Goeienavond Tf'ers,
Wat is jullie grootste blunder met/in/op/aan de tractor? Contact vergeten uit te zetten, met de hele handel in de sloot? Brand maar loooooos!
gr. fan van JD
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
OEPS SORRY.
oeiii dat is ook geen foutje dat effe makkelijk te herstellen is
Schitterend!
Wat dacht je, wat zit iedereen toch de hele dag al vriendelijk tegen me te lachen ?
Idd fouten zijn dingen die je weet hoe je ze moet doen, maar toch verkeerd doet. Leerpunten zijn de dingen die je van te voren niet wist b.v. dat je niet te dicht bij de sloot moet komen
@maartendankers
Idd fouten zijn dingen die je weet hoe je ze moet doen, maar toch verkeerd doet. Leerpunten zijn de dingen die je van te voren niet wist b.v. dat je niet te dicht bij de sloot moet komen
Nee helemaal niet! Alle fouten zijn leermomenten
Soms iets met de shovel het wandfolie raken in de sleufsilo, af en toe wel eens een spannend momentje op de kuil gehad, maar dat houd je scherp
Paar keer vastgezeten met dumper in zeer drassige grond, maar verder gelukkig geen praktijken waarvoor de krant gebeld zou kunnen worden
je moest de trekker opzij trekken omdat je niet meer kon sturen bedoel je?
Zat nog net niet tegen het damwand en het spatbord zat al tegen de spant, zit daarom nog steeds een deukje in. Kon mezelf niet meer wegsturen, dus even de ketting er van achteren aan en wat bijgetrokken. kon toen zo weer wegrijden. Blijft wat met die silowanden, als je wilt kun je jezelf goed vastzetten Met shovel nog erger dan met trekker. Zeker als je er strak langs wilt.
Kantine raampje dat niet bestand was tegen een harktandje van injecteur
Dissel van kipper die het niet accepteerde dat ie niet vergrendelt was aan de knobbel... Dat soort dingen
de draaikrans waarmee je hem aan draait sluit te niet goed aan op de trekker zonder dat we het wisten
en toen smorgns ging hij er van door:O
Dat vond me collega/stagebegeleider niet
Dit is ook een mooie blunder..
vast met rooien,
lege tank gestaan want moest doorrijden van de baas die zijn dat het nog wel kon,
iertank afkoppelen en bij het wegrijden steunpoot vergeten,
koppeling in trappen dan trekkerstarten maar koppeling bleef plakken dus stond ik tegen de mesttank aan de hobbelen,
toen ik 8 was mocht ik voor het eerst alleen rijden en toen stond ik met het moederblok tegen de silowand aan en daar kan ik nog steeds elke keer als ik er naar kijk van genieten
volgende dag er maar uitgevist, en nieuw muurtje gemetseld
toen ik 11 ofso was: trekhaak niet goed vast gemaakt en dan kiepen naja dan weet je het wel was nog goed gegaan
keer met zo'n gigantisch oog van de voermengwagen de trekhaak laten scheuren, keer ergens anders heen kijken en dan zie je ineens achter je een voorspatbord van een leentrekker liggen, de klep van een busje deruit gereden, beetje zaagsel tegen een enkele muur aan geschoven naja het gevolg ken je wel
met al en al
genoeg leermomenten
oja tip haal nooit een band uit een voermengwagen die een paar jaar gedraaid heeft en een maand stil staat want de messen zijn nog best scherp, litteken van ong 20 cm op me arm
laatste 3 jaar geen ongelukken meer gehad eigenlijk:D
Verder twee keer een splitpen vergeten, gevolg de wagen van de dijk en naar de donder!
De wagen met uien zo hard omhoog doen dat de Valtra(8350) anderhalf meter omhoog komt vanachter. Kschrok me dood
JB26
de beste actie in tijdne
en een keer een paaltje geraakt met kanten harken.
en een keer vast gezeten
Probleem hij stond rechtop en ik met m'n kop er boven.
De cilinder bleef eerst plakken later niet dat doet auw.
dat was in 1996
keer met de inetr en hark in de sloot
getrokken kraantje omver
tot nu toe nog niet
pappa raakt der aan gewend haha
ik had een gat van 5 bij 3 ofso in de schuur gereden
is al 2 jaar geleden ofso
ik zeg zo pap ik heb een probleempje
ja wat dan?
ik zo ja kijk maar
hooo da's nie zo best
maar aan de andere kant wel handig, hoeven we ook geen extra deur te maken, en raad is
het gat staat er nu nog steeds zo bij als eerst
Vroeger heb ik nog een dampaal gemaait..... Met een schudder
De Kuhn hark een gazen hek proberen te harken, wat leidde tot een andere hark... Voor de rest weinig eigenlijk
TIP leg em plat
Dan ken je smorgens beter in je bed blijven leggen dan weet je zeker dat je niks geen fouten maak...
vanghaken vergeten dicht te doen waardoor de maaier er uit viel toen we hem uitklapte.
vast nog meer maar dat is niet meer blijven hangen.
oja heb ook geleerd dat je goed moet uitkijken met een voorlader als een open schuur inrijd.
me vader had de kuilhhapper los gemaakt maar de slangen niet.
je bent me net weer voor haha
neu me vader zei da hed je opa ook ooit gehad
stapt op tractor en gaat met 2 dingen schudden
is overal zo lijkt me..
Rijd is hm naar binnen en denk "Shit, te ver :D" gevolg was dat de uitlaat een beetje krom was
beter de uitlaat krom dan dat je spruitstuk afbreekt als je onder de grote boom gaat met de weidesleep
kijk dat is de eerste blunder lamborghini
whaha 13 jaar, als je meer dingen je gaat doen en meer gaan rijden komen die leermomenten van zelf.
oke hoe doe je dat?
