Deutz-Fahr Agrotron 100 - Waar op letten bij deze serie

Hallo,

Ik krijg een aanbod voor de aanschaf van een agrotron 100. Trekker heeft ongeveer 9300 uur.
Rij er al een tijdje mee als leen tractor. Rijd fijn maar de aftakas draait de hele tijd( met de hand tegen te houden) en hij kraakt als je na de 2 schakelt zijn dit ernstige puntjes?

Heeft deze serie verder nog gevoelige/aandachtpuntjes waar ik even op moet letten?
brauheist

Reacties

+1
JohnDeere5085
@casejxu weet er veel van, is Deutz monteur
casejxu
Aftakas draait meestal wel Ligt mee. Kraken is een synchro. Niet gek bij deze modelen met deze uren. Powershuttle? Mk2 mk3?
brauheist
@casejxu synchro vervangen makkelijke taak? Powershuttle zijn de knopjes op de pook neem ik aan voor l m h? Ik ben verder helemaal niet bekend met deutz waar zie ik of het een mk2 of mk3 is?
casejxu
@brauheist nee de hendel onder t stuur. Eeehm synchro is bak door midden
brauheist
@casejxu ik kan zonder koppelen voor en achteruit
casejxu
@brauheist dat dus
rommert14
@casejxu ah, hetzelfde wat onze mf ook moest? Daar is de synchro volgensmij ook vervangen met nog wat andere tandwielen.
casejxu
@rommert14 heel goed mogelijk
+1
rommert14
@casejxu dat is dus een dure reparatie alhoewel die monteur hem in een lange ochtend in tweeën had.
brauheist
@rommert14 de 2 heb ik wel vaak nodig dusja
rommert14
@brauheist wij hebben er een halfjaar mee gereden toen was ie aan gort, toen lagen de 3 en de 4e groep eruit. Maar dat was echt een hoorbare kraak
brauheist
@rommert14 wel link dus
rommert14
@brauheist ja wij dachten viel wel mee maar uiteindelijk de complete versnellingsbak er tussen vandaan geweest. Fotos staan wel op mijn profiel. De trekker had nog maar 2000 uur
+1
AVA
@brauheist €3000 euro arbeid, €2500 materiaal. Je kan ook gewoon doorrijden.... en er niks aan doen
casejxu
Oh wacht zag m al op foto's. Airco is gevoelig en price as transmissie kan breken en 1 lager daar achter kan snel stuk. Maar dat hoeft niet persee... ken er meerdere met ruim 10.000 uur waarvan ook met voorlader zonder bak problemen
+1
brauheist
@casejxu airco is toevallig gemaakt tijd terug, zou bij mij vooral om transport werk gaan
casejxu
@brauheist prima trekker voor dat werk. Reed altijd met plezier met at85 met wagens met kisten
brauheist
@casejxu rijd idd heel fijn, de john deere die ik nu heb is denk ik iets te oud om elke dag met die kieper rond te rijde
casejxu
@brauheist dat denk ik ook. Wat moet je der voor geven?
brauheist
@casejxu ze vragen 19500 ex
casejxu
@brauheist is wel oké... Wel wat hoog denk ik. Maar als alles prima werkt acceptabel
+3
CaseCS130
@casejxu Ik vind het wel veel geld voor een trekker met die urenstand en een slechte synchro.
Maar goed, op één of andere manier vliegt alles omhoog in prijs momenteel. Dus ook de trekkers blijkbaar.
brauheist
@CaseCS130 verdet werkt alles alleen de synchro dus
Sojaboontje
@brauheist Maar op je foto's stond dat je jd pas gereviseerd had?
brauheist
@Sojaboontje dat klopt, ik heb onderhand elke dag een trekker nodig voor de kieper en het kraantje, de john deere wil nog wel is uitvallen en dat kost tijd maar vooral veel geld en dat kan niet meer
Sojaboontje
@brauheist Oke en de John deere was zekers een 30bak?
brauheist
@Sojaboontje nee rijd ook 43
@brauheist bij dagelijks onderweg zijn liever een trekker met minder uren kopen lijkt mij...
rommert14
@ronald-deutz-fahr zou ik ook doen ja.
brauheist
@ronald-deutz-fahr kreeg toevallig het aanbod
@brauheist ah zo, als de sycncromes niet versleten was zou ik het aandurven, nu heb je toch een serieuze reparatie waarvan je weet dat die er ooit aankomt...
dennisbouter
@brauheist waarom valt de jd dan uit?
brauheist
@dennisbouter onderdelen die het begeven. Ik rij er best wel afstanden mee, ik denk dat deze daar iets te oud voor is daar nog echt op te kunnen bouwen
dennisbouter
@brauheist ligt er aan wat het begeeft, ik rij met een ford 7810 ook afstanden alleen niet wekelijks,
brauheist
@dennisbouter ja en ik dagelijks
josboy10
Het is een zeer fijne trekker. wij hebben een mk3 thuis staan en bevalt heel goed. het.nadeel is wel dat de versnellingsbak door verkeerd gebruik snel kapot kan gaan.
brauheist
Ik krijg volgende week een k120 op proef daarna een keuze maken denk ik
@brauheist ook geen verkeerde trekkers! Succes met de keuze!
brauheist
@ronald-deutz-fahr had al een proefritje gemaakt zeet fijn ding, volgende week toevallig veel transport werk dus kan het mooi vergelijken. Toekomst gericht lijkt de k120 wat beter. Kan ik uiteindelijk ook een iets grotere kieper aan hangen
@brauheist ja je kan er wel een grotere kieper achter hangen, en 6 cylilinder hobbelt wat minder. Ook geveerde vooras?
brauheist
@ronald-deutz-fahr de k120 is een 4 cilinder
@brauheist was dan de 110 de 6 cilinder? 🤔
+1
brauheist
casejxu
@brauheist Weet anders ook nog wel een mooie K dacht een 420. Met voorlader. Maar dan moet je nog even geduld hebben.
koenclaas
Voor 18500,- staat er ook nog een mooie agrotron 108 te koop op marktplaats. Met voorasvering dus comfortabel👌🏻
+1
eicher4048driver
Voordeel van een K120 is dat die ook nog eens 50kmh kan nietwaar?
@eicher4048driver klopt of gereduceerd 40 of 45 of wat je maar wil. Alleen al omdat die dan wat stiller is 😜
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 100 en hebben de trefwoorden deutz en kopen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!