Met kilverbak geëgaliseerd en dan wil de brandstof wel eens sneller op zijn dan voorzien.....
30 liter bijgevuld en volgens instructie (ik doe het helaas niet voor de 1e keer) het ontluchtingsboutje op de rechter brandstoffilter iets losgedraaid. Ben al een half uur aan het pompen, maar wil geen diesel komen.
Tot hoe lang kan het duren voordat de leiding weer vol zit? Kan dat zo lang duren?
Tijdens dat oppompen schoot volgens mij het veertje ergens los. Ik bedoel het veertje wat ervoor zorgt dat hendeltje weer naar beneden geduwd wordt (tegendruk). Zie 2e foto.
Hoe zit dat veertje vast? En heeft dat een serieuze functie waardoor ik geen diesel wil krijgen?
Bedankt
Ford 8700 - Brandstof pomp veer handmatig oppompen...
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
Brandstofpomp Ford 8700
(klik om te vergroten)
Het handpompje (hendeltje) met veertje. Dit veertje lijkt losgeschoten te zijn....
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 8700 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar zonder gekkigheid, er komt dus geen diesel, dus de diesel wordt ergens geblokkeerd. Kan het zijn dat er vuil vanuit de tank in de aanvoerleiding terecht is gekomen? Dat veertje zit er naar mijn mening alleen zodat je niet zelf dat hendeltje de hele tijd terug hoeft te halen terwijl je aan het pompen bent.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Ik kan de filters even losdraaien maar hoop dat hij niet verstopt zit. Ik zie wel iets 'bewegen' bij het ontluchtingsboutje als hij net heel iets open is (dus iets lucht/vloeistof als je heel goed kijkt). Maar serieus diesel komt er niet. Maar pompje lijkt dus nog wel te werken.
Oke, goed om te weten dat de diesel er normaal gesproken dus zo zou moeten zijn. Dat hendeltje is veel te klein om een half uur vol te houden inderdaad
Of tegen de richting in blazen zodat eventueel vuil weer terug de tank in gaat?
Als die bovenliggend is zou het vanzelf er naar toe kunnen lopen.
Heb zelf ooit een keer gehad dat ik te weinig in de tank had om weer te kunnen starten. Weet niet meer waarom. Maar als je er weer heen loopt neem nog eens 30 liter extra mee (of 60) misschien dat het helpt
De 2e tank zit onder de cabine?
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Je hebt niet 2 meters op het dashboard, maar de ene meter is voor beide tanks
Wat ik nu zou willen weten, (en ik weet zelf het antwoord wel denk ik), vertelt de schakelaar alleen het niveau van tank 1 en 2 of stuurt hij ook de ene tank t.o.v. de andere.
Volgens mij zie je er alleen het brandstof niveau mee.
En als ik slechts 30 ltr heb gevuld, maakt het dus niks uit op welke stand die staat want hij haalt de diesel altijd alleen maar uit de onderste tank.
Eens?
Zie de drukknop, goed kijken dan kun je het wel lezen
(klik om te vergroten)
Dan kun je soort startpiloot toevoegen met starten.
Zo zou je ook kunnen proberen te stsrten. Spuit tijdens het starten remreiniger met mate in de inlaat. Trekker kan daar op gaan lopen en de diesel door de pomp trekken
Krijg diesel uit de beide filters, maar verder komt het niet.
- Accu (was nog de originele Franse waar de tractor vandaan kwam) was niet veel meer. Nieuwe geplaatst.
- Het schroefdraad van beide ontluchtingsboutjes op de brandstoffilters is niet goed meer, met name op eentje lekt hij diesel. Geldt ook voor het boutje wat verder op in het circuit zit (rechts van het pompje).
Dat wil ik eigenlijk eerst even snel repareren en dan meteen maar nieuwe filters erop.
Wil dus zo'n helicoil reparatieset bestellen, maar wie weet welk systeem het is op de Amerikaanse Ford 8700?
hbm-machines.com/producten/…
Leuk artikel:
prostreetholland.com/10a/Artikelen%20ProStreet/…
Bij LMB nieuw boutjes gehaald met koper ringetje. Nu aan het monteren en hopen dat hij straks weer rijdt.