Beste leden,
Ik ben u zover dat ik aan de elektriciteit van mijn deutz d30 ga beginnen. Maar ik ken weinig van elektriciteit in het algemeen, weet iemand misschien hoe ik mijn gloei trekschakelaar moeit aansluiten en dan weet ik ook niet juist hoe ik mijn gloei controle oog moet aansluiten. Is er hier misschien iemand die mij dit even kan uitleggen? Want ik heb hier al op het forum gezogd maar zonder resultaat
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D30 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Anders zou je een werkplaatshandleiding moeten kopen daar staat alles in, schematisch.
15 = stroom vanaf contactslot
50a startmotor bekrachteging
17 = gloeien voor starten (gaat naar gloeispiralen via gloei oog en voorschakelweerstand )
19 = gloeien tijdens starten (aansluiting na gloei oog )
( maar het zou iets kunnen afwijken ) Verdere gegevens kan ik nu even niet vinden
(klik om te vergroten)
Bij op contact zetten brand het lampje doordat de sensor het lampje massa schakelt ; als motor loopt word het contact onderbroken door de sensor , en gaat lampje uit .
(klik om te vergroten)
Blauw is altijd grootlicht , en heeft vaak 1 aansluiting en deze moet aan een grootlicht aansluiting en de fittinghuis maakt massa
rood is vaak laden (Dynamo )
Groen oliedruk deze 2 lampjes hebben dan 2 aansluitingen + en worden massa geschakeld
oranje is da pinkers , en heeft ook 1 aansluiting die op knipperautomaat komt (aansluiting C) en maakt met fitting massa
Dit is althans zo bij Fendt oldtimer maar vaak hebben veel oudere Duitse trekkers het zo
Dus blauw voor olie druk kan niet ( dan zou je sensor 2 aansluitingen noeten hebben
en 2 met 1 aansluiting (blauw en geel )
(klik om te vergroten)
Het lampje met 1 aansluiting , is controle voor grootlicht ( krijgt spanning van grootlicht aansluiting ) en maakt massa via klok . Dan 2 lampjes voor dyn. laden en olie druk , op de ene aansluitpunt komt spanning van contact de andere aansluiting gaat naar oliedruksensor cq dynamo
Lampje voor pinkers krijgt spanning van knipperautomaat en andere kant moet je aan massa leggen .
Ik denk dat je de fittinggetjes uit de klok kunt trekken en eventueel kunt wisselen met een andere kleur lampje .