Weidemann multifaster opbouwen ervaring

Beste leden wij hebben hier een weidemann 1880
en het kost veel tijd om de hydrauliek ventielen om te wisselen
en nu hadden we het idee om een multifaster op te bouwen hebben er hier mensen ervaring mee en dan al bij andere mini shovels gedaan en waar moet ik op letten bij de multi faster
de shovel heeft zelf 2dw werkende functie`s en nu was het idee om van een 1dw werkende fuctie met een T stuk af te tappen en dan de snelwissel er boven op de bouwen
de multi faster die ik in gedachten had was dit type :
kramp.com/shop-nl/nl/…

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Is een optie.
De koppelaar aan de shovel kost 371.50
Elke koppeling aan een werktuig kost 165.50.
Een stofkap op je werktuig om de koppeling stof vrij op te bergen kost 164.21

En dan zijn deze maar tot 80 bar restdruk koppelbaar.
Een 3p serie is tot 180 bar koppelbaar.
Maar dan kost elk werktuigdeel 271.19 euri
@Fendt926Driver 2 ‘werktuig’ koppelingen is genoeg, 1 vaste aan de happer, en een met gewone hydrauliek koppelingen die aan bijvoorbeeld een zwenkende schuif zit, de machines die je dagelijks gebruikt dus. Bijvoorbeeld een Balenklem of uitmestbak die je niet vaak gebruikt dan kun je de wisselbare koppeling Aan de shovel laten. Of zou dat niet werken? En is een afdekkap op het werktuig echt nodig?
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr alles kan. Het is net hoe secuur je er zelf mee bent.
Nieuwe ringen in een snel koppeling wissel je sneller dan in een quick couppler.
En je kunt van alles los maken. Maar dat nog weer appart om moeten koppelen lijkt mij dus helemaal niets.
Bij mijn ahlmann zit ik er ook wel aan te denken om het op te bouwen.
Maar dan met 2dw
@Fendt926Driver die ringen vervangen hoeft praktisch nooit, bij onze shovel zitten ze er al een paar jaar in nogsteeds lekvrij. 2dw op de almann? Waar gebruik je die voor?
Ik heb nog een pelikaanbak die gebruikt word voor snoeihout en slootvuil, en een 3 in 1 bak die ik alleen gebruik om klinkers mee op te scheppen, ook 1x per jaar zegmaar. Dan is €270 voor een aankoppelstuk weer duur, dat was mijn redenatie.
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr de dubbele balenklem. Elke kant appart ventiel.
Stro strooier ben ik aan het maken voor de shovel. Is ook 2dw. De kraanarm was 2wd maar die was niet origineel. Maar komt er misschien wel een originele weer
Alleen de happer is 1keer dw
@Fendt926Driver ah ideaal met dubbele klem ja. Hoe ziet die stro strooier eruit? Eigenbouw?
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr yup eigenbouw. Aangepaste blokkenwagen voor in de snelwissel van de shovel
@Fendt926Driver aah zo heb ik ook aleens zitten prakkeseren, maar dan met een oude mestwagen 😅 je Houd ons vast wel op de hoogte van de bouw 👍🏻
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr jullie krijgen als eerste de fotos te zien.....
assink
deze dan? Ben ik ooit eens tegengekomen op het web.
moesl-schnellwechsler.com/
Staat bij dat ie onder volle druk kan, kosten heb ik geen idee van.
Fendt926Driver
@assink mooi filmpje maar je ziet nooit een keer hoe het precies koppeld.
Met hydraulisch vergrendelen van het werktuig schuift die ook de hydro koppelingen in elkaar.
Heb het nog nooit eerder gezien..
assink
Staan genoeg meer filmpjes van op youtube, het principe is best eenvoudig. Zal even kijken of ik iets kan vinden wat duidelijker is.
Zijn 2 platen die naar elkaar toe worden getrokken met vlakke hydrauliek koppelingen. Zitten 2 conische pennen aan die de boel centreren.
paardeboertje
Multi faster werkt super,,wij gebruiken het al jaren.
altijd even met een doekje(of vinger) over de contact vlakken vegen, en je heb gegarandeerd nooit lekkages, bij het wegzetten in de volle zon de hydrauliek cilinders iets open zetten,heeft de opgebouwde druk door de warmte iets ruimte om uit te zetten en je kunt hem altijd aan koppelen,mocht hij niet koppelen willen omdat er te veel druk op staat(wat zeer zelden voorkomt)niet verkrachten door de hendel te verlengen,maar de druk ontlasten,,
het aftakken van één van de dubbele functies d.m.v. van een t stuk naar de snelwissel sluiting werkt ook,wel een kogel kraan er tussen zetten zodat de snelwissel gegarandeerd dicht blijft. daat .
casejxu
Heb dit zelf ooit gemaakt met standaard snelkoppelingen. Werkte super tot n 80 tot 100 bar restdruk en koste me enkele tientjes
@casejxu nu nog in gebruik?
casejxu
@ronald-deutz-fahr Nee kuilhapper is weg. Enigst hydraulisch hulpmiddel is balenklem. Voor die ene keer is het niet praktisch. Ook omdat ik m nu makkelijker aan voorlader kan hangen
@casejxu aah oke, heb je nog n foto van de creatie?
casejxu
@ronald-deutz-fahr Heb m nog in t magazijn. Zal eens proberen een foto te maken
+1
Derkmax
Ik heb hier hetzelfde model op m' n Kramer shovel. Bevalt prima. 2e dw ventiel schakel ik met electrisch gestuurd ventiel op werktuig.
jjthefrenchman
Even bauke dijkstra bellen van hydrauliekonline.com , nette prijzen en eerlijk advies is mijn ervaring.
mf 6150
Wij hebben dit sinds 2 jaar op de voorlader, omdat de trekker altijd uit moest om hydrauliek om te koppelen. Gezien dat nogal vaak moest, en soms nog met wat meer toeren dan stationair (vraag me niet waarom), hebben we er toen 1 op laten zetten. Bevalt super en ik wilde er dus ook 1 op de verreiker, gaar ook goed alleen is wel 1 keer een nieuw mannetje en vrouwtje in gekomen door een lekkage en een pit op het mannetje. (Niks wat door het systeem zelf kwam).

Zorg wel zoals al gezegd, dat je de koppeldelen goed stof en vuil vrij houd.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN