Ford 4610 - ford 4610

Hallo

kun je een ford 4610 ook voor gloeien?
zo ja hoe?

mooiwar
mooiwar

Reacties

old man jose
De mogelijkheid van een vlamstart kan aanwezig zijn. evt sleutel links omdraaien. Kijk even bij de luchtinlaat daar moet dan een plug met stroomdraad en diesel leiding zitten
old man jose
Op de 4000 zit zo een systeem.
DESLAGERURRE
Er zitten bu-j die fords toch een knopje op de pomp ?
mooiwar
De sleutel kun je niet naar links draaien als hij uit staat
DESLAGERURRE
De start-knop voor de helft uit trekken dan ?
mooiwar
Er is alleen een stopknop starten is gewoon sleutel nar rechts draaien
old man jose
Er zit geen koudstart op slager, deze hebben een roterende brandsstofpomp. Hey mooiwar Kijk eens op de 4000 waar je de foto's van hebt geplaatst. Misschien de sleutel een standje draaien naar rechts en even wachten dan doorstarten.
DESLAGERURRE
Op een 4610 geen knopje op de pomp ? .. ooohhu ik meende dat alle fords dat hadden ...
moet je eens kijken op de inlaat of er ook een gloei-spiraal in zit .. of gloeibougie's on de kop ... zol het anders niet weten ..
houwie87
Volgens mij moet je de sleutel half naar rechts draaien, dus niet op contact maar net ff verder. tussen contact en starten in beet houden zeg maar.
zo werkt het tenminste bij de 7610 7700 tw-25
old man jose
Dat heet dus de vlamstart!!!!
houwie87
Voor gloeien noem ik t komt geen vlam aan te pas;)
huub case
@old man jose

hoe werkt die vlamstart eigenlijk precies en hoe kun je zien of hij er eentje heeft bij een 845
old man jose
De vlamstart zit meestal in de luchtinlaat oftewel vooraan in het spruitstuk na de lucht filter. Hoe het werkt: Tussen de brandstoftank en de gloeiplug zit een diesel leiding bij de gloeiplug zit een aansluiting voor die leiding daarzit een afsluiter die open gaat als de plug gloeit dan komt er wat diesel op de plug die ontvlamt en heb je een vlamstart.en is de inlaatlucht een paar graden opgewarmd wat het aanslaan van de motor bespoedigd.Om diesel te laten ontbranden in de motor heb je nodig 1e dieseldamp 2temperaruur 3 zuurstof en druk.
Dieseldamp komt uit de verstuiver de temperatuur komt door de druk in de cilinder (Compressie) zuurstof door de inlaat , Alles bij elkaar zorgt voor de explosie en beginnen we weer van vooraf aan . teperatuur bedraagt ong 650 grdn
old man jose
@huub case

doe de groeten aan Adri Bakelaar mijn naam is Jos
old man jose
@houwie87

Lees het verhaal er komt wel een vlam in je inlaat!!!!!!!!
old man jose
Nog een keer maar nu door een expert uitgelegd, dit gaat over de nieuwste diesel motoren maar het systeem is identiek, er is meer elektronika bij gekomen :

