker1 ga maar vanuit dat un TM meer fiatagri bloed heeft dan Ford.

Achterbrug, vooras en bak zijn doorontwikkeling van de winner serie, en de motor is volgens mij ook un halve fiat/Iveco motor, volgens mij iig geen powerstar motor die vroeger in Basildon gebouwd werden
+1
dennisbouter
@fastrac3155 de Fiat heeft een 5,9 liter Iveco. De ts een 7,5 liter en de 8340 heeft ook een 7,5 liter,
+1
Fordje4600
@dennisbouter ts heeft een 5 liter 4 cilinder en een 7.5 liter 6 cilinder inderdaad
dennisbouter
@Fordje4600 maar is dat de powerstar motor of dat niet?
fastrac3155
@dennisbouter was net ff aan het snuffelen geweest op het grote boze internet.....wat ik nou heb kunnen vinden is: ts heeft zowel 4 als 6 cilinder powerstar motoren gehad, TM volledig 6 cilinder powerstar motoren, en ook de 70 serie heeft gebruik gemaakt van de powerstar motor, er zijn wel een aantal verschillen onderling (lijnpomp/roterende/elektrisch aangestuurde roterende pomp, positie van dynamo, en dat soort dingen), maar basisblok van die series zou toch gelijk moeten zijn.......weer wat geleerd vandaag

Vanaf de ts-a en de t7000 serie zijn NEF motoren gebruikt.
dennisbouter
@fastrac3155 70 als in 8870? Die heeft de genesis
+1
Fordje4600
@dennisbouter in de 70 serie ligt precies hetzelfde blok in als de 40, tm, ts, 60 serie dus de powerstar. De krukas lagers bussen cilinders zuigers kop etc zijn wel verschillend
fastrac3155
@dennisbouter bij de 70 staat zelfs powerstar op het inlaat spruitstuk aan de rechterkant van de motor
Fordje4600
@fastrac3155 daar staat constand powerplus
+1
fastrac3155
@Fordje4600 klopt idd, je hebt gelijk, ik was ff in de war met iets anders.
Fordje4600
+1
@fastrac3155 toch is er nog een hoop ford aan de 60/tm serie. De motor inderdaad maar als ik me niet vergis is de gehele cabine van ford. Het is dezelfde cabine als van de ford 40 serie en volgens mij heeft ford die trekker nog voor de overname door fiat ontworpen en geproduceert (toen de dakjes nog wit waren)
fastrac3155
@bernard-vant-klooster denk dat die cabine idd nog van Ford afstamt, die zijn er echt veel geproduceerd, heb alleen geen idee waar die gebouwd werden, vindt die qua ruimte wel fijner dan de huidige cabines, die zijn te krap naar mijn mening
@fastrac3155 volgens mij wordt het ontwerp nog steeds gebruikt bij een paar kleine series new hollands.. ik vind de cabine ook erg fijn, voor die tijd liepen ze er best mee vooruit op de tijd
jammermaarhelaas
@bernard-vant-klooster

De 40 serie is een Ford, was de opvolger van de 10 serie.
Ze hebben hier enkele jaren ontwikkeling is gestoken, en ze zijn geïntroduceerd door Ford, in de kleursetting zoals de 10 serie. Geleidelijk na de overname door Fiat zijn de kleuren en enkele andere dingen in en om de cabine en de motorkap veranderd, werd het later de TS serie.
In 1995 verdween het ovale Ford embleem van de tractor zoals overeengekomen met Fiat. De naam Ford als tekst werd nog wel gevoerd op de tractor.
+1
mklok
@jammermaarhelaas Inderdaad , volgens mij is de TL wel gebaseerd op een Fiat. Op de cabine na dan. De 60 serie en de TS gebruikte nog de powerstar motor. Later is alles NEF ( Fiat / Iveco ) geworden. Heb een Case kraan gehad waar ook zo'n NEF motor in lag.
dennisbouter
@mklok een TL schakeld ook als een Fiat, wel eens mee gereden moest hem bijna in z'n versnelling trappen
casejxu
@mklok TL maar TLA ook. Net als onze JXU veel bekende puntjes al zou je vanuit een fiat overstappen. En dan doel ik op vooral de mechanische bedieningen
walker1
@visbig ga je zelf ook nog reageren en vragen beantwoorden?
mklok
@walker1 Hij is aan het passen en meten , daar is de meeste tijd mee versleten.
+1
walker1
@mklok Ik geloof ook wel dat het pas te maken is, maar had eerder al de vraag gesteld waarom je dit überhaupt zo zou willen, maar antwoorden van topic starter blijven uit.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!