Ik, mijn handen tussen de aftakas. Bij de klauwkoppeling. Ik heb nog steeds 10 vingers, maar met 9,5 nagels
Let wel op: mijn blunders zijn al aardig oud, wat blunders betreft is het rustig de laatste tijd
met de frontmaaier proberen beton te maaien, maar dat wou niet echt
tijdens mest rijden trekker aflaten slaan en de klep stond nog open, en er zat een draadje lost
haha dan heb je of een heel klein trekkerje of een woeeeeeeeeeste cultivator, of natuurlijk allebij he
ik heb de laatste 2 3 jaar ook niks meer gehad he
jong geleerd jong gedaan,
oja beter thuis waar vrij weinig mensen het zien dan dat je ergens op een loonbedrijf bent he
iemand aangezet terwijl jij was aant aankoppelen ofzo
met nadruk op "iets" haha
dumpert.nl/mediabase/1272211/…
Neej, ik was een maaier aant aankoppelen. Iemand had de aftakas vastgemaakt aan de maaier maar niet goed. Die schoot los van de maaier en ik was net bezig om hem aan de trekker te doen. De aftakas viel op de grond met mijn handen tussen de kruiskoppeling. Je wilt niet wetn hoe snel ik die aftakas weeromhoog heb gehaald. bloed met olie
en een keer iets te ver de binnenbocht genomen gevolg een verkeersbord finaal met de kieper uit de grond gereden.
en wat 'kleine' dingen, met vacuumtank onder druk mest in put spuiten terwijl slang amper in ligt, en jah, slang vliegt uit put terwijl ik er naast sta.
Achterruit laten sneuvelen met kuilvoersnijder, overheaddeur eruit rijden, deur te hard dicht slaan=glas kapot..
ach, wie werkt maakt fouten
Verder een keer hark in de sloot gehad (kuhn ga 6000. Ik was de verkeerde kant op gedraaid en dan gaat de hark helemaal buitenom)
en als ooit met de shovel boven de deur een aantal rijtjes stenen naar beneden laten komen.. agjah shit happens
als je het slim speelt en goed verzekerd bent hea..
Dat foutje was zeker niet te herstellen!
Nou die boer van wie het perceel was liep zeker te lachen nadat de schadevergoeding betaald was.
En die boer waar ik moest zijn was al een paar keer voorbij gereden en zei helemaal niks.
Dus de percelen die volgde elke keer maar bellen en als het kon even langs laten komen, maar daar groei je toch wel weer overheen.
Ooit op opgehoogd stuk mest voeren rijdik net langs de kant sleert de hele handel naar de gracht de kant was weggeschoven geleegd en uitgehoffen door kraan xD
Meerdere keren vast
door de achteruit gevallen van bovenop de mestwagen (njah raar affaire )
Handjes tussen de kruiskoppeling en cardan vallen (platte vinger en rare nagel maar is ondertussen goedgekomen)
spiegeltje afgetikt van de trekker tegen de hangaar net iets te dicht
En nog mss kleinigheidjes
Wie zegt dat hij nog niks is tegengekomen heeft simpelweg nog niet gewerkt !
Ook wel eens met de voorlader een stuk dak van de stal eraf geramd. Gelukkig lekte het niet
worden gebruikt in een fabriek
toen kon ik hem er niet meer uit sturen en achteruit wou ook niet dus toen liet ik mn vader het vuile werk opknappen en die reed gewoon door en toen viel de kieper om
en ik moch ook eens rijden met onze tuinfrees + aanhangertje en reed zo van de dijk af.
ik ben ook echt niet de beste chauffeur hr, van de zomer ook keer de poot van de schudder getordeerd, keer kleine willigjes omgeschud, maar dat was lichtelijk expres van die moesten er toch uit en het kon gewooon niet anders
en nog wel meer ongelukjes. maar zoals eerder gezegt, het zijn momenten om van te leren, de volgende keer weet je wat je fout deed en daar let je dan extra op om het niet nogmaal fout te doen.
Daarna zou ik het even gaan cultiveren en vader zei nog zo 'Niet in de natte stukken rijden'
En wat doe ik volledig in het begin? Recht in een nat stuk de cultivator laten zakken en vast tot op de assen. Mijn vader was toen kwaad, niet te geloven
maarja ik zet de trekker neer hij kletst door wat ik allemaal moet doen, dus ik laat de koppeling omhoog komen en denk dat die in z'n vrij staat.
Dus niet, ik rij zo tegen de mb sprinter van mijn vader aan, en toen was de gril en het kenteken kapot van de sprinter.
beetje afgeleid door mijn vader en een beetje beter moeten opletten.
en met mf 35 x met cultivator achteruit rijden zonder splitpennen in de 3 punt. cultivator dwars achter de trekker beetje vast onder het spatbord dus cultivator krom topstang krom en dat soort dingen
dingen breken snel af he vooral met 120 pk en schudder vn me opa
Ook ben ik eens (onaangenaam) verrast door een kiepwagen die achteroverklapte omdat ik de borgpen niet bovende kieperknobbel had gedaan.
Kennissen van me zijn eens erg blij gemaakt toen "de verzekering" de gevel van hun schuurtje opknapte die ik, toen ik voor hun de grootpakken hooi binnenzette, er achteruitrijdende met onvoldoende gedaalde voorlader uitreed.
jib afkoppelen en slangen vergeten...
vast zitten, vaak genoeg
2 banden van de kipper tegelijk van de velg, op hele lage spanning heel schuin weggezakt konden ze ook niet hebben
tractorfan.nl/picture/324222/
en 2 jaar geleden in de sloot gereden.
