Ik heb in mijn eicher 3423S de eindaandrijvingen gedemonteerd. Hier zijn de wiellagers slecht van.
Dit zijn conische lagers, nu weet ik niet hoe ik deze af moet stellen. Weet iemand hoe dit moet? Of heeft iemand er een handboek van?
De achterbrug is als het goed is van een mf 175 of 178 maar dat weet ik niet zeker. Kan ook 165 of 185 zijn.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 175 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
@FolkertMF misschien heeft wel eens zo.n eindaandrijving uit elkaar gehad ?
Ik heb al bij bepco gezien dat die in verschillende diktes bestaan maar weet dus niet hoe ik het af moet stellen.
Ja ik zeg maar wat ; ken de constructie verder niet .
In het verleden heb ik wel differentieel lagers vernieuwd , hier zaten shimms tussen , dus de shimms weer op dezelfde plekken met nieuwe lagers en weer monteren , was altijd goed , de fabrieksafstelling bleef behouden .
Ik moet er wel bij zeggen dat dit cardan waren van Ford TC ; En ik deed mijn reparaties niet goed ? Na 43 jaar monteurs ervaring ? Elk monteur deed het zo ; steekassen eruit klok eruit , nieuwe lagers klok erin deksel erop steekassen weer erin , olie vullen , en rijden weer , nooit geen problemen gehad verder .
Vaak gingen de lagers kapot doordat de auto naar een tektyleer bedrijf was geweest en de cardan onder de tectyl zat ; hierdoor werd de cardan te warm doordat hij zijn warmte niet kwijt kon , en dat vonden de lagers niet fijn. dus we maakten de cardan ook altijd tectylvrij
Maar als je het officieel wilt doen ; zou je een deel van het werkplaats handboek van MF 185 moeten opvragen van de eindaandrijving ; daar zal het wel in beschreven staan
tractorfan.nl/picture/586592/
Ondertussen heb ik alles vernieuwd en het op jullie aanraden met de originele shims en halve maantjes gemonteerd. zoals verwacht ging dit niet werken, de voorspanning was veel te hoog en de naven draaiden dus veel te zwaar.
Met enorm veel zoeken heb ik de fabrieksgegevens kunnen vinden.
De voorspanning moet tussen de 0.15 mm en 0.40 zijn.
De voorspanning met originele shims bedroeg aan 1 kant 0.75 mm en de andere kant 0.90 mm.
Na de nodige shims verwijdert te hebben en andere halve maantjes geplaatst heb ik de juiste voorspanning bereikt. Het kostte wat moeite en tijd maar nu is het wel zoals mf het voorschrijft. en met zoveel voorspanning als die had waren de lagers geheid snel kapot gelopen.