Illustratie van:

Mc-Cormick D 320 - achterste krukas keerring

Heeft iemand misschien tips / ervaring met het vervangen van de achterste krukas keerring van een Mc Cormick D-serie?

Ik heb namelijk afgelopen zaterdag een poging gedaan, maar toen ik de boel weer gemonteerd had kon ik de krukas met geen mogelijkheid meer draaien..
Toen de houder weer gedemonteerd en daarmee is de keerring doormidden gegaan. Dus aankomende zaterdag nieuwe poging..

Deel dit topic

Reacties

frankod
Alvast bedankt voor jullie ongetwijfeld snelle reactie
caseih212
Ja zo'n makkelijke karwei is dat niet. Laat ik eerst vragen: waar heb je keerring (koord) vandaan/gekocht? En hoe heb jij hem gemonteerd, welke volgorde?

en wat is de reden dat je de keerring vervangt?

Bij een D serie lekken vrij vaak de achterste krukaskeringen, dit komt door speling op de krukas, meestal is door alleen de keerring te vervangen het nog niet opgelost, omdat de krukas speling blijft houden. Je kunt het dan alleen nog maar dicht krijgen door de krukas ook opnieuw te lageren waardoor de keerring niet meer 'uitslaat'
frankod
De keerring had ik van Histoparts, en ik had het idee dat ie niet helemaal mooi paste in de houder.
De keerring wordt vervangen omdat ik het hele blok vervang ivm vorstschade..

Verder heb ik het volgens het werkplaatsboek gedaan:
- keerring in onderste helft van de houder aanbrengen
- houder handvast plaatsen op het blok
- bovenste helft van de houder plaatsen op het blok (volgens mij ging het hier mis, want dit wou voor geen meter, de keerring kwam in de verdrukking en zat niet mooi in de bovenste helft van de houder)
- bouten van de houder op volgorde vastzetten


De krukas hoeft trouwens niet opnieuw gelagerd te worden.
IHC-power
Wat zijn nut bij ons bewezen heeft, is de koord enkele dagen voor montage in olie te leggen. Dit zorgt voor een betere montage EN de koord wordt niet warm bij de eerste momenten dat de motor draait. En zoals Caseih212 reeds zei: er is enorm veel verschil in kwaliteit van koorden. Je kan beter een duurdere kopen, deze zijn beter in kwaliteit. (onze ervaring)
caseih212
Gebruik idd een 'dure' keerring (dus: van hoge kwaliteit)

zoals wij ook doen idd even een week in de motorlolie leggen (wel nieuwe olie!)

aan de buitenkant kun je niet zien of een krukas gelagerd moet worden, als een keerring begint te lekken heeft dit maar 1 oorzaak: versleten krukaslagers. Maar zoals jij zegt vervang je het blok, dus zou het goed moeten blijven.
CVT6230
Keerring is bij kramp te bestellen, is volgens mij origineel, Mc D-serie ond. nr. 712209R2.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 320 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
7