Illustratie van:

International 744 -

De trekker wil niet meer in zijn voor of achteruit,het ingaande asje van de pook draaid wel maar je voelt geen weerstand.
wie kan mij iets vertellen over dit probleem.

Deel dit topic

Reacties

dx11
Koppeling heeft nog wel vrije slag?
haasjeRens
Spanstift gebroken die aan de gaffel zit?
Wimsumar
Beste Jaco744LXS: Kun je eerst even duidelijk maken hoe dit probleem is ontstaan?
henry case IH
Kan je je versnelings pook een beetje omhoog trekken en naar benede ??
dan kan et zijn dat je spanstift of hoe dat heen er uit is geschote. hebben we met de 946 ook gehad en waar zi de versnellings pook in het midden ?
1046
De pook zit links naast de stoel
ih744-s
Als je pook heel soepel is je spanstift gebroken
Corne S
Als het asje wel draait, zit het binnen in de ingewanden niet goed. Als het asje stil blijft staan, tijdens het bewegen van de pook, is de spanstift gebroken.
rickie
Staat het 20% pookje er wel goed in?
henry case IH
Dat pookje heeft niets te maken dat die schakelpoot niet pakt (los zit)
want dan zou je wel weer stand voele.
SJB533
En wie zegt dat die reductie/kruip er überhaupt in zit.
looman
Hey Jaco, wtf is een 744lxs ? Dat deel van de bak heb ik zelf helemaal losgehad. Als ik je goed begrijp kun je de schakelpook nu ook veel verder naar voor/achter duwen dan voorheen. Zoals eerder al genoemd moet dan haast wel de verbindingspen tussen asje en schakelgaffel binnenin de bak eruit liggen. Is geen moeilijke techniek om dat te vervangen, maar wel veel werk want het hele hefblok moet eraf.
jaco744lxs
Hallo Looman.het klopt dat je de pook veel verder naar voor/achter kan duwen.het asje draaid wel want de spanstift is nog heel.het moet dus in de bak zitten.je spreekt over het hele hefblok, is dat het gedeelte onder de stoel? kan je mij daar iets meer over vertellen.dan moet zeker de cabine er ook af om daar bij te kunnen.
looman
@jaco744lxs

In mijn geval was de cabine er al af omdat ik toch te trekker ging opknappen. Is inderdaad het deel onder de stoel. Naar mijn idee is het wel het handigst als je de cabine eraf haalt
jaco744lxs
De cabine eraf halen zal wel iets meer werk zijn maar dan kan je er wel beter bij.
Kan het trouwens ook misschien zo zijn dat de verbindings pen in de transmisiebak stuk of afgebroken is. Als dat zo is zou je er makkelijker bij kunnen. Dat deksel is er makkelijker af te halen volgens mij.In ieder geval bedankt voor de informatie.
looman
De bedieningsas gaat door de wand van de bak, en direct daarachter zit de pen die as en gaffel verbindt. Je schiet er niks mee op als je de voorste deksel eraf zou halen.
jaco744lxs
Hallo Looman, zou het kwaad kunnen om nog met de tractor te rijden, hij blijft op het moment alleen in zijn hoge giering staan?
Er kan toch zeker niets beschadigen in de bak?
Een ander vraagje is hoeveel tijd het ongeveer in beslag neemt om het hefblok eraf te halen.En heb je soms nog nuttige tips voor mij, om dit klusje te klaren.
IH-Kees
Misschien handig voor als je het zelf wilt oplossen
docs.google.com/fileview/…

docs.google.com/fileview/…
jaco744lxs
Hoi Kees
Ik had deze bestanden al via deze site gedownload.
bedankt in ieder geval.
Alleen kan ik daar niet zo veel uit halen over het demonteren van de hefblok.
We zien wel wat we tegen komen als we gaan demonteren.
looman
Inderdaad Jaco, gewoon kijken wat je tegenkomt, en niet vergeten om veel foto's te maken.
Corne S
Hefblok kan er ook af, wanneer de cabine er nog op zit. Dit hebben wij ook wel eens gedaan (comfort 2000 cabine).
looman
En Jaco, storing al opgelost ? Ben benieuwd

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
2