Ford 7810 - Maximale prijs eentje met 5000 uur en nette staat

Ik heb een Ford 7810 met voorlader op het oog in nette staat en met 5300 uur op de klok.
Ik vraag me af wat jullie vinden wat deze trekker waard is.
Vanuit gaande dat de trekker optisch en technisch in een goede staat is.
Alvast bedankt voor uw mening.
Fendt280S

Reacties

Mdbm
Dat is altijd moeilijk om te zeggen. Zeker zonder foto. Als hij mechanisch ook goed in orde is schat ik een 10000 euro. Als er nog een mooie pelikaanbak bij is en op 4 nieuwe banden staan gaat de prijs nog omhoog.
Fendt280S
@Mdbm
Zo dat is wel een grote verschil met de vraagprijs die ik heb gezien. 25000,-
m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
+1
dennisbouter
@Fendt280S maar iemand die graag een ford 7810 wil trekt uiteindelijk gewoon z'n portemonnee , ik 12500 betaald in 2012. Met 8400 uur ongeveer Zonder voorlader bij de dealer en aan de prijs ging niks gebeuren. 25000 is wel veel maar als hij strak in de lak staat en niet lekt is dat ook wat waard.
Mdbm
@Fendt280S Hij is wel in zeer mooie staat. Voor deze trekker heb ik ook wel meer dan 10000 voor over, maar bij 14000 zal het voor mij toch wel stoppen.

De 25 die ze er voor vragen gaan ze waarschijnlijk nooit krijgen. De (vraag)prijzen op de duitse markt liggen altijd wel veel hoger als hier.
fendt farmer309c
@Mdbm dat de prijs in Duitsland veel hoger ligt is waar vooral bij de Duitse merken voor een Fendt 102 bijvoorbeeld betaal je in Duitsland ooit het dubbelen als in NL.
+1
stijn-de-bock
@Mdbm heb zelf al 2 te dure trekkers bij een handelaar gekocht en terug verkocht aan een andere voor hetzelfde of zelfs een beetje meer.deze 7810 heeft maar 1 koper nodig die hem wil .
selectford
Als ik de foto's zie ziet die er heel goed uit zoo zie je ze niet vaak.
ik denk rond de 15.000 euro maar je ziet ze ook soms voor 25.000 euro staan
+2
stephan-inter
Vragen kan altijd het krijgen is een 2e.
Zonder foto's kan niemand een waarde bepalen.
En wat is duur?
Als jij het er voor over hebt is het goed toch? Of het nu 10k of 25k is
+3
stephan-inter
@dennisbouter
Duitsland zijn de trekkers sowieso duurder als in Nederland he
jammermaarhelaas
Is dat 5000, 15000 of 25000 uur? Wie weet het? Mij zegt een urenstand weinig bij trekkers van die leeftijd.
Ik zou sowieso eerst gaan kijken, testrijden (en meteen even de diverse functies testen), pas dan weet je welke kant het op moet (of rechtstreeks huiswaarts 😉 )

Zijn opvolger, de 7840, is vaak al voor € 10.000 te koop.
Fendt280S
@jammermaarhelaas
Dat is het nou net. Hoeveel uur. Maar dat is inderdaad af te leiden aan de slijtage van de interieur delen.
jammermaarhelaas
@Fendt280S

Heb de foto's even bekeken, ziet er perfect uit, zeker voor die leeftijd.

Wil wel even een kanttekening plaatsen.
Uit de foto's blijkt dat er geen oliepomp op de nokkenas zit, dus je hebt maar de helft van de olieopbrengst (ca. 35 ipv 70 liter per minuut), en allicht werkt de buitenwerkende hydrauliek daarom ook niet 100% onafhankelijk van de hef.
Uit de foto's wordt niet duidelijk of er een DualPower op zit. Omdat er ook geen prestatiemonitor op zit (scherm met gegevens over werkelijke rijsnelheid gemeten door grondsensor/camera, bewerkte oppervlakte, afgelegde afstand), en dus ook geen tweede oliepomp, lijkt me dat zeker een reden om dat na te vragen.
wouterdp
@jammermaarhelaas
Dual power is standaard
jammermaarhelaas
@wouterdp

Maar de tweede oliepomp, was dat een optie?
dennisbouter
@jammermaarhelaas was de dual-power ook geen optie? Of was dat optie op de gen 2?
wouterdp
@jammermaarhelaas volgens mij in sommige landen, de mijne is een italiaan en heeft het ook niet.
henk-bouwman
@jammermaarhelaas
Hoe zit dat met zo´n tweede pomp op het vliegwielhuis; schakelt die bij, of leveren ze allebei continu aan de ventielen?
jammermaarhelaas
@henk-bouwman

De oliepomp dicht bij het vliegwiel zit feitelijk op de nokkenas van de motor, en zit op het motorblok gebout.
Het is een tandwielpomp en pomp altijd als de motor draait, de olie gaat naar een servo ventiel, en wanneer er olievraag is op de externe ventielen, dan wordt de olie daar heen gestuurd, is er geen vraag dan loopt de olie direct vanaf het servoventiel terug in de achterbrug.
Deze pomp levert dus alleen aan de externe hydrauliek.

De hoofdpomp in de achterbrug is ook een tandwielpomp en levert aan de hef, en als er geen vraag is van de hef, ook aan externe hydrauliek. Extern krijgt dus olie van twee pompen, samen iets van 70 liter per minuut.

Is er vraag van de hef en van extern op hetzelfde moment, dan werken dus zowel de hef als extern gelijkertijd! Dat ervaar ik als een groot voordeel bij werkzaamheden als bijvoorbeeld balenklem/hefmast, dan is het heffen van de baal gelijkertijd met klemmen mogelijk. Eigenlijk merk je pas hoe verwend je bent met zo'n systeem als je eens op een andere trekker zit.
henk-bouwman
@jammermaarhelaas Helder. Dankjewel
+1
dennisbouter
@jammermaarhelaas bekleding van de stoel is nog orgineel, en bijna elke ford heeft een nieuwe stoel deze niet dat zegt mij al heel veel
+1
jammermaarhelaas
@dennisbouter

Ik wil niet negatief wezen, maar een beetje kritische blik ziet dat er bij het nemen van de foto's selectief te werk is gegaan. Zo zie je wel bekleding van de stoel, maar niet de voorste rand (die het eerste slijt), kan ook zijn dat de kussens of hele stoel door origineel vervangen zijn.
Ook zie je niet de plek waar origineel de DP schakelaar zit.
En je ziet niet de PTO toerental hendel.
Je kunt er bijna vanuit gaan dat het wel in orde is, maar omdat we het hier over het buienland hebben kan er best wel eens hier of daar een verassing aan zitten vanwege een andere standaard uitrusting.

