International 1455 - Olie in turbo inlaat en uitlaat

Goeiemiddag,

Ik heb last van olie in de turbo inlaat en uitlaat. Het kwam langs het inlaatspruitstuk lopen en dacht dat de turbo versleten was. Nieuw turbopatroon gekocht en geinstalleerd maar probleem blijft zich voordoen. Zie het nu ook (na hermontage) bij de uitlaatpakkingen er uit komen. Deze zijn nog niet 100% gasdicht. Retourleiding vd turbo gecontroleerd en geeft vrije doorgang naar de motor. Wat kan het zijn? Teveel oliedruk?

Deel dit topic

ard1

Reacties

WO 562 Driver
Retourleiding dicht geslibt of te dun dat hij de olie niet kwijt kan.
WO 562 Driver
Sorry. Zie net dat ie vrije doorgang heeft. Niet goed gelezen.
Koiter
Heb ook zoiets gehad, is het echt olie? Of is het roet water. De verstuivers zitten in bronzen bussen, welke wanneer de verstuivers niet goed zitten iets omhoog komen, daardoor komt de cilinder in contact met een waterkanaal, omdat de verstuiverbussen omringd zijn met koelwater. Hierbij dacht ik ook dat het olie van turbo was, die vervangen en probleem was niet over. Uitendelijk was dat de oorzaak
ard1
@Koiter Zou er dan ook olie in de luchtinlaat slang komen? Heb deze er na een rondje nog af gehad en is zeiknat van binnen.
Koiter
@ard1 is dit in de slang voor of na de turbo?
+1
Koiter
@ard1 op onderstaande afbeelding is te zien dat de bus 2a3 mm is omhooggeschoven, waardoor koelwater in de cilinder kwam en als "olie" dus roetwater door de turbo naar buiten kwam. Heb je uitlaatspruitstuk eraf gehad? Zijn alle uitlaat gaten nat of juist een paar, bij mj waren er 3 nat, maar heb overal nieuwe bussen ingezet

(klik om te vergroten)

Verschoven bus
ard1
@Koiter nee het spruitstuk is er niet af geweest. Zit allemaal muurvast geroest maar zal het van de week eens proberen te lossen. Het is trouwens de slang na de turbo.
Je zou trouwens best eens gelijk kunnen hebben want met flink gas er op verdampen de vlekken aan het uitlaatspruitstuk wel.
Maar dan snap ik nog steeds die inlaat nog niet.
Koiter
@ard1 inlaat zou ik ook zo geen verklaring voor hebben, weet zo niet uit mijn hoofd of dat bij mij ook het geval was...
Koiter
@ard1 heeft hij last met starten? Alsin dat er misschien water in de cilinder lekt? Dit was bij mij het geval, wat resulteerde dat de motor slecht/niet rond ging, en het water wat in de cilinder zat door de in en uitlaat klep perste, dit zou evt natte inlaat verklaren
ard1
@Koiter nee totaal niet. Zelfs zonder voorgloeien direct starten en lopen.
Sanderford
@Koiter hoe kun je deze bussen vervangen??
Koiter
@Sanderford Heb ze bij kop revisiebedrijf laten vervangen. Die heeft een soort tap/bout erin gedraaid en met een slaghamer eruit getikt. Ze zitten er gewoon ingedrukt/geperst, toen de nieuwe erin zijn gegaan is er rond de contactoppervlakken wat dichtingvloeistof gebruikt, om te zorgen dat ze niet weer gaan lekken. Let wel op, de bussen zijn niet bepaald goedkoop, 60,- p.s.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 en hebben de trefwoorden olie , turbo en inlaat geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!