Illustratie van:

John Deere 4050 - Een John Deere 4050/55 Serie kopen waar let je op ?

Ik ben geintresserd om een JohnDeere 4050/55 te kopen waar let je op bij dit soort trekkers ? dan bedoel ik motor koppeling versnellingsbak en zo. iemand ervaring hiermee ?

Deel dit topic

Reacties

+1
JD-4450
@MRdeere
Mijn ervaring is dat het erg betrouwbare trekkers zijn, maar dat de powershift bak na verloop van tijd het zwakke punt word. Let erop dat hij tijdens het schakelen (uiteraard zonder koppeling te gebruiken) niet te hard 'bokt'.
Indien mogelijk vragen om een onderhoudshistorie, waaruit blijkt dat de transmissieolie met regelmaat is vervangen.
Bied natuurlijk nooit 100% garantie....

Er zijn vast TF-leden die hier veel meer info over kunnen geven, maar alvast suc6!!
flip1150
Vreemd dat iemand die MRdeere heet deze vraag stelt. Zijn naam doet vermoeden dat hij het antwoordt zou weten.
MaxxuM4ever
@flip1150 het antwoordt zal van @deeremeneer moeten komen denk ik.
johndeere 3650
Wat ben je ermee van plan om te gaan doen? Hobbymatig zo nu en dan eens een rondje rijden of wil je hem wekelijks gaan gebruiken om mee te werken of puur voor trekkertrek?
MRdeere
@flip1150 tis maar n naam en deze machines zijn ouder dan ik ben heb dr gwn totaal geen ervaring mee heb ervaring met nieuwere types

@johndeere 3650 Ik wil dr trekkertrek en af toe wat veld werk (cultivator, Ploeg, enzo) mee doen dus ja beetje wisselend hoeft ook geen 4050 tezijn gwn zoon amerikaan kan alles zijn van 4050 tm 4950 of 55 dat maakt me niet veel uit
MRdeere
@JD3010 die heb ik al heel vaak bekeken maar heeft 2 verschillende achterbanden en de voorbanden zijn kaal en heeft geen spatbord verbreders.
maar dat is idd wel het soort trekker
walker1
@MRdeere die banden lijken mij nog het minste probleem, ik zou me meer zorgen maken over de olie lekkages en de speling.
johndeere 3650
@MRdeere wat is het budget? Weet nog wel het een en ander
MRdeere
@johndeere 3650 ik denk teklein nu ik me dat zo ben aan bedenken 10-15 duizend ik geloof dat ik beter nog effe door spaar zodat ik er eentje kan betalen die ''goed'' is
walker1
@MRdeere Moet wel een Amerikaanse JD zijn? Ook perse 50/55 serie, of kan 40 serie ook? Verder nog eisen, bv minimaal zoveel pk? 4wd, of kan 2wd ook?
Waarom juist die, terwijl je aangeeft er geen ervaring mee te hebben? In die prijsklasse kan je ook naar Europese modellen kijken, 3040 t/m 3650 bv, maar ook al wel 6000 serie.
johndeere 3650
@walker1 4050/4055 zijn gewoon ruig 😋, zou persoonlijk niet voor een 40 serie gaan. Amerikaans is wel lekker lomp en kende wel mee sleuren maar ik rijd eigenlijk liever met men 3650 als 4255
+1
walker1
@johndeere 3650 Wat wel en niet ruig is, dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik ben het wel met je eens dat bv 3650 wat prettiger is om mee te werken en te rijden. Is toch wat meer op Europese eisen afgestemd, terwijl zo'n Amerikaan een lomp trekpaard is.
MRdeere
@walker1 ik moet eerlijk zeggen van n 3050-3650 wordt ik niet warm vindt dr niet veel aan das net wat ik mooi vindt aan zn amerikaan dikkelompigheid en wrm geen 40 ik wil graag die powershift (ook al ben ik dr niet zo bekent mee) das mooi of n 7000 serie geen Europese Deere ik wil wat anders dan hier rijdt en iets lomper zoon amerikaan leurt echt rijdt er hier iemand in de buurt met n 8210 das zo lomp die hoor je al van verkomen maar das mij toch echt te groot
+2
johndeere 3650
@MRdeere als je voor een 50 of 55 gaat zou ik zoeken naar een 40/42/44 geen 46 tot 49, niet dat die modellen slecht zijn of iets dergelijks maar ze lopen echt maar net 30. Een kleinere loopt met grote banden nog tegen de 40 dan heb je tenminste nog een beetje vaart en het is niet extreem lomp.
Veel voorkomende dingen zijn vaak de powershift bakken, tussen de 7000 en 9000 uur gaan ze meestal kapot kunt bij aankoop vragen naar de historie wat er allemaal aan gebeurt is en hoe het gedaan is motors willen ook nog wel eens een minpunt zijn. Kijk je in het belang van echt trekwerk dan zou ik persoonlijk naar een 55 zoeken, is mooier afgewerkt en trekken harder als een 50. Voorkomende lekkages zijn meestal aan de vooras of aan de stuurpomp, keringen van de trekas bij de drawbar en aftakas keering gaat er ook vaak aan. Niet veel werk wel even geprul
walker1
Bovendien vragen ze ook aardig wat geld voor een trekker waar nog wel het een en ander aan werk aan zit.
MRdeere
@walker1 nu je het zo zegt als er spelling op de as van de 4WD zit zal er vast nog meer rammelen en olielekkages ben ik niet zo ben bang voor ligt natuurlijk wel aan deplek en idd prijs is hoog voor wat het is
JD3010
@MRdeere Wat is je prijs dan als je deze al te duur vindt? Er zijn er wel meer te koop voor ander geld.
+1
MF 2725
Als je een John Deere zoekt van ongeveer 25 / 30 jaar oud, die nergens speling, slijtage en olielekkages heeft, perfect op de banden staat en ook nog eens voor weinig geld, dan kun je denk ik lang zoeken. 🤔😃
MRdeere
@MF 2725 Ik snap ook dat bijna onmogelijk is ik zeg alleen dat ik denk dat er betere zijn dan die bij koopvanderwal staat ben niet vies van beetje sleutel werk ben wel vies van slechte bak of motor. en ik heb altijd n vooroordeel als iemand 2 verschillende banden monteert wat is dan het onderhouds budget geweest voor die trekker ? action olie ? dan krijg ik daar twijfels bij of dit terecht is weet ik niet
+1
walker1
@MRdeere 2 verschillende banden hoeft niet erg te zijn, maar ze moeten dan wel precies even hoog zijn. Wij hadden paar jaar terug een achterband lek, net toen we druk waren met hooi, voor nood heeft de dealer toen gewoon wiel gewisseld, maar omdat er aan de ene kant een band lag met zeg maar 80 % profiel en aan de andere kant 20 % zat er een wel een duidelijk hoogteverschil in. (wel dezelfde maat) , maar kon je goed merken met rijden, kan me voorstellen als je zo meerdere jaren rond rijd, dat het wel voor extra slijtage in differentieel kan zorgen.
Verder is het met een trekker met ruim 10000 uur altijd afwachten wat je koopt.
stephan-inter
@walker1 Plus het feit dat hi bij koopvanderwal staat. Denk eerder dat hij daar in onderdelen gaat als ze hem niet verkopen
Net als bij auto slopers. Staan ook altijd wel paar auto's die compleet te koop zijn
walker1
@stephan-inter Ben niet echt bekend met dat bedrijf, maar als ze die serieus willen verkopen dan zou ik al wel zorgen voor dezelfde banden, oogt al meteen heel anders op een foto.
john deere 7810
@walker1