Kan best dat alle drie punten in orde zijn, dus de afspraak om te gaan kijken is de juiste beslissing voor de serieuze belangstellende.
+1
Fendt280S
@dennisbouter
Er zaten bij de advertentie eerst maar 5 foto,s. Ik heb gevraagd om meer foto’s en toen heeft hij de nieuwe foto’s ook bij de advertentie gezet.
Bij de eerste foto’s zat er een stoelhoes om de stoel. Vandaar de nette stoel.
+1
dennisbouter
@Fendt280S maar al heeft er altijd een stoelhoes om gezeten dan is dat waarschijnlijk toch omdat ze er zuinig op ware,
+1
RVM
Heb de foto's ook bekeken. Ik geloof de uren wel, vooral kijkend naar binnenkant van de cabine.
oudere gebruikte trekkers zijn in DLD vaak duurder dan bij ons, als ze nog een geldende keuring hebben van de TÜV. De prijs lijkt me aan de hoge kant, maar in deze staat kom je ze weinig tegen.
verwijderd
@RVM onze heftruck komt uit duitsland en heeft ook een geldende tuv keuring maar de remmen werkten niet en er lekt ook nog wel een hoop dus hoeveel dat keurmerk betekent...
DualPower
Heb de foto's gezien, ik zou 'm niet laten lopen. Er zitten luchtremmen op dus je bent voor de Nederlandse wetgeving ook meteen klaar. Ze vragen wel geld maar hij zit heel netjes in de verf en de cabine is superstrak. En met 4 DW ventielen en airco is het nog een luxe ook. Uiteraard wel even testrijden.
+4
Fendt280S
@DualPower
Afspraak gemaakt. Voor een jongere trekker met de zelfde uren wordt dat geld ook betaalt. Dan heb ik liever een oudere betrouwbare zonder veel elektronica.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @DualPower:
En met 4 DW ventielen en airco is het nog een luxe ook

Waren 4 DW ventielen niet standaard, en om de prijs te drukken werd er dan wel eens een stel van 2 DW ventielen gedemonteerd. Uit de foto's blijkt dat er geen oliepomp op de nokkenas zit, dus helft van olieopbrengst minder, vind ik een nadeel. Pomp met bijbehorende prioriteitsventiel en leidingwerk later opbouwen gaat naar schatting ook zo over de € 1000,- kosten.

De airco zal op de 7810 optie geweest zijn?
+1
DualPower
@jammermaarhelaas Dat zou kunnen want ik zie ze ook wel met 2 of heel soms 3 DW ventielen. En inderdaad was Dual Power standaard, die prestatiemonitor die je hierboven noemt was optioneel voor trekkers met een radar. Die kon dus inderdaad snelheid, afstand e.d. meten.

De airco was sowieso een optie en die zie je vaker niet dan wel. Of hij goed werkt is een tweede natuurlijk.
+2
wouterdp
@jammermaarhelaas ventiel is niet nodig, gewoon aansluiten in bestaand ventiel. Enkel pomp en 2 leidingen zijn nodig.
+1
jammermaarhelaas
@wouterdp

Kan ook ja, je hebt dan inderdaad de olie verdeeld en kunt bij aansluiten van de slangen kiezen welke pomp op welke slang komt.
wouterdp
@jammermaarhelaas ik bedoel dat de pomp standaard gewoon aangesloten is in het ventiel onder de cabine, als de pomp er niet op zit zit er gewoon een stop in. Als je de pomp wil bijbouwen is het aanzuigleiding in voorziene opening in de achterbrug steken en drukleiding op het reeds aanwezig ventiel aansluiten.Is opzicht niet veel werk ware het niet dat de cabine er voor omhoog al dan niet af moet.
+2
wouterdp
@jammermaarhelaas
tractorspareswarehouse.com/products/…
dit is het ventiel, is altijd aanwezig ook zonder hulppomp. Om hulppomp aan te sluiten de kleine inbus stop rechtsboven eruit en drukleiding erin.
+1
jammermaarhelaas
@wouterdp

Ja, die bedoelde ik, scheelt weer € 600 (of meer) als ie er al op zit.

@Fendt280S

Als je hier je tweede pomp op aansluit gaat de olie van die pomp rechtstreeks drukloos retour, wordt er door de externe ventielen olie gevraagd dan wordt dit gemeld middels een sensor leiding en komt de olie van de tweede pomp bij op de oliestroom van de hoofdpomp (opzij in de achterbrug) en heb je 70 liter per minuut tot je beschikking.
Bedien je dan gelijktijdig ook de hef, dan krijgt de hef olie van de hoofdpomp, en extern loopt door op de tweede oliepomp.
stijn-de-bock
Uitgaande van de foto's en als hij in werkelijkheid is als op de foto's en er geen addertjes onder het gras zitten is het voor mij toch wel realistisch dat iemand dit bedrag zal betalen. Als je een koopt in mindere staat voor 8000 met 15000 uren is die in mijn ogen duurder.
+1
Fendt280S
@stijn-de-bock
De papieren moet het uit gaan wijzen of het daadwerkelijk deze uren zijn.
+2
ford3000
@Fendt280S

Je kunt aan de hand van de slijtage van het profiel op het koppelingspedaal / rempedalen ook wel zien of het echt 5400u is of bijvoorbeeld 15400.
+3
Fendt280S
Bedankt allemaal voor de reactie’s
Het brengt nieuw licht op de zaak. Ik vind het een super mooie trekker om te zien plus laag eigen gewicht en veel koppel maakt dit een mooie trekker voor veelzijdig werk, grondbewerking en opraapwagen denk ik. De oliepomp informatie is goed om te weten.
+3
valmet6400power
Ik weet niet of mensen er bij stilstaan, maar in principe kieper je (als je de vraagprijs biedt) gewoon €25.000 weg. Je koopt een oud hok van 30(?) jaar oud, met een olie opbrengst dat een trekker van 15 jaar oud half gas nog zou leveren. Nu weet ik wel, als je liefhebber bent en je zoekt al heel lang een 7810 dan maakt dat niet uit maar het is het in ieder geval niet "waard" dat hiervoor €25.000 wordt gevraagd.
stijn-de-bock
@valmet6400power niet akkoord.
+1
mf 6150
@valmet6400power
Idd, voor hetzelfde geld kun je een hele mooie 40 serie kopen. Veel luxer en nieuwer, en loopt ook nog eens sneller...
Even aanvullend:
traktorpool.nl/details/Trekkers/…
jammermaarhelaas
@mf 6150

Die 8340 ziet er uit als een oud lijk onder een dikke laag nieuwe verf. Ook verwacht je bij dit type voor deze prijs een paar zaken die hier niet aanwezig zijn, of niet kloppen.
+1
stijn-de-bock
@jammermaarhelaas als hij herspoten is daalt de waarde inderdaad . Maar ik dacht dat deze origineel was?
jammermaarhelaas
@stijn-de-bock

