Illustratie van:

John Deere 310 - Hefas keerring lekt olie

Beste TF-ers,

Mijn JD 310 lekt olie aan de hef-as.
Het betreft hier de spline-as die uit het hefdeksel komt (onder de stoel)
Nu is mijn vraag of ik dit van buitenaf kan verhelpen, of dat hiervoor het hefdeksel eraf gehaald moet worden.
Ik neem aan dat hier gewoon een keerring in zit.

Heeft iemand hier evt. een tekening van?

Alvast bedankt voor de hulp!

Deel dit topic

Reacties

Ronald125
Hier kun je zien hoe het zit. Lijken mij o-ringen toe.
Bij mijn 2020 waren dit wel o-ringen, dit is meende ik niet van buitenaf te doen. Volgensmij moet de hefas dan iets opzij. Ik had t hefdeksel er toen al af liggen.

partscatalog.deere.com/jdrc/sidebyside/…

partscatalog.deere.com/jdrc/sidebyside/…
JD-4450
@Ronald125 bedankt voor de reactie!
Zoals ik zie zijn dat keerringen. Maar ik kan nog niet helemaal zien of deze van buitenaf te verwijderen zijn.
+1
Ronald125
@JD-4450
Ja, nu even goed gekeken in de onderdelenlijst. Lijkt inderdaad wel een keerring.
Succes ermee!
HVR310
@JD-4450 allereerst de beste wensen.Vraag heb jij keerringen toen inderdaad van buiten zijde vervangen of moest deksel eraf.Als ik in onderdelen lijst kijk zie ik verschillende afmeting bij 2 en 3 klopt dit?
Fritske1978
@HVR310 ik heb deze een paar maanden geleden ook vervangen, vanaf de buitenkant. Oude ringen er uit getrokken door er houtschroeven in te draaien. Daarna nieuwe ringen er in geschoven, en met een drijver rondom voorzichtig er in getikt.
Ik zou eerst wel even meten hoe diep de ringen moeten, het is achteraf bijna niet te zien of ze diep genoeg geschoven zitten.
Ringen heb ik besteld via spoorsite-twente.net. Links en rechts hebben inderdaad verschillende diameter
JD-4450
@HVR310 ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Ik kan het niet beter omschrijven dan @Fritske1978 doet!
Inderdaad ook van buitenaf wat schroeven erin gedraaid.
Voor de voorzichtigheid, heb ik de nieuwe ringen er met de oude keerringen er tegenaan, ingeslagen. Dan voorkom je dat je de nieuwe beschadigd. De oude heb ik vervolgens gewoon op de as laten zitten.
De hefarmen zaten wel erg vast op de spline-as, dus dat was even een uitdaging om deze eraf te krijgen zonder het spatbord te demonteren.
John104
@JD-4450
Dan ben ik toch benieuwd hoe je de hefarmen eraf hebt gekregen. Heb een Fendt hier staan, die lekt ook aan een hefarm. Rechts zit los, links zit oervast. Die linkse lekt natuurlijk..
JD-4450
@John104 dat zul je altijd zien ja...
Ik heb hem een paar dagen achter elkaar met kruipolie ingespoten, en vervolgens 2 beitels er tussen geslagen. Als er eenmaal beweging in zit, komt hij er wel af.
Kan wel wat lak kosten...
+1
JD-4450
Met een onderdelen tekening en een half uurtje beunen.....

(klik om te vergroten)

Ronald125
@JD-4450
Mooi werk zo, scheelt een hoop extra werk.
JD-4450
@Ronald125 vandaar de vraag!
Nogmaals bedankt voor de hulp. Die site ga ik bewaren, altijd handig

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 310 en hebben de trefwoorden olie , hef en lekkage geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN