Kuilbult aan rijden met de Fendt 1050

Groot, sterk en uniek. Kortom, één meesterlijke brok techniek. Door combinatie met de toonaangevende Fendt technologie is een 'German Meisterwerk' ontstaan. Beleef de ware kracht, de volledige tractie, de meesterlijke besturing en de slimme integratie met andere werktuigen. Deze trekker zet zijn kracht efficiënt om. Met zijn indrukwekkende banden, zijn slimme wizard voor ballastering en bandendrukregeling, en zijn unieke, variabele vierwielaandrijving, heeft hij grip op elke situatie. En hij is bovendien uitzonderlijk wendbaar.
 Kuilbult aan rijden met de Fendt 1050 (trekkerweb.nl)

Groot, sterk en uniek. Kortom, één meesterlijke brok techniek. Door combinatie met de toonaangevende Fendt technologie is een 'German Meisterwerk' ontstaan. Beleef de ware kracht, de volledige tractie, de meesterlijke besturing en de slimme integratie met andere werktuigen. Deze trekker zet zijn kracht efficiënt om. Met zijn indrukwekkende banden, zijn slimme wizard voor ballastering en bandendrukregeling, en zijn unieke, variabele vierwielaandrijving, heeft hij grip op elke situatie. En hij is bovendien uitzonderlijk wendbaar.

Nieuwsgrazer

Reacties

+4
valmet 605
Oke wie durft.... Hoe zie ik hier het verdienmodel?
mdoornekamp
@valmet 605 hij is best zuinig met diesel denk ik🤣
valmet 605
@mdoornekamp ten opzichte van wat? en hoeveel uur moet die op de bult staan voordat de ten opzichte van aanschaf van een Belarus terug betaald is kwa extra diesel dat deze drinkt?
Favorit614
@valmet 605 als de baas betaald, heb ik liever de Fendt IPV de Belarus😎
valmet 605
@Favorit614 ik vroeg ook het recht te rekenen al ik niet hoef te betalen dan voel ik hem ook wel.
+2
walker1
@Favorit614 Wat als de baas jou een flink hoger uurloon kan betalen als hij voor het kuil aanrijden een Belarus koopt ipv van een Fendt?
+2
Favorit614
@walker1 Dan moet ik er nog ff stevig over nadenken , geld maakt niet altijd gelukkig 😂
walker1
@Favorit614 Als je week met die 1050 hebt gewerkt is het nieuwe er ook af en is het gewoon dagelijks werk geworden.
Favorit614
@walker1 Tja, maar als de trekker je 2e huis word , en er dagelijks mee moet werken , welke heb jij dan liever?
+1
walker1
@Favorit614 Qua prijs lijkt zo'n Fendt 1050 inderdaad op een (tweede) huis.
rommert14
@walker1 hier heb je huizen voor minder 🤣
+2
walker1
@Favorit614 Maar zonder gekkigheid, ik denk dat met een 1050 en bv zware Belarus/Kirovets, want we hebben het in dit topic over kuil aanrijden, je het wel over 2 uitersten hebt qua comfort, luxe en bedieningsgemak. Persoonlijk kan ik een goede bestuurdersstoel erg waarderen en ook airco, voor de rest moet het gewoon z'n werk doen en heb ik geen behoefte aan onnodige poespas en tierlantijntjes. Ter vergelijking, op mijn werk zijn we van Mercedes Sprinter bussen overgegaan naar Iveco Daily bussen. Daar was niet iedereen blij mee, maar ik kan je vertellen dat die Iveco mij 100% bevalt. Als ik die kuil aan zou moeten rijden met een zware 10 jaar oude New Holland dan zal jij mij echt niet horen zeuren en al helemaal niet horen zeuren dat ik een Fendt 1050 wil. Als de baas dan zegt dat ik een 1050 kan krijgen, maar dat er dan de komende jaren geen loonsverhoging meer in zit, dan houd ik het lekker bij die New Holland.
+1
Favorit614
@walker1 Ik snap um wel.
Mij maakt het persoonlijk ook niet veel uit of er nu een Fendt of een ander merk op de kuil staat, een 1050 is ook om een kuil aan te rijden over the top.
Ik werk ook al jaren met gebruikte trekkers , nieuw zijn voor mij ook niet te betalen.
De keuze hier om Fendt te rijden is meer dat de dealer 3 km hier vanaf zit , en mij een hele goede service verleent.
Had de dealer een ander merk , had ik dat merk waarschijnlijk ook gereden.
+1
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Favorit614:
geld maakt niet altijd gelukkig

Bij de apk keurmeester van mijn auto zit er een bordje op de werkbank:
Geld maakt niet gelukkig maar het geeft wel rust.
+1
Ritchie
@valmet 605

Entreepoortje wegzetten voor al die fotografen die een plaatje komen schieten.
valmet 605
@Ritchie leuke hobby voor de vrouw
Siebenga
@valmet 605

Met die pk’s moet je denken aan vervangen van zelfrijders,

Hakselaars (6 rijer?), versnipperaar, of een mesttank met capaciteit (mech aangedreven)

Voordeel zit hem dan in dat je er meer dingen mee kan doen buiten dat werk om zoals krant ophalen! ☝🏻👍
+1
jehan
@Siebenga klopt op mn werk zijn we laatst ook al aan het rikraden geweest om grote trekker in te zetten voor zulke dinge wat jij noemd..maar krant op halen doen we dan wel met mini shovel
rommert14
@jehan daar kun je ook nog makkelijker op en afstappen
jehan
@rommert14 hahaha ja inderdaad ..brievenbus is bijna uit de mode ..hier komt er gelukkig steeds minder in ... heb je er zo meteen een 1050 staan die je niet meer kunt gebruiken om de post uit de bus te halen
+1
Siete
@Siebenga Een hakselaar aan een trekker blijft een Compromis. Die gaat nooit t zelfde presteren als n zelfrijder.
De kooi en waaier krijgen er gewoon op n gegeven moment niet meer door. Dan helpt n 1050 qua capaciteit ook niet meer.
+3
bartjuh
Zozo. Ze hebben eindelijk een fendt die over een bult kan rijden.... WOUW
Derkmax
Zal wel even voor de show zijn. Als iemand denkt met deze trekker op de bult iets te kunnen verdienen, dan spoort hij niet. Tenzij je er een mega verdeler of maisschuif aan knupt en een mega aanvoer hebt.
Fendt926Driver
@Derkmax jij rijdt zelf ook lada denk ik of een trabant..
De rest is allemaal voor de show......
Makkelijk om overal tegenaan te schoppen.
Ook al haal ik alleen s morgens de krant er mee op van de straat. Dan nog heb ik een 1050.
Jij hebt 23 trekkers zeker om voor elke werkzaamheid excact de juiste pk s voor te hebben.
En niet 6pk teveel voor een machine....
rommert14
@Fendt926Driver ik snap hem wel, we proberen allemaal iets te verdienen, ik hoor van onze loonwerker wel eens dat het lastig geld verdienen is, maar als ik dan zijn collega in een keer twee 1038,s zie aanschaffen krijg ik ook mijn bedenkingen....
Fendt926Driver
@rommert14 ik snap het niet.
Loonwerker hier rijdt met 5 magnums van ruim 250 pk de kuil aan.
Hoor je niemand over.
Claas heeft al jaren een ruim 400 pk trekker van 14 ton
Hoor je niemand over
Maar nu fendt het heeft allemaal de klep los.
En zelf kunnen ze prima met een 1000cc fiat panda rijden maar nee dat moet sneller en sterker wat ook nergens voor nodig is
Dus opel volkswagen mercedes daar rijden ze zelf in.
En dat vinden ze dan wel heel gewoon
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Claas heeft al jaren een ruim 400 pk trekker van 14 ton

Hier in de buurt is er een loonwerker (niet die met de 926) met zo'n Claas xerion, rijden ze de kuilbulten mee vast.
rommert14
@Fendt926Driver je vergelijkt bedrijf met prive......
walker1
@rommert14 Met de eerste moet je het geld verdienen, met de tweede moet je het opmaken?
Maar bedrijf en privé zijn nergens zo door elkaar heen verwikkeld als in de landbouw.
+4
valmet6400power
@Fendt926Driver
Het valt me wel op dat je altijd fel ageert als men commentaar heeft over de Fendt 1050. Het is prima dat men hiermee een kuil aanrijdt maar bijzonder is het absoluut niet. Dat zulke artikelen (m.n. van Trekkerweb) hier allemaal voorbij komen werkt mee aan het skepticism van de leden hier. Fendt 1050 doet dit, Fendt 1050 doet dat, Fendt 1050 bla die bla die bla.
Feit blijft dat een 1050 een oncourant ding is en als je hem alleen maar koopt om de krant te halen dan kun je beter je geld stoppen in iets waar je meer dan 2 minuten per dag plezier van hebt.
+9
fastrac3155
@valmet6400power het is ut altijd eeuwige ophemelen van zo'n ding waar ik me aan stoor, als het een andere fabrikant zou betreffen werdt Dr echt niet zo'n heisa over gemaakt, mr nou Fendt ut heeft is ut de uitvinding vd eeuw.

Zo'n ding op de kuil is gewoon showpikken gedrag, enigste juiste plaats voor deze klasse is bosbouw, waar je gewoon grof geweld nodig hebt voor de klus die gedaan moet worden.

In het land is ie voor 99% vd klussen te zwaar en heb je een berg loos vermogen, het gaat altijd over bodemdruk en lichte machines, mr zo'n olifant is dan ineens geen probleem.

Mrja hij zal wel zo groot moeten zijn, anders paste ut bijgeleverde ego niet.
+3
valmet6400power
@fastrac3155
Ik probeerde het wat subtieler te brengen maar wat jij zegt ben ik het helemaal mee eens!
+4
fastrac3155
@valmet6400power subtiel is iets wat me bij dit onderwerp niet meer zo boeit🤣

dit soort artikelen waarvan je telefoon bijna waterschade oploopt van de kwijl van de journalist over deze "fantastische" trekker, en de kneusjes die op presentaties van andere merken wel zich vol vreten en drinken, mr vervolgens geen testritje willen maken, want het kan toch niet tippen aan......

Heb daar enigszins de buik van vol
+1
GerbertXL
@fastrac3155 Ik geef je hierbij 1 internetpunt voor de opmerking over waterschade.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @fastrac3155:
enigste juiste plaats voor deze klasse is bosbouw

Het zal me niet verbazen als ze ook verschijnen voor mesttransport/uitrijden.

Gewicht van zoiets wordt vaak goed gepraat met "gewicht per cm2", of gewoon de druk. Ik heb zelf liever evenveel druk van een kleinere combinatie, scheelt teveel in de indringingsdiepte van die druk.
+2
rommert14
@jammermaarhelaas ja hier zie je de eerste 1000 series voor de samson 35kuub voorbij komen op Facebook.
Derkmax
@Fendt926Driver
Fendtdriver, rustig aan joh. Ff voor de duidelijkheid, ik ben ook trekkerliefhebber en t mag ook wel wat kosten. Heb een Maxxum 120 vario van 2015 een Maxxum 5130 van 1996 en een Claas 446 van 2008. Rijd in een Honda en geen Lada, dus je zit behoorlijk mis. Heb zelfs een Fendt 305, 306 en 308 gehad.
Wat betreft de 1050. Het is toch onzin om met zo'n dure trekker de kuil aan te rijden. Hangt nog niet eens een verdeler aan. Loonwerker kan er zo hooguit 80 Euro per uur boor rekenen.
Tuurlijk is het een mooie en geavanceerde trekker. Maar doe er dan ook passend werk mee. Hang er een dozerbak o.i.d aan.
Dus met de trekker an sich heb ik geen probleem hoor
jehan
Fantastisch ik ben erg onder de indruk van dat filmpje
jammermaarhelaas
Loonwerker hier in de buurt reed vroeger de kuil aan met zijn nieuwe 924 (weet het niet 100% zeker, maar het is een vario en zo'n beetje de grootste van destijds uit de 900 serie). Heeft hem nu nog, en heeft er heel wat werk verricht zoals mesttransport. En ook tegenwoordig wordt door hen de kuil nog aangereden door zo eentje met rode velgen, water in de banden en holaras kuilwals.
jehan
@jammermaarhelaas welke loonwerker bedoel je ?
jammermaarhelaas
@jehan

Van Hal

Die hier uit het dorp had toen nog geen Fendt geloof ik, maar heb dat nooit zo bij gehouden.
jehan
@jammermaarhelaas zoeken ze nog een planner niet wat voor jou?
jammermaarhelaas
@jehan

Ik geloof niet dat ik daar geschikt voor zou zijn.
jehan
@jammermaarhelaas hahah vroeg er van de week ook al een aan mij niet wat voor joudat werk daar ..nee zei ik ik ga nog eerder rustiger werk zoeken dan planner worden bij een loonbedrijf
+1
Wat is er eigenlijk variabel aan de vierwielaandrijving?
Ja de vooras heeft zijn eigen vario om de pk's kwijt te kunnen, maar doet precies hetzelfde als een mechanische aandrijving.
Is dit dan een leuk verkooppraatje wat iedereen zegt maar niet over nadenkt of waar zit het voordeel hiervan?
JD3010
@TerraJohnDeerefan Variabele voorloop hoop ik, zodat die in de bocht veel meer voorloop zal hebben en dus makkelijker de bocht kan nemen.
@JD3010