Ik mis de slipregeling op het hefpaneel, een NH embleem op de neus en een stuk van een frontgewicht. Gewoon slordig werk van gemaakt.
stijn-de-bock
@jammermaarhelaas NH embleem?
dennisbouter
@stijn-de-bock de 8340 niet de 7810
dennisbouter
@stijn-de-bock de 8340 niet de 7810
stijn-de-bock
@dennisbouter mis begrepen .sorry.
mf 6150
@jammermaarhelaas
Klopt, maar kon even geen betrr voorbeeld vinden. Maar je komt ze zeker weleens tegen! En aangezien de vraagsteller ene jaar de tijd heeft? Zou ik persoonlijk zo'n 40 serie ook overwegen.
Fendt280S
@mf 6150
Deze is gedeeltelijk opnieuw gespoten.
stijn-de-bock
@Fendt280S da's minder. Ik heb misschien te snel geoordeeld. Je moet hem eigenlijk eerst heel goed int echt inspecteren.
+2
fendt farmer309c
@valmet6400power ik ben het er ook niet mee eens deze youngtimers worden meestal enkel meer waard door de tijd omdat de liefhebbers van tegenwoordig ook graag met cabine rijden maar toch een oude trekker willen.
Bekijk bijvoorbeeld: wij hebben in Duitsland een Fendt 615ls gekocht uit 1981 enkele jaren geleden en toen goed aan de prijs,
en dit jaar hebben we alle enkele serieuze vragen gehad of wel hem niet verkochten en ze boden allemaal boven het bedrag, 1 zelfs fors boven dat wij er 5 jaar gelden in Duitsland voor betaald hebben.
Maar we doen deze niet meer weg omdat we hem zelf zo graag zien, maar ik bedoel ermee dat de meeste trekkers uit de jaren 80 en 90 de laatste jaren flink in prijs aan het stijgen zijn door hobbyisten en verzamelaars en ik zie deze prijs niet inzakken maar over enkele jaren gewoon stabiliseren net als bij de trekkers van bijvoorbeeld voor 1970 is.
Vooral bij de zwaardere of spechialen modellen met bijvoorbeeld veel opties of weinig uur.
+1
stijn-de-bock
@fendt farmer309c een boer bekijkt het economisch. Een liefhebber bekijkt het anders.dat is zo. Zelf heb ik een inter 955 met 3200 uren in goede staat.kom ik bij een boer met dezelfde 955 maar dan met 15000 uren en zeer slechte staat .Die denkt dan dat de zijne evenveel waard is.zo werkt het ook niet.
+4
dennisbouter
@valmet6400power maar aan een oud hok van 30 jaar kan praktische niks kapot, gewoon een lijnpomp geen elektronica je zet het gewoon in de versnelling je laat een koppeling opkomen en het rijd!
+1
rommert14
@dennisbouter mijn 35 jaar oud hok heeft het afgelopen jaar met horten en stoten gemiddeld 100 uur gehaald, joehoe. Ik heb ze ook omdat ik liefhebber ben, niet omdat ik storingsvrij hoop te rijden.
+1
dennisbouter
@rommert14 kom in de zomer wel eens bij een akkerbouwer die ook wel nieuwe nh's heeft maar voor de pers staat altijd een 76 en een 7810 hier op dorp zit een boer die alleen maar oude deutzen heeft, ze zouden echt geen nieuwe kopen, een oude trekker is vaak eenvoudig te repareren en ook goedkoop te repareren want je hoeft er niet mee naar de merk dealer en iedereen kan er aan sleutelen, en ik heb zelf een 7810 omdat ik het a mooi vind maar b het is de laatste mechanische trekker van ford hoe vaak er hier geen vragen worden gesteld over een SLE bak
Martijn S
@dennisbouter mijn 4830 van 1992 is ook nog mechanisch 😁 op de splitter na..🤔
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @valmet6400power:
Je koopt een oud hok van 30(?) jaar oud, met een olie opbrengst dat een trekker van 15 jaar oud half gas nog zou leveren

Dat van die olieopbrengst komt slechts omdat er hier een pomp af is gehaald of niet geleverd vanwege wat dan ook maar. Normaal gesproken in de standaard uitvoering in NL is er een opbrengst van 70 l/min middels twee pompen.
+2
Gavrie Willemsen
@valmet6400power niet akkoord
+1
fendt farmer309c
@Gavrie Willemsen jou Inter kan wel 35 jaar oud zijn en wordt nog iedere dag gebruikt en die wordt er niet minder op waard mits goed onderhoud wat jij zeker doet als ik op jouw profiel kijk, dit is een goed voorbeeld van dat je gewoon de juiste types moet zoeken als je een oude trekker voor dagelijks werk wilt gebruiken.
+2
Gavrie Willemsen
@fendt farmer309c ja inderdaad, je kan wel “gek” op een trekker zijn maar hij moet het werk wel aankunnen. Ik wist al dat hij een rupskraan van 25 ton probleemloos verplaatst dus ik was ook niet echt bang om er een 3-Asser aan te hangen. De mijne is wel hobby maar hij loopt gewoon mee tussen de rest.
rommert14
@Gavrie Willemsen jij hebt toch knippers met aftakas pomp? Dan maakt hydraulische opbrengst ook niet veel meer uit
Gavrie Willemsen
@rommert14 idd. olieopbrengst is totaal onbelangrijk bij ons. Alles is op de aftakas. Het enige waar wiki lie voor nodig hebben is om de achterklep open en dicht te doen en de knikdissel.
rommert14
walker1
Die Ford ziet er zeker nog erg netjes uit, maar is ook erg hoge prijs. Die Ford trekkers worden inmiddels steeds meer liefhebber trekkers, dus de kans dat je er veel op afschrijft is daardoor wel kleiner. Echter als je een trekker zoekt voor dagelijks gebruik zou ik toch kijken naar modernere trekker. Sowieso al voor de oliedruk en opbrengst, zeker als je veel voorlader werk hebt, maar ook overig bedieningsgemak en comfort. Voor 25000 is ook genoeg moderner spul te koop.
+1
stijn-de-bock
@walker1 klopt wat je zegt .Toch vind ik de vraagprijs realistisch. Kijk wat schluters soms kosten.
walker1
@stijn-de-bock Ja, maar dat is al helemaal een verzamelobject en een klassieker. Maar topic starter zoekt een trekker om op zijn 50 ha boerderij in Frankrijk te gaan gebruiken.
+2
mf 6150
@stijn-de-bock
Als je het zo vergelijkt heeft u zeker gelijk. Gaan we echter naar de realistische waarde kijken, is zo'n trekker misschien 12.000 waard. Net als die 1455's erg leuk spul. Maar een nette is, gekeken naar realistische waarde, niet meer dan 15.000 euro waard. De rest is allemaal emotie en lucht (opgeploft). Neemt natuurlijk niet weg dat er veel minder op zit en dat dat dus ook niet stuk kan, dat neemt de vraagsteller ook mee zoals ik begrijp.
+1
stephan-inter
@mf 6150
Vindt ze maar eens voor 12.000.
Mijn 1455 gaat echt niet weg voor onder de 20.
stijn-de-bock
@stephan-inter onlangs een mooi gerestaureerde 1455 weten verkopen voor 27000.Was wel mooi gespoten en goede banden,maar was 30kmh en had veel uren.tja het is wat je eraan wil geven. Dan is die 7810 voor mij beter.maar zoals sommigen de waarde minimaliseren kan ik niet begrijpen.
mf 6150
@stephan-inter
Geef jou ook zeker geen ongelijk, maar meer zijn ze naar mijn idee niet waard. Zeker niet als ze ongerestaureerd zijn
+3
stijn-de-bock
@mf 6150 klinkt misschien raar maar ik vind ongerestaureerd meestal beter.
+1
mf 6150
@stijn-de-bock
Klopt, maar ongerestaureerd doel ik meer op flink gebruikt. En dan een bult uren,of juist niet (volgens de eigenaar dan) en dan een godsvermogen vragen
stijn-de-bock
@walker1 of een 1455.nog zoiets.....
+5
walker1
@stijn-de-bock Zijn allemaal trekkers in de categorie oldtimer/verzamelobject en dan is de prijs "wat de gek er voor geeft" Als je puur naar leeftijd, uren, gebruiksgemak en comfort kijkt en gewoon een trekker voor dagelijks gebruik zoekt dan zijn ze dat geld gewoon niet waard.
valmet6400power
@walker1
Precies!
walker1
@stijn-de-bock Aanvullend op wat ik al zei dat geen logische keuzes zijn wanneer je trekker zoekt voor dagelijks gebruik, wat denk je van de onderdelen? Voor de Ford zal dat niet zo snel een probleem zijn, maar voor een 1455 wordt het al lastiger en voor een Schluter is het helemaal lastig. Niet praktisch als je midden in de oogst zit en er gaat iets stuk, dan wil je snel en voor normale prijs onderdelen hebben.
Gavrie Willemsen
@walker1 ja ik vroeg deze week bij de dealer achter een paar vervangstukken voor in mijn XL cabine en hij morst toegeven dat het niet meer leverbaar was sinds alles in de CNH groep zit... 🤭
+1
walker1
@Gavrie Willemsen Ja, die XL cabines zijn uiteindelijk ergens jaren 90 uit productie gegaan, ongetwijfeld was er toen nog een onderdelen voorraad, maar ooit raakt het op. Verder spelen al die fusies en overnames ook mee. Lang niet alle oude International en Case International dealers zijn nu steeds CNH dealer. Daarmee raken onderdelen ook buiten de officiële kanalen, maar best kans als je goed zoekt dat een voormalig dealer nog wel iets heeft liggen.
+1
selectford
@Gavrie Willemsen klopt is wel gek van ford is bijna alls nog te krijgen en van international veel minder
+1
dennisbouter
Quote Reactie van @selectford:
de

Dat idee heb ik ook, case is het ondergeschoven kindje
+3
walker1
@selectford Er zijn ook veel meer Fords gebouwd als Internationals. Verder is Ford nog altijd een gewilde export trekker en daardoor misschien interessanter om onderdelen te blijven produceren, ik denk dat van een jaren 80 Ford (bijna) alles nog nieuw te krijgen is. Verder past op een Ford van model xx ook vaak onderdelen van andere modellen en kan een 4 cilinder motorblok zo aan een achterbrug voor 6 cilinders gebout worden. Is ook een van de redenen waarom er juist van Ford zoveel conversies zijn.
Gavrie Willemsen
@walker1 ja een Inter met XL cabine zul je niet tegen komen overzee.....
stephan-inter
@Gavrie Willemsen
Is gewoon nieuw te krijgen
Gavrie Willemsen
@stephan-inter ik zoek gele bekleding om in de linkerdeur te plakken alsook een hoes om vanonder aan de versnellingspook
rommert14
@Gavrie Willemsen die liggen bij mij beide ook stuk.
Koiter
@Gavrie Willemsen Hoes onder aan de versnellingspook hebben ze bij Contratec Werkendam wel. contratec.nl/nl/nieuwe/
stephan-inter
@Gavrie Willemsen
Heeft u Facebook?
Martijn hakkert maakt ze nieuw
+1
Koiter
@stephan-inter Dat klopt, heb ze gezien, vakwerk die nieuwe complete cabine bekleding
Gavrie Willemsen
@stephan-inter ja heb Facebook.....
stephan-inter
@Gavrie Willemsen
Moet u even op Facebook contact nemen met Martijn hakkert.
Dan heeft u de trekker van binnen weer als nieuw
Fendt280S
@walker1
Dat denk ik ook. Als er nog maar mee gestuurd kan worden als de voorlader wordt bedient. Ik heb een keer meegemaakt met een Same laser dat als ik de voorlader bediende het stuur niet meer werkte.
Ik vind het toch ook tegen vallen wat je voor 25000,- kunt krijgen met 5000 uur bijvoorbeeld. Het is wel moderner maar ik ben er nog niet direct kapot van.
25000,- is te veel maar we zullen zien bij de proefrit wat er mogelijk is.

Heeft iemand een idee hoe deze trekkers horen te schakelen?
Al rollend voorruit achteruit? Of eerst stilstaan.
soepel opschakelen of kost dat wat kracht en terugschakelen goed mogelijk of lastig?
+1
selectford
@Fendt280S heb je wel is eerder met een ford 10 serie gereden ?
Fendt280S
@selectford
Nee alleen er naast als kleine jonge. Het is puur sentiment dat ik in deze trekker geïnteresseerd ben. Ik kan me er wel wat bijvoorstellen hoe het is. Wel in andere oude trekkers gereden.
+2
dennisbouter
@Fendt280S het beste is volgens mij even remmen (als je bijvoorbeeld voorladerwerk doet) en constant van voor naar achteruit schakeld of andersom. Als je het rollend doet hoor je bij een ford altijd Rrrrrrrrrrrrrrrrr tandjes poetsen
selectford
@selectford als je de dual power aan de versnellingspook maakt rijdt ook heel anders
+2
Gavrie Willemsen
@selectford ja onbegrijpelijk dat zoiets niet vanuit de fabriek gemonteerd werd....
+2
jammermaarhelaas
@Fendt280S

Dat sturen is echt wel in orde, het is een Ford, en dat is gewoon degelijk en goed in orde!
Er zit op de distributie een oliepomp alleen voor het sturen, met eigen olievat. Die werkt altijd als de motor draait.

Schakelen gaat goed, de versnellingen zijn gesynchroniseerd, die kun je dus bij rollende trekker op en neer schakelen. Wel rustig in de versnelling zetten en niet gaan dwingen, dan komt het goed. Ook is het van belang om af en toe het schakelmechanisme onder de cabine te smeren.

De groepen zijn niet gesynchroniseerd, om die te schakelen moet je stilstaan, dat merk je direct wanneer je in de achteruit wilt terwijl de trekker nog vooruit rolt. Persoonlijk nooit problemen mee gehad, gewoon even de rem vasthouden.
dennisbouter
@jammermaarhelaas zit daar onder de cabine dan ook nog ergens een nippel de mijne schakeld niet zo heel soepel
+1
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @dennisbouter:
onder de cabine dan ook nog ergens een nippel

Op een scharnier in het stangenstelsel van de koppelings-bediening zit een nippel. Die kun je vinden als je links, dus waar de tweede oliepomp zit, tussen de cabine en het frame kijkt, ongeveer op de hoogte van de cabinevloer. Daar zit een nippel op een horizontale pijp.
Ik smeerde hem altijd door eerst mijn hand achter de rand van de cabine te steken, en dan de nippel van de vetspuit er langs, en die dan op de smeernippel drukken.
+1
dennisbouter
@Fendt280S wat betreft sturen heeft de ford een apparte pomp dus heffen en sturen zou moeten kunnen,
+1
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @walker1:
Sowieso al voor de oliedruk en opbrengst, zeker als je veel voorlader werk hebt

Ik heb misschien een verkeerd beeld neergezet. Deze Fords hebben juist veel olie opbrengst, maar dan wel in gangbare uitvoering zoals ze in NL werden geleverd, dus met twee pompen.
mf 6150
Is een trekker opzoeken in Frankrijk geen optie? Zijn allicht goedkoper en al op bestemming...
agriaffaires.nl/
Hier staat veel spul op in Frankrijk, zou u in de gaten kunnen houden.
+2
fendt farmer309c
@mf 6150 heb ook enkele trekkers gezien die uit Frankrijk komen maar die zijn meestal niet zo onderhouden als dat ze hier zijn en hebben bijvoorbeeld op 5000 uur al even veel gelden als dat ze hier bij 8 of 9000 uur zouden hebben.
+1
selectford
@fendt farmer309c hij kan ook nog bij de rooy in hoeven kijken
+2
Fendt280S
@mf 6150
Het is wel een optie. Maar de kans is groot dat deze niet meer in beste staat is. In Frankrijk worden de machines alleen maar gebruikt en niet verzorgd.
+1
mf 6150
@Fendt280S
Is idd ook weer zo. Moet het een blauwe zijn trouwens? Massey ferguson anders geen optie? Lopen er in La france genoeg van (mocht je onderdelen nodig hebben).
+1
MF 2725
@mf 6150 Ik kocht mijn MF 2680 met 4800 uur en gereviseerde motor voor veel minder dan de helft van wat die 7810 zou moeten kosten. Heb je naar mijn mening nog "meer tractor" ook. 🤔😄
+1
stijn-de-bock
@MF 2725 soms heb je geluk.
wouterdp
@MF 2725 hebben hier nog enkele jaren met een 2620 en 2645 gereden, qua uiterlijk mooie trekker voor zen jaren en een taaie motor. Maar in vergelijking met ford was het enige dat je er meer aan had: problemen
MF 2725
@wouterdp Wat voor problemen dan? Ik heb altijd begrepen dat het toch wel degelijke, robuuste tractoren zijn. Zelf geen slechte ervaringen mee.
wouterdp
@MF 2725 de 2645 bij koud weer slecht starten en storingsgevoelige ehr. 2620 continu hydraulische problemen, zonder aanleiding druk wegvallen en grootste nadeel was dat alles op 1 circuit zat en druk bekrachtigd was. Wat inhoud als de druk weg viel geen remmen meer, geen koppeling meer en geen stuur meer. Verder algemene problemen waren veel te agressieve aftakas en slecht werkende ventielen.
MF 2725
@wouterdp slecht starten bij lage temperaturen staan ze om bekend. Met alleen een gloeibougie in het inlaat spruitstuk schiet dat ook niet op. Ik heb geen slechte ervaringen met EHR (van 2725) maar ben er ook geen voorstander van. Ik vind de mechanisch bediende hef van de 2680 fijner en minder storingsgevoelig. Aftakas werkte bij de 2725 en de 2680 altijd prima. Externe hydrauliek gebruik ik maar heel weinig.
+2
Fendt280S
@mf 6150
Nee hoor. Ik vind dit een mooie net zoals de 40 serie. Helaas met MF heb ik weinig. Dus ik zal er niet zo snel in gaan verdiepen.
MF 2725
@Fendt280S Tja, het is jouw geld! 🤔😄
+1
Gavrie Willemsen
@mf 6150 Fransen trappen alles af....
stijn-de-bock
@Gavrie Willemsen bijna altijd zo.
hoest
25000 betalen voor zo'n oud hok 😂 moet dan ook nog uit Duitsland komen.....
Ik zou nog maar even verder kijken
+3
Fendt280S
@hoest
Heb je een alternatief?
+1
boegie
@Fendt280S Ik zou kijken naar een Renault Ares of Temis voor wat minder luxe, onderdelen eventueel ook lekker makkelijk te krijgen omdat je toch al in Frankrijk zit. Zijn prima trekkers, naar keuze met of zonder electronische omkeer, wel powershift, maar zijn goede betrouwbare versnellingbakken en trekkers zijn fijn in gebruik. Wil geen merkenaanprijzing veroorzaken hier, maar zou toch liever als veel gebruikte trekker een Ares hebben als een 7810
+1
ambu954
Liefde maakt blind 😄
+3
Fendt280S
@ambu954
Klopt. Iets moet het hart strelen😅
+1
ambu954
@Fendt280S dat is ook zo mijn Fendt was voor mijn hobby taken eigenlijk ook veel te duur
+4
hans30
Die 7810 is natuurlijk hartstikke mooi op de foto's. De vraag is natuurlijk of ie veel voorlader werk heeft gedaan en de reden waarom ie verkocht wordt.
Het is een privat verkoop en dan vind ik dat nogal aan de hoge kant qua prijs.
Als je gaat kijken zou ik ook even in de radiateur kijken. Bruin water is een slecht teken.
Hieronder nog een 7810 met Deense papieren voor ander geld