We hebben verschillende klanten gehad die er een trekker hebben gekocht, er zijn er weinig die geen spijt hebben gehad.
+2
john deere 7810
@MRdeere

Tja let op de gewoonlijke dingen, en zoals wordt aangegeven vooral op de bak. is die naar z'n schrootje kun je het geld al kwijt zijn wat jij voor heel de trekker wilt uitgeven... reken er op dat je meer kwijt bent dan die 10/15000 euro, eenmaal op je erf is nog maar het begin.
De meeste van die type's staan al wel zo'n dik 10 jaar als reserve,reserve trekker zegmaar. zo'n ding wat het altijd doet maar niet meer aan versleuteld wordt dan nodig.
MRdeere
@john deere 7810 kijk hier heb ik wat aan.
Dus goed opletten met zoo eentje of jonger gaan maar dan moet ik toch door sparen want van 4000 naar 7000 serie zit serieus prijs verschil in meestal
+2
john deere 7810
@MRdeere

Je kunt er best een kopen 😉 maar het is net als met een auto, als je hem gekocht hebt begint het betalen pas, niets mis mee als je er maar op voorbereid bent en het geld er aan uit wilt geven.
Een 7000 is technisch vaak nog beter omdat deze tot op het laatst in het bedrijf hun werk doen,dus wordt zo'n ding technisch ook beter bij gehouden. ook zijn er meer gebruikte of imitatie onderdelen van, en vaak zijn die goedkoper. Daarbij is een simpele pq bak veel goedkoper om te repareren dan een powerschift. Maarja een beetje 7000 serie kost ook serieus geld. voor dat geld kun je ook een knappe 4050(55) serie van bekostigen. een 7000 heeft nou eenmaal een veel hogere instapprijs.
rommert14
@john deere 7810 alle types waar 7000 in voorkomt zijn volgensmij oerdegelijk ofniet?
john deere 7810
@rommert14

nee niet allemaal, maar is het zelfde als bijv een fendt 800/900 😉 Ze worden meestal eindeloos gerepareerd omdat klanten ze het waard vinden. aan elk ding mankeert wat, ergens is het pech, wantnals er wat aan mankeert het ook meestal een flinke cent kost.
rommert14
@john deere 7810 meestal onder het motto dat een kapotte trekker ook niets waard is, en met een 7020 serie kun je ook nog eens wat mee.
gerjan bosie
Ik heb nog een 4040s staan is Amerikaans idee maar opgebouwd in Duitsland dacht ik kijken staat vrij weet niet waar je woont???
MRdeere
@gerjan bosie in Landgraaf das iets van 240 km naar Doornspijk dus dat gaat hem niet worden ik geloof ook dat ik beter kan door sparen en een 7000 serie koop of dat dan 00,10,20 is wijst zich tegen die tijd wel uit of n kleinere jd met SG2 wel bedankt voor het aanbod

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 4050 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0