Hartje zomer de 510 wel woelpoot uittesten midden in het perceel vastgestaan omdat ik hem gewoon te diep had.
Hartje zomer met 27Ton tarwe om 1uur snachts naar voren rijden bij een boer en dan opeens halverwege erachter komen dat het halve beton pad open ligt. Dus over het grasland naar voren over 500meter voor me gevoel een half uur over gedaan. Kwam ik voor zeg ik slecht stuk daar langs dat pad. Zegt die boer ja die sloot hebben we 2jaar geleden gedempt. Slik...... Echt geluk gehad toen.
met de meststrooier de sloot in gegleden van het voorjaar
wat voor merk meststrooier was dat??
een goede trekker chauffeur maakt geen blunders ...
twan ie hebt nog geen 5 km op een trekker gereden. ie komt dr nog wal achter
-deukje in een bumper van een auto met achteruitrijden met een giertank
-klein gaatje in windbreekgaas, achteruitrijden met voorlader eraan langs de stal en toen iets te ver gestuurd en nam hem net mee.
Voor de rest... weet zo gauw niet.
Heb ik ook. Zodra 1ding smorgens fout gaat gaat kan ik beter stoppen want dan blijft het fout gaan.
eerste keer schudden gelijk het achterraam eruit bij het opklappen
of toen we de TM155 net hadden, met de neus in de wind de deur open doen
Resultaat:
dat komt omdat je nooit op een trekker rijdt. weet je weleens wat een trekker is vraag ik me af.
Hahaha, de mooiste die ik tot nu toe gelezen heb! Geweldig!
met of zonder trappers
- Met kanten maaien in de sloot belanden doordat de slootkant instortte.
- Dakgoot aantikken met de silagewagen.
- Straatwerk in een woonwijk eruit gewerkt door met 4wd aan de dumper op een plek proberen te krijgen.
Wat ben jij een praatjes maker... Je doet je hier voor alsof je al 100 jaar ervaring op de trekker hebt.. Je bent 13, vind je het gek dat je nog niets hebt kapot gemaakt, Jij mag een keertje een hectare schudden. Je vader haald speciaal voor jou de afrastering eraf. Kun je die ook niet oprollen met je schudder
of heb ik dat mis?
Een goede chauffeur maakt ook blunders. daar leer je van.
z`n vader zal wel eerst 3 keer langs de kant schudden en dan het laatste baantje mag hij doen.
Dat wil ik niet gelijk zeggen, maar ik vind het persoonlijk niet zo gek dat hij nog weinig blunders heeft gemaakt, hij heeft immers nog bijna geen ervaring op een trekker. Al vind hij zelf van wel ... :?
jij ook al 18 min geleden...
alshij het beantwoord moetje dat dan malgere hier nogis posten ?
En mss hebje al trekker gereden maar alsje er echt met werkt komje wel bloopers tegen zo niet dan doe je gewoon niks
En vindje het gek datjij nogniks bent tegengekomen het fenomeen druk,stress en grote machines is je onbekend
Zoals iemand anders zei "veel geblaat weinig daad."
1 van de redenen waarom wij thuis niet met een kentekenplaat met Dankers erop rijden
mijn vader was een boom aan het omzagen en zij tegen mij zet de trekker even een stukje naar rechts wandt ik zaag hem zo dat hij links valt. ik de trekker naar rechts gezet. viel de boom naar rechts. boven op de moterkap. oops foutje
tractorfan.nl/picture/317248/
Haha ik heb ook 2keer helemaal onder de stront gezeten op die manier.
ben ook weleens de roteregg vergeten naar beneden kwam er pas midden op het stuk achter niet ech erg ofzo maar wel grappig
was met balen laden, ik sturen op het einde papa tractor omdraaien en mocht ik weer, achterop de wagen gekeken beetje lang (hondje lag daar) en toen bijna in de sloot gereden
- een weekje later weislepen in dezelfde wei netjes afwerken, wil ik draaien voor de laatste bocht, sta ik opeens stil.... tja... of iemand heeft de heg verplaatst of de weidesleper is gewoon wat groter dan de trekker....
- van de lente bemesten op de 'grote' tractor laatst baantje mocht ik doen, zitten 3 functies op de injecteur en er zijn maar 2 hendels, dus dubbel functie.... had ik niet door dus paar baantjes mest verspilt, verder nog was kleine dingetjes... hier nog 1:
- ik netjes gras schudden, aan de kant liggen een paar betonnen platen die ik niet had gezien ben ik toen overheen gegaan met de schudder, ziet er weer als nieuw uit met zo'n mooie kleur wit
-onder het eten mest overpompen en toen schoot de slang er af...(gelukkig had ik toen die slang er niet op gedaan. )
Kipper met 45 kuub mais van gladde weg gegleden 2.5 meter naar beneden trekker stond nog op een wiel.
met kraan van 52 ton naast dragline schotten terecht gekomen kraan foetsie.
Op afgezet wegvak grond in de berm kippen met de beco 240. rij op het afgezette wegvak maar er reed een auto die er niks te zoeken had zo kort achter me dat ik die niet kon zien in de spiegels rij vervolgens achteruit en toen het wat zwaardr ging gaf ik wat meer gas. auto total los kipper stond op de motorkap.
jong geleerd is oud gedaan (mischien dat ik niet zo oud wordt :()
ontopic>>
tractorfan.nl/topic/3567/
deur er uit gereden
lasapparaat in de grondbak gehad en de bak ging open pats met de dubbele hark op z'n kant gelegen niks kapot met de uitlaat tegen het dakaangereden spruitsstuk kapot
Ken iemand die volle bak radio aant luisteren was op de baan en kleine cultivator uit de hef geschoten ging juist nog aan de topstang had hij wel maar door toen hij aan de akker toekwam ...