Gloeibougies worden bij de grotere dieselmotoren niet toegepast omdat hun warmtecapaciteit te gering is, ze leveren onvoldoende energie om de koude lucht op te warmen. Bovendien is het niet eenvoudig ze in de cilinderkop te plaatsen, een wijziging van een vrachtwagen cilinderkop is bij de in verhouding tot personenautomotoren geringe productie-aantallen erg duur. De derde reden voor de afwezigheid is dat de levensduur van de gloeibougie onvoldoende is.
Door dieselolie te ontsteken met behulp van een vlamstartbougie ontstaat er veel meer energie, er kan tot 25 kW warmte worden ontwikkeld. Daarmee kan de lucht wel zes minuten lang worden opgewarmd. Door de opgewarmde lucht is de eindcompressietemperatuur hoger en verloopt de verbranding veel beter, de motor start zelfs bij min 40°C.
Minder rook en minder schadelijke emissies zijn echter het gevolg. Van groot belang is de juiste positionering in het inlaatsysteem en de juiste dosering van de hoeveelheid toegevoerde brandstof. Zodra de vlamstartbougie op temperatuur is, wordt de brandstoftoevoer geopend door een magneetklep te bekrachtigen. De brandstof verdampt zodra deze op de gloeispiraal komt en de verdampte brandstof ontbrandt binnen de ruimte onder de gloeibougie die door gaas wordt omgeven. Via het gaas komt de inlaatlucht, dus de zuurstof, bij de brandende brandstof en wordt daardoor flink opgewarmd.
Een sensor meldt de ECU de inlaatluchttemperatuur. Meestal wordt net zo lang verwarmd tot het koelwater op 25°C gekomen is. De complete cyclus wordt overigens elektronisch geregeld en helemaal aan de betreffende motor aangepast.
Met dank aan AMT.NL
DESLAGERURRE
Zeg jos dat hoeft niet altijd ! onze 3050 heeft er gewoon een gloei-spiraal in zitten in de inlaat !
old man jose
@DESLAGERURRE
Kijk noe eens goed er loopt een dieselleiding naartoe of die is weggehaald alleen een gloeispiraal is niet voldoende lees het voorgaand verhaal maar.
en er zijn verschillende systemen met het zelfde principe
NH FENDT
Sleutel naar rechts draaien tegen het starten aan en ff vast houden
Kukel
Bij de 5610 is het gewoon de sleutel rechts draaien. Niet helemaal maar voordat hij start
,dus een klein beetje.
DESLAGERURRE
Nou en toch is het zo jos 😉 heb um er zelfs uit gehad vorig winter .. hij gloeide niet ... oorzaak relai kapot .. 😉
voorbeltrummer
K weet niet wat van ford dat is maar onze stond vorigjaar met de neus in de wind bij min 18 savonds volgende dag kijke of hij starte en hij starte zonder voorgloeien toen paar minuten stationair laten warm lopen THATS FORD POWER
houwie87
Ik heb bij mijn mf ook gewoon een gloei ding in de inlaat zitten, draai em er zo uit.
weurding
@voorbeltrummer de power van een 4610 beperkt zich tot 1500 uur, daarna ging of de motor in de revisie of er kwam een nieuwe in, hier 3 gehad, buurman zijne ook, verder geen problemen, maar die torretjes, brandhout en trekken ho maar
old man jose
@DESLAGERURRE

Dan is het effect miniem maar bij een direct ingespoten heeft het ook meer naam als daad. Zoals ik al zij het principe is gelijk de lucht word verwarmd om een betere verbrandings temperatuur tijdens de start procedure te creéren
old man jose
@houwie87

Heb samen met een vriend zo een gerestaureerd en daar ging toch werkelijk een diesel leiding naartoe
ValtraStisch
The old man heeft gelijk,bij alle oude fordjes zit er een vlamstart in de inlaat.
fiatjuh
En ook op een Case International 685XL zit een vlamstart,de Engelse serie van Case International
ricklankman
Sleutel omdraaien dat die net nie start en handgas vol gas. en dan starten.
old man jose
@ricklankman
Dat heet dus vlamstart
harold82
Is dit een kinder creche ofzo altijd maar tegen spreken en niet weten waar ze over lullen jose legt het een paar keer uit en niemand begrijpt het
old man jose
Ik kan er ook niets aan veranderen heb het zelf uitgelegd iemand anders uit laten leggen simpel uitgelegd.
Het principe is de inlaat lucht verwarmen om de start temperaruur omhoog te krijgen in de cilinders doordat de motor sneller aanslaat.
old man jose
@fiatjuh

Dit is naw een CNH
maurits96
Sleutel half omdraaien zodat de contact lichtjes half schijnen dan hoor je hem gloeien!

grtjs maurits
weurding
@harold82

ikke wel hoor 😉
alhyco diver
Gebruik de dubbele mazout handgas t'eind zetten e knokke in drukken aan de dieselpomp en tan start ie wel
old man jose
Die knokke wat ernie opzit tanist un ronddraaiende pom wijhsneus!!!!
DESLAGERURRE
@harold82

als je nou eens bij je zelf begind :?
weurding
Wijhsneusen hihi 😃
DESLAGERURRE
Verdomme ..... als discuseren nou ook al niet meer mag en kinderlijk is ...
weurding
Denk om je bloeddruk diederik, het is het niet waard.. 😉
RobDeutz104
Dacht dat de dexta's ook vlamstart hadden, tenminste degene die ik gezien heb bijna allemaal wel
old man jose
Dexta heeft er een met hand bediening knop indrukken even wachten pompje bedienen en het vlamt.
deutz d25
Neem snelstart binnen max 5 seconden start hij dan tenzij de accu kapot is
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 4610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!