12 volt remsysteem ?

Heeft er iemand zelf ooit een soort remsysteem gemaakt dat werkt op het 12 volt systeem van het remlicht ? (Voor je kar)
Ik sprak even geleden iemand en die had dat zelf gemaakt.
Ik zou graag weten hoe je dat voor elkaar kunt krijgen, met een soort 12 motortje die tegen je remmechanisme van je kar duwt ofzo?

Deel dit topic

Reacties

bas930
Ik heb er nog nooit van gehoord maar als je spanning efe wat minder is als 12 volt zou die het dus al niet meer doen ofzo, en het is volgens mij heel gevoelig voor vuil en vocht.
county1124driver
Normaal heeft een trekker zelf remlicht. en zit er volgens mij ook spanning op voor de aanhanger verlichting. kan zijn dat je ff draadjes aan moet sluiten. dat die nog niet aan gesloten zijn in de stekker
roy1991
Ik bedoel dus een remsysteem voor een kar aangestuurd op 12 volt, in plaats van lucht of hyraulik aangestuurd.
fendtjuh
Hm, lijkt me raar op 12 Volt, heb er ook nog nooit van gehoord... En idd, 1 pieplklein storingkje en hij remt niet meer.

Miss 'ns vragen aan een LMB? Want het lijkt mij opzich erg raar dat je iets kunt remmen met maar 12 Volt...
sjouke
Ik denk niet dat dat haalbaar is, er zijn wel (schroef)cilinders die werken op 12 V. maar die reageren langzaam, en voor een remsysteem zal dat niet voldoende zijn.
fendt-vario
Voor de remmen van een karetje zou ik gewoon met de trekhaak doen veel makelijker ja 😃
fendt-vario
Van die remhaken duwt tegen de trekhaak duwt de oli de remmen dicht.
mark_geffen
Ja da had ik pas met een aanhangertje, als je dan te hard achteruitrijd dan slipt ie, dan blokkeren de wielen 😉
RemcoPower
Vroeger by me pa´s werk (huiskampbv Winterswijk) Hadden ze dat by de volvo bm's
dat was een elektrisch ventiel mt 2 slangen in een gwoon ventiel en die dat liep altijd rond en als je remde dan ging dat ventiel los en ging er olie naar achter
interman
Das gewoon een elektrisch hydraulisch ventiel.
wel slim bedacht, kun je gewoon een elektrische hydraulisch ventiel aan je remlichten gooien, aje remt gooit ie em open, heb je wel een drukregelaar bij nodig, anders remt et wel heel hard. goedkope en slimme oplossing.
maar zonder stroom geen remmen 😛
RemcoPower
Ja daarom kan je maar gwoon hydroliek of mt lucht geremt heb je geen stroom nodig alleen voor te starten
redpower
Dan rijd je met je 26 tonse kipper op de weg, slaat de bliksem in op je kipper en dan remt ie ineens niet meer, zie dan maar is binnen 10 meter stil te staan.
ja er is wel een manier, maar dat was iets met boom, en boem
louis
Dat bestaat wel maar ik weet niet hoe het werkt het heeft ooit ergens in gestaan bij een verhaaltje over veldhuizen van die BE combinaties ofiets dergelijks
Siebenga
Ik denk dat je in het spreekwoordelijke otje genomen bent 😄
Is toch nooit sterk genoeg?
denk eens logisch na hoeveel kracht het kost (180 bar of meer met erg veel liters)met grote remvoeringen om een hele combinatie stil te krijgen. dat red je niet met 12 v.....
roy1991
Ja ik denk dat het is zoals remcopower zei, die kerel waar ik het van gehoord had heeft het trouwens maar nodig voor een oprijwagen met een oldtimer erop.

Mocht iemand toch nog nutige info hebben, dan hoor ik het wel..
roy1991
Trouwens 12 volt niet sterk ? Wat denk je van je startmotor op je tractor? Hoe sterk is dat dan wel niet en ook op 12 volt. ^^
HekmanCase
Er zijn ook plannen er kunstmeststrooiers op te laten lopen dus geen aftekas meer nodig.
Siebenga
Kunstmestrooier is natuurlijk ook meest zware machine
Unimogwervik
BE combinaties werken met een aparte compressor die elektrisch wordt aangedreven en de aansturing gebeurt gewoon met elektrische kleppen. Dus het is perfect mogelijk om je aanhangwagen te laten remmen met het signaal van je remlicht. alleen zou ik toch een veiligheid inbouwen en de remmen laten aanlopen wanneer er geen signaal meer is. Net als bij de achterste rempotten van een vrachtwagen. Een defect = aanlopen remmen
walker1
Ja, maar je hebt het nu over electrische aansturing en compressor, dan rem je dus op lucht, das wat anders als remmen op 12V, van een remsysteem op 12V heb ik nog nooit gehoord, lijkt mij ook veel te licht, net zoals Heersink ook al schreef.
Meeste lanbouwspul remt dmv hydraulisch remventiel wat gekoppeld is aan rempedaal van tractor
fendtjuh
Precies, dan heb je het weer over iets anders ja 😛

12 volt kan gewoon niks op remmen lijkt me, moet je dan remmen met een elektromotor ofzo? 😛
fendt-412
Ag, gewoon een pinnetje dat uitschuift en in een remschijf valt, blokkeerd het wiel alleen maar je staat wel stil! 😃
nico_deutz
Een 12-volt remsysteem bestaat Mechatronic genaamd, je hebt het bij sommige automerken, maar bij landbouwvoertuigen heb ik het nog nooit gezien
interman
12 heeft idd wel kracht, maar alleen als je lekker veel amperes heb 😃
met je startermotor heje je accu zo leeg, 15-30 minuten ofzo. en remmen doe je soms best wel vaak 😛 niet handig voor zware combinaties dus.
maar zoals nico_deutz al zegt, bij lichtere auto tjes zalt wel willen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
3