International 624 - Hydrauliek opbouwen

Beste allemaal,

Ik heb al diverse zaken gelezen over het opbowe/aansluiten van hydrauliek ventielen.
Alleen het is me nog niet geheel duidelijk...
Op mijn international 624 zit nu geen hydrauliek ventiel.
Ik wil een dubbelwerkend ventiel opbouwen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken en welk ventiel zouden jullie aanraden.

Ik hoor het graag,

Alvast bedankt!!
henkvdstege

Reacties

Fendt926Driver
Ik denk dat @1046 of @SJB533 precies weten hoe het zit.

Vraag 1. Heb je er hefinrichting op zitten.
Zo ja heb je in ieder geval een hydro pomp en kun je wat aftappen.

Vraag 2 wil je origineel of zomaar wat opbouwen?

Dan weet ik niet of er origineel dubbelwerkende ventielen te koop zijn en of je die zo bij de hef aansturing bijtussen kunt bouwen.

Bij zomaar wat opbouwen kun je een blokje van een voerbak of blokkenwagen opbouwen en(moet) je voor meerdere (2 of 3) ventielen gaan omdat opbouwen hetzelfde kost als 1 ventiel. En later kom je tijd te kort.
Klein Rot
@henkvdstege ,

Hier past een bosch sb1 ventiel op, als er nu niets op zit dan eerst een adapterplaat sb1 monteren en het leidingwerk aanpassen. Daarna kan je op deze plaat de ventielen bouwen enkel of dubbel werkend.
henkvdstege
@Klein Rot

Ok duidelijk.
Ik begrijp dat je het leidingwerk moet aanpassen, alleen wat is hierin noodzakelijk en het makkelijkst.
Ik ga er vanuit dat je vanaf de persleiding het ventiel voed?
Ik ga er vanuit dat je ook een retour vanaf het ventiel moet aansluiten kan die dan op de retour leiding?
redeagle14
@henkvdstege retour zit opzij in de hefdeksel tussen de twee draadgaten waar het ventiel aan geschroefd wordt.
henkvdstege
@redeagle14 heb je of zou je misschien foto willen sturen?
Klein Rot
@henkvdstege
De drukleiding van de hydrauiekpomp moet worden aangepast, die gaat nu direct op het hef regel systeem. In de nieuwe situatie gaat hij eerst naar de montage plaat voor de extra ventielen en dan weer naar het hef regel systeem. De retour van de extra ventielen gaat direct via de montage plaat weer het reservoir in. Er moet voor sommige systemen wel een druklose retour opgebouwd worden dit kan op de plaats waar de olie afgetapt kan worden links van de trekhaak. De hef en de extra ventielen kunnen niet samen gebruikt worden, de extra ventielen gaan voor.
Klein Rot
Fendt926Driver
@Klein Rot hij zoekt dubbelwerkend. Deze is enkelwerkend. Maar al wel een enorm eind in de goede richting
henkvdstege
@Klein Rot Top dit is zeer zeker een eind in de goede richting! Dank alvast
Hier zou je eventueel toch ook een dubbelwerkend ventiel bij "eraan" kunnen monteren als dit te vinden is.
Fendt926Driver
@henkvdstege is maar 370 km rijden....
Mooi dagje uit..
Misschien willen ze het opsturen ...
henkvdstege
@Fendt926Driver
Haha ja klopt, denk ma met de auto ipv de 624 😉
Maar opsturen de beste optie denk ik haha
basia
Even googlen op : doppelwirkendes steuergerat sb 1 ; daar is ook genoeg te vinden
Klein Rot
Fendt926Driver
@Klein Rot verdorie dat is nog een mooiere set
En ze willen opsturen...
Direct de enkel EN dubbelwerkende laten opsturen....
Voor de brandstofkosten kan het al bijna uit.
Alhoewel meppen niet zo heel ver weg is....
jammermaarhelaas
@Klein Rot

Er van uit gaande dat het nog goed werkt en behoorlijk dicht zit valt me de prijs voor dit spul erg mee. Voor de blauwe versie (zoals origineel geleverd) betaal je makkelijk 3 maal dat geld.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!