Als iemand zich schaamt voor zijn blunder dan kan ie beter achter de geraniums gaan zitten kwijlen. van fouten maken leert men. wie geen fouten maakt werkt niet
het valt me trouwens op dat de meeste fouten met een leeftijd van rond de 11 gemaakt worden ?
bedankt voor de tip.... gelukkig ben ik bijna 12
Dus had iemand anders de CVX voor een kipper gezet zodat als ik er weer aankwam ik gelijk weer naar het land kon. Nu bleek dat de hef helemaal omlaag stond (had ik verder niet naar gekeken), dus ik rijd weer naar het land zonder problemen. Maar bij opdraaien van het land (scherpe bocht) raakte de ene hefarm de dissel en schoot ik door Gelukkig geen schade aangericht aan wat dan ook
en 1 keer met de schovel achteruit een bocht gemaakt en toen draaide ik terug en toen stond er een mooie handtekening op de stal
Niet echt mijn fout, maar wel zon zwaar kut moment. Kun je alles en iedereen wel bijelkaar schelden
iemand anders een kipper aan laten sluiten en vol gooien en vervolgens zelf vervoeren en leeg kippen gevolg achterwielen in de lucht
1 keer in het rond met mais hakselen en 3 keer vast op een stuk waar het eigenlijk nooit gebeurt maar dat kan de beste voor elkaar krijgen en met de palletlepels van de heftruck 2 stenen uit de muur rijden
160 pk voor een zesrijige bietenschoffel
van de zomer grasmaaien bij een grote ijsbaan bij ons in de buurt ik ga zo de dijk daar maaien zie ik op eens een snoer voor mij bewegen bleek dat ik de kabel van de parkeerplaatsverlichting een stuk korter heb gemaakt. en daar hadden ze ook steile heuvels gemaakt zo steil als je met de trekkerschijn reed dat je em zo naar beneden voelde glijden dus ik aan het maaien moest even voor opletten omdat ik bijna bij een paal was vergat ik achterom te kijken schoof de maaier naar beneden zo tegen een paal op dus nu een paar kappen krom.
was aan het uienrooien keek ik achterom zag ik dat de rooier alleen nog aan de topstang hing sta je toch raar te kijken.
en dit uienseizoen voor het eerst vast gezeten met de trekker kopakker was toch te nat.
vrachtwagen kwam perspulp brengen, en het erf was glad, hij steekt hem achteruit en komt net met z'n rechtervoorwiel in de berm.
gevolg: geen grip meer op de achterbanden, dus kuilgras onder de banden, maar dat hielp ook niet.
toen trekker er maar voor gezet, hielp eerst ook niet, eerst een paar minuten staan slippen, toen kwam hij eindelijk los...
was ook een nieuwe chauffeur, dus had beter eerst kunnen kijken, hoe het erf er bij lag, magoed, hij is weer los.
draaide achteruit de bocht om met open deur toen tegen een ijzeren punt aan
Schade was achteraf helemaal niets; de cropmaster stond nog op de mm nauwkeurig op de aanhangwagen, kwestie van goed afbinden haha.
Reden onverklaarbaar, de aanhangwagerkoppeling was nog intact en met de borgpen er nog in. Rara?
Daarna toch maar even de cropmaster afgeladen en de laatste 4 km rijdend naar huis gebracht.
We weten alleen niet of we de paal met de wandelroutes op de juiste manier teruggezet hebben. Hij kon alle kanten in wijzen haha.
Kwestie van erg veel geluk hebben.
in het voorjaar een nest kieviets eieren plat walsen met de weide rol
na het gras maaien bij een stuk ver van huis af er pas achter komen met schudden dat je de kanten hebt vergeten te maaien
en toen knapte de complete hefinrichting achter de tank weg ok wel lullig om tegen je vader te vertellen :lol:
Ook wel een blunder, we hadden een platte wagen gehaald en toen reden we de oprit van de snelweg op, was weer zo een 7 kleure momentje toen weer snel via de middeberm de afrit op gereden.
Ook wel een goeie vond ik, ons pap met harken het stroomapparaat meegeharkt, lag netjes in de duin.
en een keer geprobeerd een damplaat eruit te drukken met de voorlader. ze zijn sterker dan je denkt want het lukt me niet :lol:
ook laatst met achteruit rijden met de bemester een stukje kuilbaal meegepakt. . . plastic open
ruige meststrooier verloren omdat ik de borging van de kipperknobbel was vergeten,
verder wel eens een paaltje omvergemaait of geschud.
toch iets ontzet.
en de mooiste van allemaal voor mij dan
laatste vrachtje mest karren land vol dus kon ik de banden niet meer leeg rijden zachies op de weg en later vol gas. komt er zo`n fietser langs en er vliegt net zo`n klodder stront van de band af vol op de fiets van de fietser :lol:
dat gezicht was onbetaalbaar
Heel deze topic zitten lezen.
