International 1246 - Waarop te letten bij aanschaf?

Beste allemaal,
We (mijn vader en ik) zijn op zoek naar een in goede staat verkerende 1046 of 1246, liefst zo origineel mogelijk (geen brede wielen/trekkertrek of iets dergelijks). Prijzige hobby.. Nu staan er enkele aangeboden op internet voor prijzen rond de 9/10k. We willen enkelen bezichtigen, weet iemand waar we specifiek op moeten letten (bij deze serie?). Ik heb ergens gelezen dat de versnellingsbak van deze serie nog wel eens problemen wil opleveren.
We willen best nog wel wat investeren in de traktor na aanschaf om hem in mooie/originele staat te krijgen, aan welke kosten moeten we denken als er bijvoorbeeld de remmen vervangen moeten worden of er problemen zijn met de elektriciteit?
Alvast bedankt!
Groet Marc
Marc436

Reacties

+1
1046
Staat een mooie 10 met c2000 op mp.
Met de bak heb ik nog nooit problemen gehad. Ook nie na 17000 uur
+1
schluterman
De versnellingsbak krijg je zo geen problemen mee dat is gewoon zf dat is goed. Maar ga ervan uit dat die types veel hebben moeten werken vroeger. Dus de gewoonlijke slijtage zal er wel zijn.
+2
tommy6610
@Sanderford gij kan vast wel een tip geven met jou ervaring!😅
Sanderford
Enige probleem wat ik met de bak ervaren heb is versleten prise as die slijten vaak bij 10 en 12's verder wel degelijke trekkers lopen alleen niet zo hard 😅
lanzkundendienst
Kleine correctie Sander, een Franse uitvoering loopt niet hard maar een Duitse wel !!
+1
roy25798
@lanzkundendienst duitse ook niet origineel dan ... valt tegen
+1
schluterman
@roy25798 Duitsers die lopen meestal 30 km en Franse 27 km
roy25798
@schluterman ja klopt
lanzkundendienst
@roy25798 mijn 1246 liep op 18.4x38 33km per uur, vind ik toch een heel verschil met de fransoos 25/27km...
roy25798
@lanzkundendienst heb je gelijk in maar "origineel" " vind "ik" ze niet hard rijden
Corne S
De lagers van de aftakas as in de bak hebben er bij ons ook weleens uit gelegen. Dus dat er helemaal nooit iets aan de hand kan zijn, geloof ik ook niet. Wat wel scheelt, is regelmatig oliefilter / olie verwisselen (versnellingsbak is hydrauliekreservoir).
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1246 en hebben de trefwoorden remmen , verlichting en aankoop geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!