Wij hebben een MF 3060 gekocht met frontaftakas en 4wd. Nu schakelt de 4wd aandrijving niet in. Het lampje gaat wel branden maar hij doet het niet.
En de heffing van de frontheffing doet het wel maar aftakas niet waar kan dat aan liggen.
Verder schiet hij uit de 3e versnelling. Komt dit door de kogel onder de cabine die de bak in gaat?
Groetjes Edwin
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 3060 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dit lijkt mij toch onverstandig.
Het is trouwens geen AB bak maar een gewonen 16/16
Schakelt de pook wel strak? of kun je de pook veel bewegen als die in een versnelling staat? (rondroeren). Als ik het zo lees hapert het in de bak.
@TomopSame;
Zoals ik al schreef zorgt het elektro hydraulisch gedeelte voor UITschakelen. Bij een hapering daar in zal de 4wd dus niet uit willen.
Gebeurt die koppeling dmv. een lamellenkoppeling?
mare veel suc 6 der met dan
Maik de 3050 is ingeruilt. Te weinig pk voor ons. Komt misschien nog een keer een 3070 met voorlader bij.
De gaffel zit op dat asje bevestigd met een puntige borgbout, en die loopt regelmatig los. Maar meestal voelen de andere versnellingen dan ook vaag aan
Bovenop zit een boutje met een vierkante kop verstopt. 3/8" verlengstuk van de ratelset past hierop
Loopt ie minder snel los en rammelt minder
ramrod alvast erg bedankt
Zijdeksel eraf, synchro bekijken, bandenlepel onder de tandwielen steken en kijken of je het geheel op kunt tillen.
Mof lassen lijkt me niet slim. Kramp heeft waarschijnlijk wel passende universele moffen
De 1e, 2e en 4e schakelen goed. Als je de pook vast houd en je geeft gas kun je wel iets voelen dat hij eruit wil. Zouden we hier nog een tijdje mee kunnen rijden of richten we alleen nog maar meer schade aan?
Met basiselectrode en niet koelen tegen bros worden, maar niet te veel in één keer lassen ivm de keerring.
Ik zou binnen in kijken. Voor iemand met ervaring dik uur werk, en je weet heel veel meer. Als je de trekker wil houden, zal het veel geld besparen. synchro's zijn knap aan de prijs
En waar precies moet ik met een banden lepel onder om te voelen of het lager kapot is. Trouwens toen we hem thuis hadden viel me wel op dat er geen olie aan het stokje zat. Als het lager kapot is hoeveel kost zon lager en hoe lang ben je er mee bezig?
Welke deksel moet ik los draaien? Als je achter de trekker staat de rechter kan of alle bij de kant? De synchro's zijn nog wel goed volgens mij want als je de koppeling niet in trapt en je duwt hem tegen de 3 laag aan poets hij niet.