Ik dat kaartje geplaats en schieten paar mis en natuurlijk ook een paar raak! 4 meter verderop zat een pvc pijp van het hemel water, die lag in honderduizend stukjes op de grond
Oeps sorry
in een sneeuw berg van 20 cm muur vast rijden ben met 2 tractors los getrokken
eve een kiepwagen mest weg breng kom ik bij de mest hoop knalt het band ik stukken toen maar op 1 wiel naar huis gereden
met de meng wagen in de stal rijden net met de voor wielen op het ijs zak ik door het ijs heen ook weer vast
met het band van de tractor op een stukje ijzer rijden band een scheur van 20 cm op gelopen en zo ga maar door ''shit happens'
telegraaf.nl/binnenland/8612500/…
dit jaar nog paar tanden van de hark krom ... was achteruit aan het rijden met de 712 en zette hem in vooruit maar hij gaf foutmelding en bolden tot tegen die boom die daar stond ...
en dan nog een foutje van de boer die had de stuurassen vast gezet omdat de stuurin aan de trekker stuk was en na een half jaar zo rjden kwam ineens het wiel van de beerton voorbij gebolt toen ik afdraaiden
accutol kadoek!
en met voorlader tegen een mooi lang 'uit 1 stuk' dakgoot geramd met het binnendrukken van de wagen
verder nog niets echt ernstigs gelukkien, afkloppen!
en wat doet hij?
haha hoppa, zo't plastic in
Hoe bedoel je? Stond je vanaf een bruggetje te pissen ofzo?
en vorig jaar is mn broertje door de deur van dee garage heen gerede me ne minitractor
En ik,uuhhh keer tegen pergula aan gerede en paar keren vast gezeten in zand me de heftruck ,voor de rest niks.
Dat verhaal dat komt me bekent voor
-met de verrijker hier en daar wat kusjes
-platte wagen met het kopschot tegen de nieuwe dakgoot, en pa een paar maanden later ook.
-injecteur op ze kop achter de ton op de weg, nadat ik een boom raakte
- injecteur van vervaet viel eraf bij het achteruitrijden
- klep van silagekar krom omdat ik niet genoeg vooruit reed met lossen
- zaaibak van smaragd tegen komen op het land
-punt van de hakselbek in de tractorband
gestoken
x of 50 vast? noem maar op
zo heeft ieder loonbedrijf wel iets!
-met de verrijker hier en daar wat kusjes
-platte wagen met het kopschot tegen de nieuwe dakgoot, en pa een paar maanden later ook.
-injecteur op ze kop achter de ton op de weg, nadat ik een boom raakte
- injecteur van vervaet viel eraf bij het achteruitrijden
- klep van silagekar krom omdat ik niet genoeg vooruit reed met lossen
- zaaibak van smaragd tegen komen op het land
-punt van de hakselbek in de tractorband
gestoken
x of 50 vast? noem maar op
en dat allemaal al op je 19de? mischien kun je beter wat anders gaan doen.
ken gebeuren denk?
zal ik even een paar blundertje's van jou op noemen berjan ? :lol:
Sterkte in huize Slachter!
Ik ben ook nie foutloos, dat weet ik ook wel maar zon waslijst als hij heb ik niet.
met de trekker op de bult wel eens gehad dat de verdeler achter de muur hing en de trekker er voor stond, moest een kraan bij komen om de verdeler op te tillen.
laatst op de kuil weg gegleden en vast tegen de muur aan.
tijdens het bermen een maaier die iedere keer zakte, een keer niet opgelet met als gevolg een kapot verkeersbord
maar nooit ergens grote problemen mee gehad ofzo
Met harken de bocht iets "flauwer" maken dus ik rij achteruit had de aftakas ffe uitgezet zakt de slootkant in staat het linker voorwiel in de lucht en de hark hangt boven de draad en dus niet opgerold gelukkig
Ik had net geschud dus ik rij met de trekker de loods in en de schudder boven in de hef komen de tanden tegen de dakgoot alleen de dakgoot beetje krom gelukkig
Waren we de oude loods aan et slopen staat me vader op de opraap wagen om de goringen los te maken vraag die of ik ffe de trekker stukje naar voreb wil rijden dus ik erin zitten en rijden had ik de deur open laten staan glas kapot en deur beetje krom is inmiddels een jaar geleden en we hebben de deur er nog steeds niet in zitten
Mest over rijden had ik hem nog op blazen staan ipv zuigen blaast er z'n straal strond omhoog tegen de schuur en over mij
Of iets te snel willen wegrijden met mest over rijden dus gebroken puin los getrokken
Dat was het z'n beetje
Achterruitje eruit door hydraulische topstang
nee eigenlijk niets met schade ofzo...
Hetgeen we het meest last van ondervonden hebben was met de schudder iets te dicht tegen een boom rijden, waardoor de beschermbeugel volop tussen de schudarmen zat verwrongen
hoezo veiligheidsbeugel?
en paar weken terug riool leegzuigen met tank en vervolgens wou ik de klep nog effe goed dicht zetten, per ongeluk verkeerde kant op getrokken, gevolg: het hele zootje over me heen (6 dagen darm infectie van gehad)
trekker 180 graden gedraait en trekboom van de wagen kapot.
meer niet
hoe doe je dat dan?
Met het dubbelluchtwiel tegen een boom aan gejaagd.
dat is een agromet
Met shovel met palletvorken de romneyloods omduwen.
Bomen eruit trekken met nat weer, elke keer de neus omhoog, glijdt de voet van de koppeling toen ik al omhoog stond met de neus.
Kort bochtje nemen uitwijken en vast tussen 2 bomen, een kettingzaag is dan handig.
Dan maar een keting. Heffmaast stond omhoog toch zo'n 5 meter, ik rij achteruit en remde te hard. flikkerd dat ding achterover tegen de neus, uitlaad en op het dak.
Toch weer 1250,00 schade:P
-Een keer n container afgezet met de slangen eraan. Moet er wel bij zeggen dat het de eerste keer was in 3 jaar. En het 2x per jaar gebeurd.
-Met een combinatie een bocht moeten maken van de baas die toch te scherp was. Met als gevolg dat ik de aanhanger af moest koppelen en aan het frontgewicht weer goed zetten.
-Paar keer de luchtslangen eraf gedraaid op de carrier. Dit hebben we inmiddels aangepast want dit gebeurde teveel ook bij andere collega`s.
-1 keer spatbord verloren van een 818 op een zandweg.
-1 keer spatbord verloren van een 712 met ploegen.
