Ford 5610 - Start wel maar slaat niet aan.

Hallo heb een Ford 5610.
De trekker heeft sindskort moeite om aan te springen.
Er is al van alles aan geprobeerd.
12V opvoerpomp tussen gezet en originele opvoerpompje ertussen weg gehaald.
Toen toch nog steeds het idee dat de diesel terug liep.
Vervolgens een terugslagklep tussen de aanvoerleiding gemaakt, maar dat helpt ook niet.
Als de trekker langer als een dag stil staat krijg ik hem niet weer aan de loop.
Het rare is eraan dat wanneer ik 2 accu’s leegstart en de trekker eindelijk loopt, is er niks aan de hand en goed hij draait.
Als hij vervolgens stop wordt gezet voor een uurtje, start de tractor weer in 1 tik.
De accu is top, en de filters zijn ook nieuw.
Toch denk ik wel dat het een brandstof probleem is.
Ook wordt de trekker volgas gestart en met koudstart. Maar ook dit brengt geen verbetering.

Waar kan dit probleem nog in zitten????

Groeten Jesper

Deel dit topic

HummelDT54

Reacties

dennisbouter
Mijn 7810 viel pas stil, en ook een vermoede dat er lucht in de leiding zit, ik weet het nog niet zeker maar vanaf mijn tank komt er een slang die gaat over op een stalen leiding en dan naar het filter, als je aan die leiding voelt zit hij losjes, hij zit door een rubbertje en als dat rubbertje niet goed afdicht zou de brandstof terug kunnen lopen.. Heb je al een keer geprobeerd te ontluchten voor het starten?
HummelDT54
@dennisbouter ja heb hm ontlucht op de filters. Helpt niet echt.
dennisbouter
@HummelDT54 voor het starten ? Alle lucht eruit? Ook bij de pomp ontlucht? Tot er echt straal diesel uitkomt?
dennisbouter
Zou niet moeten mogen, maar wat doet hij zonder tankdop?
geertyb0y
Onze 8340 starte ook niet goed de laatste weken, maar met een 2e accu erbij alsof er niks aan de hand was. Dus accu getest en was goed, dus toen naar de startmotor gekeken.
Deze uit elkaar gehaald, zuiver gemaakt en de vlakken voor de massa goed zuiver gemaakt. Start nu weer zoals voorheen met een tik loopt ie.

Ging wel goed rond maar net niet genoeg om aan te slaan, wellicht is dit ook iets voor je om na te kijken?

Kost niks behalve een uurtje werk
Fordje4600
@geertyb0y een 8340 heeft altijd al 2 accus toch??
geertyb0y
@Fordje4600 origineel wel ja, alleen word vaak door maar 1 vervangen, is bij ons ook het geval
+2
wessel8830
Rubbers vernieuwen van de brandstofleidingen, vanaf tank tot aan de brandstofpomp. of al het leidingwerk eraf gooien en brandstofslangen met koppelingen eraan geperst monteren, ben je van al het gezeik af.
dirkford
Waarschijnlijk een kompressieprobleem, ergens een klep of een klepstoter die blijft hangen en maar los komt wanneer de motor begint op te warmen, ik heb ook een oude 2 cilinder die waarschijnlijk om de zelfde reden bij koud starten een 2 tal minuten op 1 cilinder draait
dirkford
Waarschijnlijk een kompressieprobleem, ergens een klep of een klepstoter die blijft hangen en maar los komt wanneer de motor begint op te warmen, ik heb ook een oude 2 cilinder die waarschijnlijk om de zelfde reden bij koud starten een 2 tal minuten op 1 cilinder draait
dirkford
Waarschijnlijk een kompressieprobleem, ergens een klep of een klepstoter die blijft hangen en maar los komt wanneer de motor begint op te warmen, ik heb ook een oude 2 cilinder die waarschijnlijk om de zelfde reden bij koud starten een 2 tal minuten op 1 cilinder draait
Fordje4600
En als je de accupool eraf haalt bij het weg zetten van de trekker?
Fred6490
Probeer eens met de elektrische opvoerpomp, die je hebt als ik het goed heb, met een slang rechtstreeks in een vaatje diesel door de opvoerpomp naar injectiepomp zo kan je uitsluiten dat het in het aanvoer circuit zit. Soms zet ik ook doorzichtige leidingen, kan je mooi zien wat er gebeurt, zeker hier in belgie met de rode diesel. Alvast veel succes.
dendeze
Je vergeet toch niet voor te gloeien?
dennisbouter
@dendeze een ford voor gloeien ? Hoe dan ?
jannie2001
@dennisbouter richting starten draaien. dan gaan de lampjes uit en dat is gloeien
dennisbouter
@jannie2001 voor zover bekend heeft een ford standaard geen gloei bougies
fordfanaat
@dennisbouter
inderdaad geen gloeibougies, maar wel een gloeispiraal oftewel vlamstart in het inlaatspruitstuk.

Deze vlamstart gebruiken noem ik en waarschijnlijk @dendeze ook, gloeien.
assink
Al eens geprobeerd om de leiding vanaf de pomp richting tank eens door te blazen met de compressor? Maar dan zou ie bij vol gas ook in moeten houden.
nhmonteur
Misschien een dingetje om naar te kijken omdat ik dit wel eens ben tegen gekomen met dezelfde klachten. Onder het brandstoffilter zit een aftapkraantje waar je water mee zou kunnen aftappen. Is de afdichting hier nog goed van? Heb eens gehad dat hier lucht naar binnen kwam. Maar zodra de motor liep was er niks aan de hand, maar stond hij langere tijd stil dan zakte de diesel terug en wilde dan niet meer aanslaan.
dirkford
Brandstoftank zit toch hoger of de filters, lucht stijgt toch altijd
nhmonteur
@dirkford bij een 5610 zit de brandstoftank links onder de cabine dus lager dan de brandstofpomp.
fordfanaat
@nhmonteur
alleen bij de q-cab cabine gen2 en 3 zit de brandstoftank daar.
Bij de andere zit deze nog steeds onder het dashbord.

Uit het topic kan ik helaas niet uitmaken over welke het hier gaat. Maar aangezien de vraagsteller denkt dat de diesel terug loopt, is er inderdaad grote kans dat het met een lager gelegen brandstoftank is.
nhmonteur
@fordfanaat ja klopt helemaal,had ik niet aan gedacht
dendeze
Inderdaad fordfanaat dat bedoel ik, en uit de reacties af te leiden heeft hij die voergloeiing niet gebruikt.
Welgerap52
Komt er onder het starten witte rook uit de pijp?
Zo niet dan heb je een brandstof probleem.
Zo ja dan heb je een ontbrandings probleem.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 5610 en hebben de trefwoorden startproblemen en terugslagklep geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!