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
stijn-de-bock
@hans30 met een beetje poetswerk is dat ook een mooie.inderdaad andere prijs.bij die andere moet je wel de frontlader erbij tellen.
+1
mf 6150
@stijn-de-bock
Voorlader achteraf opbouwen is misschienook niet verkeerd, je weet natuurlijk nooit hoe er is gereden met een voorlader. (Vooras,koppeling etc)
hans30
@stijn-de-bock dat klopt maar qua koppeling en vooras heb ik liever 1 waar nooit een voorlader op heeft gezeten
stijn-de-bock
@hans30 heb je ook weer gelijk in.
+1
hans30
@stijn-de-bock het is gewoon wikken en wegen. Maar ik ben van mening dat je misschien ook net goed zo voor dat geld 2 40serie trekkers met 100pk 6 cil en onder 10.000 uur kunt kopen of 20.000 euro meer neerleggen en een nieuwe Zetor koopt bij wijze van
stijn-de-bock
@hans30 klopt wat je zegt.
+3
hans30
@stijn-de-bock gelukkig is iedereen vrij daarin wat hij of zij doet. Ik wens fendt208s in ieder geval succes met zijn zoektocht
+2
stijn-de-bock
@hans30 ik ook
Fendt280S
@hans30
Die staat ook gemarkeerd. Eerst maar eens bij die met voorlader kijken.
+1
stijn-de-bock
@Fendt280S het is niet gemakkelijk. Tip neem een kritisch iemand mee die er wat van kent.
Fendt280S
@stijn-de-bock
Voorals nog ga ik in mijn eentje. Maar is altijd handig om iemand mee te hebben die er verstand van heeft. Zelf ook wel aardig kijk erop maar speciafiek deze trekker niet. Maar dat komt wel goed.
+1
stijn-de-bock
@Fendt280S succes
+1
tombo
Leuke meningen en boeiend verhaal ... benieuwd hoe het afloopt... good luck met de koop
+1
fendt farmer309c
Is een oude Fendt 600 serie niks ? Voor een Fendt favorit 612lsa heb je al een hele degelijke voor 25000 al dan niet met veel uren en deze trekkers blijven hun waarde goed houden.
Als je een 612 lsa met turbomatik E uit de jaren 90 zoekt ben je wel wat meer kwijt als hij niet al te veel uren mag hebben.
Maar haast alle onderdelen van Fendt zijn nog te krijgen origineel (wel duur) of namaak maar het meeste is er nog en die 600 serie kan gemakkelijk 18-20000 uur maken zonder grote problemen.
Wij hebben er zelf ook 2 lopen een 615ls 1 van de eerste en een 614lsa-e van het laaste bouwjaar met beide rond de 9500 uur gelopen en nog niks echt aan kapot gehad .
Fendt280S
@fendt farmer309c
Dat is ook nog een optie. Heb dan liever een 300 vanwege het gewicht en “lompheid”. Maar ik vind ze erg duur tegen de hoeveelheid uur die deze modellen hebben gelopen al kunnen ze dat waarschijnlijk makkelijk doen. Daar en tegen zou de Ford dat ook kunnen en die heeft een stuk minder uur.
Komt tijd komt raad. Eind volgend week zit ik in Beieren om die Ford te bekijken.
+1
SjoerdHylke
@Fendt280S Ik weet niet hoe de motors van een 7810 zijn, maar Ford staat er niet bekend om dat alle motors gigantisch veel uren (kunnen) maken. Wij hebben in de vroegere jaren ook altijd Ford gereden, maar bij 3 van de 4 trekkers zijn een nieuwe motor voor gekomen. Allemaal tussen de 3000 en 6000 uur. Wij hadden eerst ook een 7610 met voorlader, Dit zat qua olieopbrengst wel goed, alleen bij veelvuldig gebruik van de voorlader met bijvoorbeeld mengwagen laden etc mis je wel de omkeer bij het stuur. Dit is ook de reden waarom de Ford weg is gegaan.
walker1
@SjoerdHylke zeker als er veel voorlader werk is, dan is omkeer bij stuur wel een aanrader.
SjoerdHylke
@walker1 Ja, het hangt er natuurlijk van af wat de eventuele koper er mee wil gaan doen.
+1
Fendt280S
@SjoerdHylke
Ow ik wist niet dat Ford motoren het niet lang vol houden. Ik dacht altijd dat die ook veel uren konden maken.
Misschien weten anderen hoe het zit met de bsd666 motor. Ik dacht dat deze motor in de 7810 geplaatst is.
+1
wotan2
@Fendt280S zelf geen ervaring, maar het is een opgefokte 4 cylinder in een 7610 of een 6 cylinder die veel meer zou kunnen in een 7810, welke zou het langste leven?
SjoerdHylke
@wotan2 Niet alleen een 7610, de 6600 en de 5600 moesten er destijds ook aan geloven. en de 7610 stond afgesteld op een schamele 90-95 pk.
+2
DualPower
@SjoerdHylke Wij hadden vroeger een 6610 (Gen I) waar een barst in het blok kwam. Die generatie staat inderdaad bekend om de poreuze blokken. Daar hebben we toen een nieuwe 7610 (Gen III) motor voor gehangen, dus met het versterkte blok. Nooit problemen meer gehad, en leuk winterproject zo'n motorwissel 😜
SjoerdHylke
@DualPower Ja die is er toen ook voorgekomen toen de oude kapot gelopen was. Wij hadden een mark 2 met mark 3 dashboard meende ik. wel met de dualpower op de versnellingspook.
+1
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @wotan2:
maar het is een opgefokte 4 cylinder in een 7610

Deze waren destijds voor de 7000 nieuw ontwikkeld op basis van de motor in de 5000, en kreeg onder andere grotere zuigerpennen en meer oliekanalen. Het opgefokte valt nogal mee wat dat betreft.
+1
wotan2
@jammermaarhelaas Mijn opmerking was meer in algemene zin bedoeld. Toen deze trekkers op de markt waren, was bij een 4 cylinder 100 pk de max. De 6 cylinders begonnen vanaf 90 pk en waren dus vaak meer robust omdat er uit het zelfde blok ook grotere vermogens gehaald werden.
+4
DualPower
@Fendt280S De eerdere 10-series hadden last van poreuze blokken, hierdoor kon het blok barsten. Dit is later door Ford opgelost door de blokken te gieten met ribbels in een ruitpatroon erop die het blok sterker maakten.