-1 keer een achterraam, het kanon van de haspel was toch iets te dicht bij met aankoppelen.
Collega`s en stagiaires op het werk:
-Aan de verkeerde hendel trekken met als gevolg 5ton aardappelen midden op het erf. Keer of 3.
-Met de oplegger de dicht ergens langs draaien met als gevolg geen trap meer achterop.
-Oplegger vullen terwijl het zijl er nog half over zit.
-Iets te veel kippen. Met als gevolg een aflandstortbak paar dagen onbruikbaar.
Zullen er nog vast wel meer zijn...
en paar maanden terug de druk niet van de giertank afgehaalt met de slang aankoppelen, met als gevolg een grote douche van mest
met schudden de stek een keer meegenomen, netjes gemaakt en toen een andere (smallere) trekker voor de hark dus ik netjes op een goeie afstand tussen voorwiel en stek en maak maaar af....
iemand in de buurt is een keer zijn eigen maaier tegengekomen
met balen voeren het laatste rijtje voor de sloot in de winter proberen te pakken. en het was glad en nog eens proberen met de happer dus ik duwen met de shovel, wielen spinnen dus gas geven, krijg ik ineens grip.
me vader een keer met de schudder tegen een waterbak, aandrijving van binnen slag gedraait!
haha, moet jij zeggen.
haha Ik heb tot nu toe voor de rest ook nog geen brokken gereden naast wat ik eerder heb gepost (afkloppen)
Hoe doe je dat ?
66 kuubs USA ofzo?
A: Me broertje bijna vermoord met de grondbakkie (klem gedrukt tussen grondbakkie en objekt 7 jaar geleden.)
B: Met de shovel en al de sloot in schuiven, (vorig jaar.)
ga maar verder hoor :mrgreen:
Ja heel rap, de vrachtwagen combi schoot terwijl op de rem ong. 5 meter naar voren toen de klep door de druk alsnog losvloog. Toen lag er 33 ton bieten voor de put ipv erin... ja dat was lachen. Voor de andere chauffeurs.
Dat was dus precies het geval. Er zitten lucht haken op de klep en deze gaan (meestal ) automatisch open. Alleen bij deze trailer moest je deze met de hand openen. Wist ik veel... je wordt op een auto gezet en karren maar. Ja dan krijg je dus dit. Ik schrok me wezeloos. Maargoed, de shovel machinist was zo vriendelijk alles op te ruimen anders had ik lang kunnen scheppen met de hand...
traktor sprong uit versnelling en bolde achteruit,toen was een nieuwe rister vd ploeg kapot.
te kort bij de aardappelrooier gereden en met de cabine van de fiat ertegen.
bijna een stuk muur van ons kot eruit gereden.
in het centrum van leuven op het ladeuseplein iemand op mn voorwiel gereden.
ne greep door de mestspreider gevlogen,hadk ni zien liggen op de kar.
aftakas verloren,pinnetje was kapot.
paar keer tand van de schoeber krom gereden.
stang van de ploeg afgebroken omdat ze te ver doordraaide.
kzal er nog wel enkele vinden
de rest hiermee vergeleken maar kleine dingen
haha som ze maar op
Wat zei je baas ?
-kieper trekhaak door de achterruit heen, borgpen van de knobbel vergeten.
-kuilsnijder omhoog doen met de achterruit open 2 x, heb het nu wel afgeleerd
-wou met de dubbele hark al harkend tussen een waterbak en flinke houten paal door gereden, was net iets te smal trap de koppeling in, schiet er af.. gevol bijna alle tanden krom
-klep vd opraapwagen open laten, of klep open in plaats van de pickup
-en nog wat kleine dingetjes zoals draad oprollen met de hark, en de giertank vol zuigen aan de zijkant met de achterklep open,gedragen schudder afkoppelen en de steunpoot vergeten, ff met de heftruck van de plaat af met 1 wiel.
en lullig, een keer met maaien in Duitsland brandstofpomp dicht, dus die draai ik open, laat ik het schroefje vallen....
en mijn baas is een keer een hele harktand verloren en is vervolgens nietsvermoedend nog 10 bunder gaan harken.
best een waslijst voor iemand van 15 maar ja, je leert er wel van
-Aan de verkeerde hendel trekken met als gevolg 5ton aardappelen midden op het erf. Keer of 3.
-Met de oplegger de dicht ergens langs draaien met als gevolg geen trap meer achterop.
-Oplegger vullen terwijl het zijl er nog half over zit.
-Iets te veel kippen. Met als gevolg een aflandstortbak paar dagen onbruikbaar.
Zullen er nog vast wel meer zijn...
je bent er wel nog wat vergeten
en ik ben nog een keer tegen het voorhek aangereden toen ik het gras aan het overschuiven was bij mijn oom en tante
1. De ploegcombinatie vastgereden
2. Trekker+platte wagen vastgereden
3. Met het schuifbordje iets te geconsentreerd achterom gekeken, vooruit bij de slootwal neergereden, maar daar reed ik ook zo achteruit weer uit
Met een dumpertje vol met repak, vergeten de klep te vergrendelen en al hobbelend door het dorps centrum heen rijden...
Keertje hout halen met een kameraad in het bos en moesten over maisland.ik met mf 6270 met tandemdumper met tractie en hij met fendt 108 2*4 met verhoogde kipper op veel te klein enkelasje. Hij geraakte er natuurlijk niet over ik wel. Dus kom kabel tussen mijn dumper en zijn neus. Dan tractie van de dumper op en gaan.ging goed tot we schuin door een ploegspoor moesten. Alles erdoor behalve zijn karretje dat ging op de zij. Ik dacht toen hmmm dat gaat hier steeg , ik zal maar wat gas bijgeven.resultaat dat kipkarretje was toch mooi schroot. Oeps.
