Hallo
kun je een ford 4610 ook voor gloeien?
zo ja hoe?
mooiwar
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
moet je eens kijken op de inlaat of er ook een gloei-spiraal in zit .. of gloeibougie's on de kop ... zol het anders niet weten ..
zo werkt het tenminste bij de 7610 7700 tw-25
hoe werkt die vlamstart eigenlijk precies en hoe kun je zien of hij er eentje heeft bij een 845
Dieseldamp komt uit de verstuiver de temperatuur komt door de druk in de cilinder (Compressie) zuurstof door de inlaat , Alles bij elkaar zorgt voor de explosie en beginnen we weer van vooraf aan . teperatuur bedraagt ong 650 grdn
doe de groeten aan Adri Bakelaar mijn naam is Jos
Lees het verhaal er komt wel een vlam in je inlaat!!!!!!!!
Gloeibougies worden bij de grotere dieselmotoren niet toegepast omdat hun warmtecapaciteit te gering is, ze leveren onvoldoende energie om de koude lucht op te warmen. Bovendien is het niet eenvoudig ze in de cilinderkop te plaatsen, een wijziging van een vrachtwagen cilinderkop is bij de in verhouding tot personenautomotoren geringe productie-aantallen erg duur. De derde reden voor de afwezigheid is dat de levensduur van de gloeibougie onvoldoende is.
Door dieselolie te ontsteken met behulp van een vlamstartbougie ontstaat er veel meer energie, er kan tot 25 kW warmte worden ontwikkeld. Daarmee kan de lucht wel zes minuten lang worden opgewarmd. Door de opgewarmde lucht is de eindcompressietemperatuur hoger en verloopt de verbranding veel beter, de motor start zelfs bij min 40°C.
Minder rook en minder schadelijke emissies zijn echter het gevolg. Van groot belang is de juiste positionering in het inlaatsysteem en de juiste dosering van de hoeveelheid toegevoerde brandstof. Zodra de vlamstartbougie op temperatuur is, wordt de brandstoftoevoer geopend door een magneetklep te bekrachtigen. De brandstof verdampt zodra deze op de gloeispiraal komt en de verdampte brandstof ontbrandt binnen de ruimte onder de gloeibougie die door gaas wordt omgeven. Via het gaas komt de inlaatlucht, dus de zuurstof, bij de brandende brandstof en wordt daardoor flink opgewarmd.
Een sensor meldt de ECU de inlaatluchttemperatuur. Meestal wordt net zo lang verwarmd tot het koelwater op 25°C gekomen is. De complete cyclus wordt overigens elektronisch geregeld en helemaal aan de betreffende motor aangepast.
Met dank aan AMT.NL
Kijk noe eens goed er loopt een dieselleiding naartoe of die is weggehaald alleen een gloeispiraal is niet voldoende lees het voorgaand verhaal maar.
en er zijn verschillende systemen met het zelfde principe
,dus een klein beetje.
Dan is het effect miniem maar bij een direct ingespoten heeft het ook meer naam als daad. Zoals ik al zij het principe is gelijk de lucht word verwarmd om een betere verbrandings temperatuur tijdens de start procedure te creéren
Heb samen met een vriend zo een gerestaureerd en daar ging toch werkelijk een diesel leiding naartoe
Dat heet dus vlamstart
Het principe is de inlaat lucht verwarmen om de start temperaruur omhoog te krijgen in de cilinders doordat de motor sneller aanslaat.
Dit is naw een CNH
grtjs maurits
ikke wel hoor
als je nou eens bij je zelf begind :?