Dit gaat echter alleen over de 4-cilinders. De 6-cilinders hadden hier geen last van dus over een 7810 hoef je je geen zorgen te maken. Het BSD666 blok wat hier in ligt is tamelijk onverwoestbaar en is in veel trekkers toegepast.
SjoerdHylke
@DualPower Mooi dat dat duidelijk is! Wij hadden destijds de keuze tussen een 7810 silver jubilee en een 7610. Ons werd toen de 7610 aangeraden omdat dit nogal wat scheelde in de prijs en omdat die beter bij de werkzaamheden paste die tijd. Het was toen bekend dat de 5600 en de 6600 kapot waren gelopen maar koppelden dit niet aan de 4 cilinder van de 7610.
+1
DualPower
@SjoerdHylke Bij mijn weten was het alleen bij de 10-serie, en niet de 600 serie van daarvoor.

Het verschil tussen 7610 en 7810 moet inderdaad bij de werkzaamheden passen. Wij maaiden met onze 7610 met front+achter combi, die kon heel kort draaien op de kopakker, en bij hoge toeren geloof ik ook dat de 4-cilinder turbo sterker is dan de turboloze 6-cilinder. Maar welke van de 2 de sterkste is, is tot op de dag van vandaag een groot discussiepunt onder Ford-rijders 😜
SjoerdHylke
@DualPower Tjaa dat verschilt altijd. Ik heb ook al verschillende 7810 gezien waar ze een turbo op hebben gebouwd. Of dat lang goed gaat weet ik niet, zijn geen turboblokken meende ik.
+1
DualPower
@SjoerdHylke Dat gaat wel goed, hetzelfde BSD666 blok is ook in grotere modellen met turbo (bijv. 30-serie) gebruikt.
mf 6150
@DualPower
Daar zit ongetwijveld zuigerkoeling op......
+6
ford3000
@DualPower Volgensmij zijn het inderdaad wel degelijke motoren die 6.6L. Onze 7810 heeft er ook al 14500 uur op staan en de motor is nog nooit los geweest, en die is ook nog voorzien van een turbo. Al is de levensduur van de motor natuurlijk wel afhankelijk van het onderhoud hieraan. Maar dat is in principe bij alle motoren zo.
rommert14
@SjoerdHylke was het bij Ford niet zo dat als de motor te warm werd er delen loskomen?
SjoerdHylke
@rommert14 Dat durf ik niet te zeggen. alle 3e keren is er een drijfstang door het motorblok gekomen 😅
+1
rommert14
@SjoerdHylke wij hadden een tw 10, foto van het blok staat wel ergens tussen mijn foto's, er was een zuiger vastgesmolten. Trekker draait nu in het loonwerk in Roemenië
+3
Ritchie
Aangezien je al een Fendt hebt, zou ik als ik jou was naar nog een Fendt kijken. Voor 25000 heb je een prachtige 312 Turbomatik met voorlader. 600 serie is weer gelijk een stuk zwaarder, misschien is dat niet wat je wil.

Of bijvoorbeeld een JD 3650, met 30 bak zijn ze een stuk goedkoper en aangezien je in France toch geen 45 of 50 mag, nog eens de beste optie ook. De Landini 13000 van @boegie staat ook te koop, oersterke rechttoe rechtaan trekker met toch genoeg ventielen en ik meen zelfs een airco. Landini's rijden er in France ook wel meer dan hier, en bij de MF dealer hebben ze ook het meeste van wat je nodig zou hebben voor eventuele stukken. Heb er zelf ook een dus kan het weten 😜
+2
walker1
@Ritchie Prachtig advies, "Aangezien je al een Fendt hebt, zou ik als ik jou was naar nog een Fendt kijken" Om dan vervolgens een JD en een Landini aan te bevelen.
+2
Ritchie
@walker1

Sja ik raad toch eerst een Fendt aan of? Mag je dan geen andere merken noemen?

Misschien eens wat vaker een weerwoord geven aan je vrouw, hoef je niet op internet anoniem mensen te gaan lopen afzeiken.
boegie
Quote Reactie van @Ritchie:
airco

Zijn die trekkers wel verkocht met airco? Op die 13000 zat het in iedergeval niet, wel een kachel waar je het hoofd mooi warm van krijgen kon 😂
Fendt280S
@Ritchie
Prachtige trekker een 312 maar eentje voor 25000,- met 5000 uur en voorlader ben ik nog niet tegen gekomen.
Die andere trekkers zijn ook prima. Ik ben niet zo merk gebonden maar ik vind Fendt wel een van de mooiere.
Die 280s is een mooi licht kompakt trekkertje met bewezen techniek die ingezet gaat worden voor de hooibouw, schoffelen, mais zaaien kuilvoersnijder en vast nog wel meer.
+1
Ritchie
@Fendt280S

Voor dat geld kun je er achteraf ook nog een voorlader op laten bouwen denk ik? Het is goed zoeken inderdaad, maar ben er van overtuigd dat die er voor dat geld wel zijn.

Erg leuk om te lezen! Heb zelf nog een tijdje in Normandië gezeten, ook leuk. Jij zit wel een stuk zuidelijker in het Centraal Massief als ik het goed heb bij Limoges. Houd ons op de hoogte zou ik zeggen!

@boegie

Hahaha ow ja die kachel, allemachtig wat een hitte idd. haha. Ow dacht omdat die van jullie ver de laatste is dat ie airco zou hebben, maar zijn wel geleverd met airco voor zover ik weet.
+1
fendt farmer309c
@Fendt280S dit is een vrij nette 312lsa
traktorpool.nl/details/Trekkers/…

En deze is er 1 met haast alle opties wel een opknapper
traktorpool.nl/details/Trekkers/…

Of deze is er al 1 met het nieuwe type neus.
ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/fendt-312-lsa/…

Voor een nette Fendt 312-311 zou ik in Duitsland zoeken maar daar zijn de prijzen wel wat hoger, in Nederland zijn ze ook nog wel te vinden voor een veel schappelijkere prijs.
+3
Fendt926Driver
@fendt farmer309c

traktorpool.nl/details/Trekkers/…

deze heb ik dan even uit jou rijtje gehaald. een 312 nieuwe type met 9900 uur met bijna alle opties.
ook fronthef en aftakas
en lucht remmen
540 750 en 1000 toeren aftakas
40 kmh bak
vloeistofkoppeling
maar helaas geen airco.
en net onder de 25000
+1
Fendt280S
@Fendt926Driver
Mooie trekker.
Model om in de gaten te houden mocht de Ford niks worden.
+2
Fendt926Driver
@Fendt280S staat ook nog in duitsland. Misschien gelijk langsrijden als je toch de ford gaat kijken.
2 trekkers van hetzelfde merk hebben betekend ook dat je (cultuur) banden kunt uitwisselen en trekhaken en olie filters en olie voorraad/bijvullen meest hetzelfde is. en bij 1 dealer je onderhoud hebt
mf 6150
@Fendt280S
Ter aanvulling op @Fendt926Driver
Zelfde type (econ), zou zo 1 zeker overwegen!
m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
+2
Welgerap52
Wat te denken van een 40 serie in de SL uitvoering
+1
SJB533
@Welgerap52
S uitvoering, nog makkelijker
jammermaarhelaas
@SJB533 SL zijn er volgens mij niet heel veel, en S al helemaal niet, tenminste hier in NL en de landen direkt om ons heen. Zal een hele zoektocht worden. Een 7810 is denk ik sneller te vinden dan een 7840 SL, en dan ook nog eens eentje die niet geheel afgeragd is.
+1
SJB533
@jammermaarhelaas
Weet dat er S-uitvoeringen lopen in Nederland, alleen niet of ze er als 7840 bij zijn
+1
MF 2725
@jammermaarhelaas Een oom van mij heeft een NH 7840 SL gehad. Tevens ook een Ford 7840 SLE.
hans30
Dit is ook een optie natuurlijk met relatief weinig uren