En al wat weidraad opgerolt uiteraard met de keerder en hark.
Keertje bobcat met volle mestklauw omhoog en iets te bruut geremd .toen kwam de vloer toch wel heel rap dichtbij.
Keertje mf290 voor te grote/zware platte wagen met voordroog pakken. ging nergens heen tenzij in achteruit. Resultaat kapot achterraam en terug afladen.( ik was chauffeur niet) wel de lader en aflader van dienst.
en een mooi bultje mais op het land lag
Denken dat een mf 3050 op smalle bandjes dezelfde kar kan trekken waar normaal een mf 6270 zijn handen vol aan heeft. Voor het nadien op te lossen kwamen er twee kabels,een mf 6270 en een case5140 aan te pas!!!
Bij mij was het gewoon vergeten het neuswiel uit te draaien. Gelukkig was de kar wel leeg.
keertje met shovel muurtje geschamt
op de vuilverwerking met shovel tegen andere shovel aan
op de vuilverwerking kapotte snelwissel gevolg bak dender in stortbunker
verreiker kusje gegeven tegen wand bij de KLM
en dat was het tot nu toe wel zon beetje
Ik heb zelden met de trekker gewerkt. Wel meerdere keren met mini/midi shovels en mini/midi gravers gereden, maar dat ook enkel van a naar b op een terrein.
Mwa, blunders... Kzout niet meer weten!
Heb vorig jaar een keer met de gazon maaier in de slootkant gehangen, dat ie net niet achteruit kon, maar ook niet zo ver was dat ie echt weg zakte voor ik afstapte, maar toen ik hem er uit wou trekken kon ik hem niet meer los laten of het zou wel gebeuren. Was ook niet eens opt gazon, maar in een stukje berm schuin voor de stal wat we altijd mee maaien omdat daar ook een hekkedam naar de wei recht langs de stal ligt. Gelukkig kwam er net een oude man langs fietsen die mij hielp hem weer op veilig gebied te krijgen.
Uh tja. Niet echt een blunder denk, maar tijdens demo rijden met een John Deere 7280R op de vooravond(een avond voor personeel) van de R evolutiedagen van JD dealer de Kok in Etten-Leur kregen ik en een oud stage collega(medewerker van het bedrijf) het niet voor elkaar dat de trekker zelf automatisch ging rijden dus moest ik hem opt einde van het perceel braakliggende grond toch nog alsnog de hoek om sturen -> omdraaien dus om te voorkomen dat ie door buurman's hek reed. Ging gelukkig allemaal goed!
Uh tja, wat nog meer...
Een keer de V-snaar onder de gazonmaaier uit gehad. Bakkie(jullie weten wel, zo'n ding om met anderen te praten) los in de trekker, door net iets te hard over niet helemaal vlak land te rijden.
Met een Yanmar minigraver in slakkegang van vrachtwagen naar stand van de Kok op ATH 2012 rijden, en er later via TF achter komen dat ook die kleinste dingen versnellingen hebben.
Met een heftruck tegen een spand aan gereden in een smal pad, spand/heftruck leden er gelukkig 0,0 onder.
Volgensmij wel eens een bak van een shoveltje of kraantje net iets te snel omlaag gedaan, ook niks aan de hand maar wel iets meer lawaai alst hoort.
Hoort lachen omdat een oude Fendt en een oude Steyer het niet doen(accu leeg) en per heftruck met de voorwieltjes de lucht in moeten om zo verplaatst te worden en vervolgens er achter komen dat 3 oude JD's in diezelfde rij eveneens een lege accu hebben ook bij blunders?
En zo zijn er vast nog wel meer dingen!...
SHIT happends?
Ach als dat alles is...
Een medewerker bij een loonwerker van hier uit de buurt was afgelopen woensdag bij een mest(vracht)wagen iets vergeten dicht of open te draaien, gevolg: mestton geïmplodeerd.
Beetje rot voor 't bedrijf want 2 dagen eerder, op maandag ochtend was er nog kampvuur op een terrein van hun op een industrieterrein, rupskraan in brand...
Moet je ook met stenen tegenaan gooien, kunnen ze meestal niet tegen...
800 meter sloot graven aan de verkeerde kan van de piketten.
18 bunder grasland geladen met taarup maar was niet van de juiste klant.
(Belgisch tv-programma)
Had @Boemrang het bijna goed
Verkeerde stuk bemest midden in de nacht@ 120 ha.
Slang van de klep in de rem.
Gevolg 8 ton mais weg voor de rotonde.
En paar verkeersbordeb
-op me werk was ik aan het spitten en die spitbak trekt opeens helemaal scheef was 1 hef arm los
-was rustig aan het rijden met me trekker en de stuurstang vloog er af dus ik kijk zo huh me wiel staat scheef
borgveer van de trekpin er uit gevolg, klepelmaaier er scheef aan
Versnellingspook gebroken, kats geknapt
En vastgezeten met vanalles
Vgm was dit het wel zo'n beetje
das lullig.......
10 minuten later ging ik kijken ; voorruit eruit gesprongen !!
Ik heb al een trekker cabrio anders had ik zo eerst wel een tijdje rondgereden .
waarom nou niet eens, wat was je beste daad????
We hebben land op een oud vuilstort. Vanwege gassen hebben ze beton bakken met een buis er in met gas meters, die de gasvorming ondergronds meter. Grasr groeit heel raar daar, beton bak niet gezien, front maaier helemaal kapot. Enz enz enz..
Gaan de koeien dan ook hele rare melk geven?
En de mensen die de melk drinken, gaan die ook rare dingen doen?
Volgens mij zie ik dat al een beetje, als ik om mij heen kijk
Wees gerust, dit is een normale verschijning....