Dat zou wel kunnen indd
+2
GerbertXL
@TerraJohnDeerefan Bij andere trekkers is de verhouding tussen voor- en achteras vast, bij deze... variabel.
Als je meent zo'n ding recht te kunnen rekenen moet je 'm lekker kopen en als de loonwerker zo'n ding heeft en het staat je niet aan ben je vrij om een andere te zoeken.
Maar trekkerweb zuigt, dat dan weer wel.
CaseCS130
@GerbertXL Het is vooral trekkerweb wat zuigt inderdaad. En dan dat ook nog hier opdringen met die vervelende automatische topics aanmaken hier. Je zou denken dat de superlatieven een keer op zijn, maar trekkerweb weet in elk onnozel artikeltje oneindig veel erin te verwerken. Ik vraag mij dan wel eens af op welke doelgroep zoiets gericht zou zijn want wie krijgt er nou geen jeuk van dit soort artikels?
De trekker waar het over gaat heb ik trouwens niks op tegen. Die ontwikkeling naar groter is al 100 jaar bezig en bij ieder grootste model roep iedereen eerst dat het geen plek heeft en onzinnig is. Maar toch rijdt een boer zoals @rommert14 ook al met 240 pk trekkers terwijl we 20 jaar geleden nog met z'n allen vonden dat dat veel te groot, onnodig, en te zwaar was.
Het zal niet voor iedereen geschikt zijn, maar ik zie zeker wel toepassingsmogelijkheden voor zo'n ding.
+3
ford8630power
@CaseCS130 een jaar of 10 geleden kwam er zo'n beetje een tractorfan knokploeg langs als je iets van trekkerweb hier op de site zette. En nu gaat het automatisch
+2
GerbertXL
@CaseCS130 Tijd voor @Tinus om eens verheldering te geven waarom hij zijn website tot dat niveau laat afzakken. Of misschien heeft hij de boel aan agrio verkocht...
+2
CaseCS130
@GerbertXL Op Tinus hoef je niet te rekenen vrees ik. Jammer, tf is best succesvol geworden en ik vind het na al die jaren nog steeds een leuke community. Maar de development en support van deze website is niks meer.
GerbertXL
@CaseCS130 Nee weet ik, het is niet de eerste keer dat ik hem om opheldering vraag.
Ik zat jaren terug veel op farmphoto maar dat ging ook hard achteruit toen de eigenaar en tevens enige mod domweg geen verantwoordelijk meer nam.
CaseCS130
@GerbertXL Klopt. Wat dat betreft vind ik het eigenlijk een wonder dat het hier qua community nog redelijk goed gaat. Weinig drama over het algemeen.
valmet6400power
@GerbertXL
Weet jij dat @SJB533 ? Waarom de directeur pleite is?
+1
mdoornekamp
@TerraJohnDeerefan @JD3010 De variabele voorwiel aandrijving is een hydrostaat en geen echte (mechanische) variobak. Dus gewoon hetzelfde als een jd 4240 van 30 jaar geleden.

Als de Fendt het moeilijk krijgt, koppelt ie de voorwielen aan de achter as. De achterste variobak trekt dan de voorwielen.
GerbertXL
@mdoornekamp Weet je dat zeker? Ik heb me er nou niet echt in verdiept maar ik weet wel dat een fendt vario in z'n achteruit volhydraulisch is, misschien is dat het.
En om het nou te vergelijken met die ouwe hfwd is wel erg kort door de bocht. Als ik het goed heb hadden die dingen 2 vaste versnellingen en was het nou niet echt een doorslaand succes. Een beetje hetzelfde als een cvt hetzelfde als een international hydro noemen, eerst bewijzen, dan geloven.
+1
mdoornekamp
@GerbertXL Het bewijs is te zien op een annimatie filmpje. De werking heeft ook in Trekker blad gestaan. Toen had ik ook al vraagtekens. Kan het artikel nog niet weer vinden.