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
Fendt280S
@hans30
Interessante prijs en urenstand. Binnen in de cabine vind ik het wat roestig.
hans30
Ik ben wel even benieuwd of je de trekker gekocht hebt. Of dat ie de vraagprijs ook ongeveer waard is.
+7
Fendt280S
@hans30
Ik ben net terug. Vandaag 1200 kilometer gejakkert. Gisteravond vertrokken en de eerste 400 gedaan. Vanochtend 400 km gereden en vanmiddag 800 kilometer in een keer terug.

De trekker is helemaal top verzorgd en in goede staat. Geen mankementen kunnen vinden.

Minpunten.
Tijdens koude start klein beetje blauwe rook. Maar niet verontrustend.
Brandstof pomp misschien wat opgedraaid. Rookt behoorlijk zwart bij flink gasgeven.
Voorbanden versleten, orginele banden.
Geen euro opname voorlader en geen bakken etc erbij.
Geen olie rem voor kieper etc.

Voor de rest goede trekker.

Morgen doe ik een bod. Haast is zelden goed. Maar ik werd erg vrolijk van deze trekker. Dus dat zit wel goed.
De manier hoe de deuren in het slot vallen is net een Mercedes uit de jaren 70/80.
+1
Fendt926Driver
@Fendt280S ok.
Mooi om te horen.
De fendt met lader en fronthef stond niet ergens daar in de buurt dat je daar ook bent wezen kijken?
+1
Fendt280S
@Fendt926Driver
Niet dat ik weet. Ik heb nog wel gebeld voor een 310 met oude type cabine die op de route lag maar die kerel was zo chagrijnig aan de telefoon dat ik die maar heb overgeslagen.
Zou prachtig zijn twee van het zelfde merk maar eerst deze 7810 even afwachten.
RVM
@Fendt280S welke hoek van Frankrijk ga je heen? Stond laatste een 310 2wd met frontlader, voor 1/3 van het geld van die Ford. Wel in Franse staat.... maar toch.
Fendt280S
@RVM
Zuid westen van Limoges. Departement Haute-Vienne.
RVM
@Fendt280S oke die Fendt stond in de 29, dus dat is toch weer 500km verderop
Fendt280S
@RVM
Dat is finistere?
RVM
@Fendt280S Westpunt Bretagne
Hurli356
Quote Reactie van @Fendt280S:
Geen olie rem voor kieper etc

Dacht dat dit bij Ford standaard was?
+1
wouterdp
@Hurli356
Hangt af van welk land, duitsland nooit olieremmen en italie ook niet.
Gavrie Willemsen
@wouterdp Italië ook alles op luchtremmen? 👌🏻
wouterdp
@Gavrie Willemsen
Grotendeels.
+3
selectford
@Fendt280S ford hoort zwart te roken als je gas geeft
+2
hans30
Mooi om te horen. Die min puntjes goed benoemen en doe een goed bod
jammermaarhelaas
Alhoewel het vrijwel zeker is, ben ik toch even benieuwd: had ie ook DualPower?
En had ie een tweetoerige aftakas, schakelbaar in de cabine, rechts achter de stoel?
+1
wouterdp
@jammermaarhelaas
Dat is zeker standaard. Versies met enkeltoerige aftakas of zonder dual power zijn er nooit gemaakt. Wat wel bestaat (in zeer beperkte oplage) zijn 7810 met 16x4 non synchro box. Versnellingsbak van een 7700
+1
Fendt280S
@jammermaarhelaas
De trekker heeft Dual power met de knop op de vloer en aftakas inderdaad twee toerig rechts achter in de hoek schakelbaar.
+7
Fendt280S
Zo de trekker is aangeschaft. Volgende project wordt een opraapwagen.
Bedankt voor alle reactie’s en weetjes over dit model.
+3
valmet6400power
@Fendt280S
Nog leuk om foto’s ervan te plaatsen hier? 😁
+1
stijn-de-bock
@valmet6400power liefst met een lady. Toppertje .
+1
valmet6400power
@stijn-de-bock
Ik ben toch al voorzien, doe maar gewoon de tractor hoor 😁
+3
Fendt280S
@valmet6400power
Komt voor elkaar. Ik moet het transport nog regelen. Zal nog wel een paar weken over heen gaan voor dat de trekker hier is.
Fendt926Driver
@Fendt280S toch nog een eindje van de prijs af gepraat of moest die wel de volle mep kosten?
Trekker direct naar frankrijk of eerst naar nederland?
Volgend jaar januari beginnen betekend toch wel dit jaar moeten inkuilen denk ik toch?
Of zet je een bestaand bedrijf voort?
+1
Fendt280S
@Fendt926Driver
Toch wat van de prijs af gepraat. Stond ook verhandlungs basis, VB bij. Trekker gaat eerst naar NL om dan later naar Frankrijk te rijden met opraapwagen en inboedel in de opraapwagen.
De prijs was ook inclusief 10,7%BTW dus uiteindelijk stuk lager netto uitgekomen.
In Frankrijk wordt momenteel nog geboerd op de boerderij. Boer gaat dan 1 Januari met pensioen.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fendt280S:
om dan later naar Frankrijk te rijden met opraapwagen en inboedel in de opraapwagen

En welke opraapwagen zoek je daarbij?
Of heb je die al?
+1
Fendt280S
@Fendt926Driver
Nee nog geen opraapwagen. Liefst een rotorwagen vanwege de snij kwaliteit en onderhoud. Maar valt nog niet mee een knappe te vinden met een budget tot 10000.
Taarup lijkt me wel wat.
newhollandboer
@Fendt280S wat voor wagen zoek je?
+1
valmet6400power
@Fendt280S
Dan heb je wat om naar uit te kijken!
+3
selectford
Veel plezier er mee
fendt farmer309c
Veel plezier met de aankoop
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7810 en hebben de trefwoorden prijs en kosten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!