New Holland T 5050 - Schakelprobleem groepen
Wanneer de groepenversnelling in midden staat (hoog midden laag) is het vaak onmogelijk om deze er weer uit te trekken. Zowel power shutle,rijkoppeling en versnellingshendel moeten dan eerst in de neutraal worden gezet (of een stukje vooruit/achteruit rijden) om dan verder te kunnen.Herkent iemand dit probleem, en is er een oplossing voor?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de New Holland T 5050 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
echter zal het wel stroever gaan ivm niet gesynchroniseerd
trap je de koppeling wel helemaal in?
Maar dat is idd een bekend euveltje van die versnellingsbak. Komt doordat de groepen niet gesynchroniseerd zijn zoals hier al is gezegd. Gaat het rollende weg met de koppeling helemaal ingetrapt niet beter?
Fendt Vlikker op.
oh nee Flikker op Vendt
Quote:
Jammer dat zo'n lo als jij op zon trisix mag rijden. Ze hadden beter een echte liefhebber kunnen nemen ipv iemand die alles afkraakt. Iemand die geen kwartier nodig is om een paar knopjes te kunnen bedienen maar weet wat die doen moet. Erg Jammer
Zegt er hier een wat... :-|
weet je moeder dat je nog op bent?
Je moet voor de aardigheid eens bij zijn reacties kijken van de topics. De meeste reacties zijn zeer zinnig hoor. (technische verhalen)
helemaal met je eens old man case heeft echt op ALLES comentaar en alleen maar negatief comentaar van ga tog naar barbie.nl tot ie zelf gaat...
ps reageer niet op misplaatste comentaren dan staat er veel minder onzin op tf
Hoeveel uur heeft de trekker gelopen,en schakeld hij nog goed tussen hi/lo? gaat dit soepel, en gaat het wegrijden met koppeling en/of powershuttle ook soepel.
Het is idd wel bekend dat de groepen schakelling wat zwaarder gaat omdat deze niet gesynchroniseerd zijn, maar het moet ook niet te zwaar gaan want dan is er wat anders aan de hand.
succes ermee.
heeft 890uur
en als hij koud of warm is maakt geen verschil
je trapt de koppeling in
zet de powershutle in de terug op spring hij er steeds uit
De gewone schakelpook schakelt trouwens wel super
Springt de groepenpook eruit of je versnellingspook?
Als het je versnellingspook is dan liggen je synchromesringen eruit van die versnelling.
Als het van je groepenpook is dan kan het zijn dat van de vergrendelinrichting een veer kapot is. Want er zit ergens een veer(weet ff zo niet meer waar,maar dat kan ik wel opzoeken) met kogeltje die ervoor zorgt dat je pook erin blijft staan, maar is dit veertje kapot dan kan de pook eruit schieten.
ohw schiet je shuttlehendel aan het stuur eruit?
Dan moet je eens kijken of het rubber wat tussen kap en hendel zit goed zit, zit dit goed dan dit rubber uit stuurconsole trekken en kijken of stuurkappen niet losziten, als deze te laag zitten dan kan je hendel er niet goed in krijgen.
als dit allemaal goed is dan zal ik een nieuwe shuttlehendel proberen, dan zal er binnenin wel iets kapot zijn gegaan waardoor hij beetje lam word.
succes ermee