Fendt lult er ook een beetje raar omheen in de folders. Ze zeggen ook nooit dat de vooras een aparte variobak heeft. De vooras zal wel wat beter trekken dan een hfwd. Maar kwa rendement zit het wel scheef
+1
mdoornekamp
JohnDeere5085
@mdoornekamp Duidelijk filmpje, inderdaad volledig hydraulisch, alleen mechanisch ondersteunt bij slip van of de voorwielen of achterwielen.
+1
mdoornekamp
@JohnDeere5085 ja klopt. Die duitser praat er ook weer handig omheen dat het geen vario is.
GerbertXL
@mdoornekamp Mijn duits is vrij ruk maar gelukkig was het een kleine moeite om de engelse versie te vinden.
Ik heb het wel een keer of drie moeten bekijken maar ja. Het is wel zo dat de vooras ook de achteras kan ondersteunen.
Wel erg stiekem gedaan ja, maar aan de andere kant zie ik het probleem niet echt. Fendt heeft al sinds jaar en dag een veel groter aandeel hydraulisch dan andere cvt boeren en toch eerder een lager verbruik dan hoger. En de verdeling van koppel over de wielen is vergelijkbaar met moderne 4wd systemen bij auto's, dus ook redelijk gesneden koek.
Al met al een beetje stiekem van Fendt maar niet oneerlijk. Tenminste, als ze zeggen dat er 2 traploze transmissies in liggen hebben ze gelijk, als ze zeggen dat er twee cvt's inliggen, dan niet.
mdoornekamp
@GerbertXL Er is niet echt een koppel verdeling. De olie gaat gewoon naar de weg van de minste weerstand. Daardoor gaan de voorwielen vanzelf harder draaien bij het maken van een bocht. Als het in rechtuit modus verkeerd dreigt te gaan, grijpt de koppeling tussen voor en achteras in.
GerbertXL
@mdoornekamp Niet als er een as teveel draait t.o.v. de andere, dan grijpt de koppeling tussen voor- en achteras in. Met het gegeven van de omtrek van de wielen en overbrengingsverhouding plus hoek- en snelheidssensoren is het berekenen van de benodigde afgelegde weg per as een koud kunstje. Als dat afwijkt grijpt die koppeling dus in.
Je zou het geheel ook kunnen zien als een extra differentieel tussen voor- en achteras met een variabel sper als ik het goed begrijp. Misschien iets voor de concurrentie om dat geheel mechanisch te maken 😀 .
JD3010
Quote Reactie van @GerbertXL:
wel erg kort door de bocht

Die HFWD stuurde inderdaad erg kort.. 😎
JD3010
@mdoornekamp Dat heb je inderdaad meer verteld. Het leek er toen wel op dat je gelijk kon hebben.
hans30
Nou het filmpje van kuilbult aanrijden is. Nogal slaapverwekkend qua muziek en presentatie van de trekker.
langeslagdiesel
Ben geen fendt voorvechter. Dat voorop. Maar als je de stelling neemt,: zijn tijd ver vooruit. Denk ik dat dat hier van toepassing is. Als het caliber van de 939 in de jaren 80 op de markt zou zijn gekomen, was dat ook een veel te dure en zware en onzinnige trekker in die tijd. die niemand zou kunnen gebruiken, en de bodem al zeker niet. Ik wil de 939 niet als ( gewoon doorsnee ) betietelen maar er lopen er diverse. Denk dat een 1050 die na een jaar of 8 en 2000 uur per jaar gemaakt te hebben prima op een kuilbult zijn laatste uren kan slijten. Met die tijd is hakselen met 1100 pk vast ook geen uitzondering meer.💪🤫😁
+1
valmet 605
Dat een 1050 een geweldige trekker is staat voor mij eigenlijk buiten de discussie. Geweldig waar anderen uit gaan. bosklepelen bosvrezen pompen aandrijven stratenbouw in het buitenland hout snipperen graan breken enz enz. Als je vermogen kwijt kan is dit je trekker. Voor elke trekker is een plek en een passende prijs.
Derkmax
@Fendt926Driver
Fendtdriver, rustig aan joh. Ff voor de duidelijkheid, ik ben ook trekkerliefhebber en t mag ook wel wat kosten. Heb een Maxxum 120 vario van 2015 een Maxxum 5130 van 1996 en een Claas 446 van 2008. Rijd in een Honda en geen Lada, dus je zit behoorlijk mis. Heb zelfs een Fendt 305, 306 en 308 gehad.
Wat betreft de 1050. Het is toch onzin om met zo'n dure trekker de kuil aan te rijden. Hangt nog niet eens een verdeler aan. Loonwerker kan er zo hooguit 80 Euro per uur boor rekenen.
Tuurlijk is het een mooie en geavanceerde trekker. Maar doe er dan ook passend werk mee. Hang er een dozerbak o.i.d aan.
Dus met de trekker an sich heb ik geen probleem hoor
jehan
Heeft die fendt de kuil nu nog niet vast?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden trekker , uniek , groot , sterk , fendt , banden , werktuigen , technologie , tractie , kracht , rijden , vierwielaandrijving en Fendt 1050 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!