Multipower DX

Even een vraag!: wat houd multipower in? net als een Dx 6.31 is het een soort powershift? alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

weurding
Powermatic heet dat, bij de kleinere serie had je dual split, hoog /laag per versnelling waarbij je de koppeling moet intrappen
LEON-DEUTZ
Oke, dus per versnelling kan je nog een keer in hoog en laag!! bedankt
sebas deutz150
Haa die leon het is idd de 20% verhoging bij elke versnelling
SJB533
Dus gesynchroniseerd, maar niet onder last te schakelen?

LOL Geven ze dat nog een naam, om t wat te laten lijken? 😃
RobinBos
Als dit een 20% verhoging is, betekend dit dat de topsnelheid ook met 20% omhoog ging. is dit wel zo? meestal is het een 20% verlaging dan.
weurding
Tja, en een trekker heeft ook geen versnellingen maar vertragingen, net als bij een auto, vroeger was de hoogste "versnelling"gelijk aan het motortoerental ( 1 : 1 )tot je de overdrive kreeg, dan ging je pas versnellen 😉
SJB533
Overdrive ging toch buiten de "gewone" transmissie om?
RobinBos
Jaja die goeie ouwe tijd 😛
bij unimogjes, en misschien de tracs ook wel, was de 6e versnelling ook 1:1
cih1056xl
Heb ie bij inter ook wel ja en dat noem je 20% vertraging
SJB533
Of 40 bak 😃
SJB533
@cih1056xl

Quote:
dat noem je 20% vertraging

Of 25% vertraging!
grondverzetter
Wij hebben ook een DX met zoon hoog en laag die je gebruikt zonder de koppeling, maar hoe dat heet al sla je me dood 😛
cih1056xl
Owjaa inter is 25 volgens mij ja, of heb je ook 20?
SJB533
Beide dacht ik. 25% is ongesynchroniseerd, 20 gesynchroniseerd. 20 heeft ook een N, en 25 meen ik
sjonnies
Dat hebben wij op de dx 3.65 zitten idiaal
RobDeutz104
Bij de DX3 serie heet het of de Dualsplit, of quadrosplit, de dualsplit is een vertraging met 20%, zonder middenstand, en niet zonder te koppelen te schakelen, de Quadrosplit, is eiegnlijk bijna hetzelfde, alleen zit er daarbij ook een vooruit en achterui schakeling op de hendel, en daar zit wel een middenstand op, nadeel daarvan is alleen dat je achteruit niet kan vertragen.
De Powermatic of multipower is ook een vertraging van 20%, en deze drukknop zit op de versnellingspook, en kan je zonder te koppelen schakelen
sebas deutz150
@RobDeutz104

Quote:
en niet zonder te koppelen te schakelen

je bedoelt toch zonder te koppelen ?
KHD Deutz-Fahr
RobDeutz104 - 10 minuten geleden
bij de DX3 serie heet het of de Dualsplit, of quadrosplit, de dualsplit is een vertraging met 20%, zonder middenstand

KHD: Je bedoelt met de middenstand neutraal neem ik aan. Een neutraal stand heb je wel op de dualsplit.
KHD Deutz-Fahr
Powermatic was zelfs nog een optie op de argostar. Was nog een eenvoudige bak, met de achteruit op de groepen hendel. Deutz-Fahr liep toen een beetje achter jammer genoeg...
RobDeutz104
Je kan de dualsplit proberen om in het midden te zetten, maar daar is die niet voor gemaaktl en bij de quadrosplit wel
RobDeutz104
Ja had ook liever gehad dat ze die bak aangepast hadden, en het ligt eraan hoe je het ziet als optie, lag er maar net aan wat voor uitvoering je kocht, en is nu nog steeds zo, als je bijv een K in de uitvoering A koopt, zit er geen kruip op, koop je hem in de uitvoering B, dan zit er standaard kruip op
sebas deutz150
Maar kuip op de 6 cilinderis toch ook niet standaard?
RobDeutz104
Volgens mij is een kruip wel standaard op de T7200
sebas deutz150
Oké ik had dat ooit gehoord.
sebas deutz150
Radio zit er tegenwoordig niet meer standaard in
RobDeutz104
Al een heel tijdje niet meer, die deden ze al een heel tijdje al bij Sieberg monteren
sebas deutz150
Haha oké ja wij hebben pas twee jaar geleden een nieuwe trekker gekocht daar deden ze ook de pook bij buigen.
RobDeutz104
Eerst deden ze altijd de trekkers klaar maken bij sieberg, en dan gingen ze naar de dealers toe, op het laatst van sieberg, gingen de trekkers al rechtstreeks naar de dealers toe
hendrikopstaele
Multipower komt van massey ferguson, onze mf 135 heeft multipower (jaja zware optie in die tijd 😃 , is eigenlijk een powershift die je kan nemen in elke versnelling en is onder last schakelbaar
RobDeutz104
Heb van Deutz ook nog nooit multipower gezien, alleen Multimat, en Powermatic
KHD Deutz-Fahr
@RobDeutz104
Multimat is toch de bak 8/2 bak van de 05 06 en 07 serie?
KHD Deutz-Fahr
RobDeutz104 - 22 uur geleden
je kan de dualsplit proberen om in het midden te zetten, maar daar is die niet voor gemaaktl

KHD: Hoezo is die daar niet voor gemaakt, is toch gewoon een N stand?
RobDeutz104
Op de eerste DX 230 stond Multimat, en volgens mij tenminste op onze 3.65 zat er geen middenstand op de dualsplit, en als je de hendel er toch tussen doet, heeft die niet echt een vaste stand en zakt die naar beneden, en liggen de tandwielen tegen elkaar aan te rammelen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
33
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
2