Volgens mij zie ik dat al een beetje, als ik om mij heen kijk
dan weet ik niet wat voor gewassen jullie daar groeien
Er is niks mis met onze melk, of toch wel..? gedraag ik me abnormaal?
Maar dat gras voeren we niet aan de melkkoeien. dit gras slaan we meestal in hooipakjes voor de kalveren, of word kuil voor de pinken. t gras is heel gevarieerd daar, het groeit op de ene kant sneller dan de andere
dus pofpofpof prrrrrt hele zooitje de sloot in en ik maar rennen
keer de maaier losgeschoten, draad oprollen met de schudder enz.
De baas heeft de vorm van de mengwagen ook wel eens in de muur van de stal gezet, verreiker in de gracht gestoken en de tankdoppen moeten er ook wel eens aan geloven
Met woelen de 4 wiel aandrijving niet aangezet, met gevolg. Een makkelijke manier om wielen te wisselen( neusje de lucht in) laatste beetje koppeling verstookt omdat ik de koppeling niet goed genoeg had ingedrukt( was toen pas 12 jaar) grenspaal nl-de omgereden
30min later toerden we gelukkig al terug rond
Enige foutje van mij was met een ford 6600 en bema borstelmachine. Ik had de ford in vooruit in de plaats van achteruit gezet. Recht in een pattatekrat!
Is afhankelijk van wat voor een groene.
Die groene met rode velgen zijn wel goede, hoor.
(maar ik denk dat mijn mening niet geheel objectief zal zijn)
scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/…
+1.
Even niet aan gedacht dat die oude Deutz-en ook groen met rode velgen waren.
kom leeg van de akker was al rond een uur of 4 in de nacht dus gewoon 65 jagen ineens pats hele deur weg.
daarna 600 meter weg schoon kunnen vegen!!
Met ouwe atlas kraag tegen sleufsilowand olieslang stuk gedrukt
Schudden met de renauld, rij weg, voorwieltjes wat de lucht in, valt er n wiel uit de vooras...
Keer n kuilhappertand verloren doordat stelconplaten niet vlak lagen (wist ik niet)
Dit wast wel zon beetje
Bleek dat als je hem nog een keer omhoog pakte, de afsluiter weer eventjes open ging.
Met als gevolg dat heel de weg onder stront kwam, en draaide net voor een wielrenner de weg op, met als gevolg dat de wielrenner helemaal onder de stront zat die opspette vanaf de weg.
Oeppsss.....
Op het kopeind trapte ik de koppeling in, maar vergat de frees omhoog te doen. Met als gevolg dat de County veel vaart kreeg en tegen een dikke eik tot stilstand kwam. Grote deuk in de neus van de County en de motorkap krom.
Wel een fout die je maar 1xmaakt denk
Zeker zonde.
En inderdaad, dat vergeet je nooit meer.
tijdens aardappelzetten met een schammel vracht wagen kar niet midden in de nacht achteruit een dam in proberen te draaien dat niet durven, toen als 16 jarige het geweldige plan bedenken om over het geploegde land een rondje te rijden. werd er later wel op toegesproken.
met een tweewiel aangedreven trekker een loods uitrijden in een bocht, verkeerd ingeschat waardoor de kieper in de rail van de deur hing met de zijkant. (had de hele week verder een 4 wiel aangedreven trekker mee met veel grotere draaicirkel)
En een keer met trekker en kunstmesttrooier op de kant tijdens het kant strooien, trekker die me steun moest geven stond te scheef achter me waardoor we de trekker niet genoeg steun gaven waardoor ik met trekker en al op de zij ging.
dus ik was al een rondje om het land heen en oeps maaier vergeten aan te zetten
en 2x met de schudder vast gezeten
daarna heb ik ook nog alle wikkelbalen die net gewikkeld waren met me palettendrager bij elkaar opt land gezet voor te laden waren er in 30 van die balen 2 gaatjes
en 1x met de zeikton tege een fout geparkeerde autospiegel aangeknald
Half uurtje later toch al opnieuw bezig, dus dat was wel positief.
Dat heb je soms met die kleine tractoren....
Verder geen schade aan de frontlader!!!!
Zijn toch sterker dan je denkt hoor, ook al zijn ze klein. Bewegen doen ze niet
Dubbellucht van de shovel verliezen.
Bagger/water rijden in een kieper en dan iets te hard door de bocht en dan gaat al het water er overheen weer terug in de sloot hahaha
En we hadden een nieuwe trekker gekocht dus ging ik de oude schoonmaken alleen het dakraam stont nog open dus toen was die van binnen ook schoon
-trekblok niet goed vergrendeld dus met kippen kar omhoog; gelukkig kon de zand hoop de kipper opvangen
-maaier net aangekoppeld, dus ik ff de aftakas testen, maar hij stond nog in transport; dat aftakas punt in de maaier gebroken
Hij lag voor mn huis in de berm, en doet het nog
Ku'j beter een Opel Kadett hebben Heb je alleen een deuk in de achterklep...
van de kipper ja
Dit was zonder kipper...
Gebeld worden door een vriend als je thuis bent, om te vragen of zijn GSM misschien niet in de kar ligt vol met houtafval
Ja hoor, hij lag er in
Alleen niet zo leuk als je de helft van de kar bijna terug moet afladen en hem iedere minuut moet bellen om te kijken of je er bijna aan kan komen, in het donker en de gietende regen ...
-van de lente de kunstmeststrooier uit de hef achterover laten kieperen (zat net helemaal vol 1,5ton)
-trekker in de versnelling laten staan en dan vooruit het hok induwen( en dan start hij)
anders alleen een knoper van een hooipers op mijn vinger laten vallen
Gevolg: stukje vingertop kwijt
We zijn benieuwd