Aankoop Volvo BM 2250

Ik ben bezig met een Volvo BM 2250 te kopen. waar moet ik specefiek op letten?

Deel dit topic

Reacties

Boemrang
Dat er alles er op en er aan zit.
ValtraStisch
De staat van het plaatwerk van de cabine.
Werking van de tractrol indien aanwezig.
Verder probleemloze tractor.
Je moet alleen wel links schakelen.
Rieen
Ik heb niks gehoord van die man over een tractrol. mag ik vragen wat dit inhoud?
old man jose
Kijk even of het wel een tractor is misschien ist un auto
Rieen
@ old man jose.

k ben nog net niet zo dom als ik lijk.
zou anders ook wel wat zijn.
weurding
Tractrol is een hoog-laag per versnelling
Wimsumar
@weurding

Quote:
tractrol is een hoog-laag per versnelling

Ter aanvulling: deze hydraulisch bediende tussenbak kan zonder gebruik van de koppeling geschakeld worden. Een B.M.2250 krijgt hiermee 16-V + 8-A versnellingen.
weurding
@Wimsumar ok bedankt voor de uitleg wim, is al een poos geleden dat ik op stage op een 500 (voorganger) gereden heb 😄
Rieen
@winsumar.
ook van mij bedankt voor de uitleg!
zal er op letten, ga er zaterdag heen te kijken. dan zal ik het eens proberen.
RVM
Ik zou als ik jou was nog lekker even doorsparen en een goede 650/700 kopen. Beter motor en veel beter achterbrug. En veel waardevaster, dus over een paar jaartjes ook weer voor hetzelfde geld te verkopen.
VolvoPowerT700
Inderdaad, ik zou ook nog even sparen voor een 650 of een 700. De 2250 is eigenlijk geen echte volvo.
ralphhonda
Prima trekkers! Wij hebben zelf thuis 22 jaar met een 2200 gereden, is op 5 pk na dezelfde trekker. Nooit problemen gehad, heerlijke trekker om mee te werken.

Het verhaal dat het geen echte Volvo is zit wel iets in. Het blok is namelijk van Perkins en niet van Volvo zelf. Prima blok, alleen in de winter moet je wel goed voorgloeien, want hij heeft iets wat koude benen.
In de Volvo 400/430 ligt ook een perkins, zelde als de MF 135, maar daar hoor je nooit iemand over 😉 dus dat geleuter over die moter is ongegrond.

De achterbrug/versnellingsbak is afkomstig van International, ook gewoon goed dus. Wij hebben in al die jaren nooit een sleutel op de versnellingsbak gehad. Alleen zn schakelvork werd wat ruim, maar dat is eenvoudig op te knappen.

Tractrol is idd een wat gevoelig component, maar zelf nooit problemen mee ondervonden.

RVM en VolvoPowerT700 hebben wel een punt als het gaat over waardevastheid. Dat zit hem in het feit dat er geen Volvo moter voor staat en in de 650 en 700 wel. Maar goed die zijn ook meteen stuk duurder en groter natuurlijk.
fendt-farmer
Wij hebben zelf een 2250 gehad, en de tractol ook kapot gehad. was toen een erg duur geintje. en na een paar jaar was hij weer kapot.toen de trekker maar ingeruild.

motor hebben we geen problemen mee gehad. is inderdaad een goede perkins motor.
Wimsumar
Beste Fendt-Farmer: Rijdt de trekker nog wel met en defecte Trac-Troll of niet?
fendt-farmer
Ja hij rijdt nog wel alleen het schakelen van de gewoone versnellingen gaat erg zwaar.
RVM
Ralph Honda, de achterbrug is inderdaad van International, maar wel uit Doncaster en niet uit Neuss. Een groot verschil, dat weten de Inter rijders ook.
Dexta Fordson
Wanneer komen de foto's dan?????
jacq53
Deze volvo's hebben een cormick achterbrug. de high low gaat naar een x aantal draaiuren stuk. in het werk dien je altijd in low te staan. Leemac heeft in het verleden weleens de high low geblokkeerd. Ik heb er zelf een met een kapotte high low en rijden is er niet meer bij

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
18