Same Taurus 60 - Opvoeren van een same taurus60

Zou graag men same taurus 60 nog wat extra vermogen geven
Zit al een zwaardere veer in de regelaar en koudstrart zit geblokeert dat die open blijft wat kan ik nog extra doen?
Mvg alvast bedankt
Same taurus60

Reacties

Jij wil ook alles opvoeren... eerst de deutz, toen de silver en nu de taurus😂 zelf weten natuurlijk
Same taurus60
@bernard-vant-klooster wou een extra trekker kopen daarom dat ik graag wist welke het beste op te voeren voor trekertrek
Taurus heb ik nu momenteel maar wil extra trekker
Fast Eddy
@Same taurus60

Moet het persè een Same zijn?
En hoeveel pk mag je over hebben in jou klasse? Of hoeft hij niet voor de waterrem?
Same taurus60
@Fast Eddy moet zeker geen same zijn maar propere trekker die makelijk op te voeren is en waar ik toch nog met op het veld kan werken eventueel en een redelijke prijs
@Same taurus60 zou dan eerder voor een oude ford gaan oid. Vind same persoonlijk erg mooi maar ze zijn niet geschikt om flink op hun donder te geven
Fast Eddy
@Same taurus60

Dan zou ik voor een ander merk gaan. Je kan beter een merk nemen met de brandstofpomp aan de motor. Deutz of International. Als je iets aparts wil een Zetor of Steyr.
stephan-inter
@Same taurus60 wat voor iets zoek je.
Welke prijsklasse.
Turbo trekkers zijn het makkelijkst op te voeren
+1
Mdbm
@Same taurus60 Er staat een mooie 1455 met andere turbo en brandstofpomp op 2dehands.be. Staat op mooi brede banden met weinig profiel. De ideale tractor voor trekkertrek. Hou er wel rekening mee dat je met dat oudere type tractoren zelden kan winnen van de vario’s en cvx-en.
stephan-inter
@Mdbm haha zelden? Je bedoelt de oude trekkers rijden bijna altijd podium
valmet6400power
@Mdbm @stephan-inter
Ik wou net zeggen, je bedoelt dat je rekening moet houden met huilende vario/cvt rijders als je met een schakeltrekker (met x aantal keer powershift) voor de sleepwagen hangt.
Hoe vaak een 1455 in de 9 ton gewoon een vario eruit trekt dat is zeldzaam als ze niet winnen inderdaad.
Mdbm
@valmet6400power Powershift is natuurlijk beter, maar op de 1455 staat er geen. De reden dat een 1455 en 140pk vario eraftrekt is waarschijnlijk omdat die 1455 250pk en op kale xm108-banden staat. Dat kan je enkel met een trekker doen als zijn enige bezigheid trekkertrek rijden is. Zonder vario of powershift ben je te hard gebonden aan je versnelling. Snelheid dat je in het begin te kort komt en koppel dat je op het einde te kort komt.
valmet6400power
@Mdbm
Ja absoluut, dat weet ik. Een standaard 1455 trekt in de trekkertrek niet echt denderend, in zoverre, je ziet ze eigenlijk zelden standaard. Maar in een trekkertrek met een pk limiet van bijvoorbeeld 220 dan zitten de 1455’s allemaal op 219,5 afgesteld, en dan op 710 banden inderdaad. En een Fendt 820 is gewoon standaard vermogen en wellicht op 650 banden en alleen wat gewicht voorin ipv achterop en onder de trekker.
stephan-inter
@valmet6400power Je dacht dat die fendts allemaal standaard waren?
Als hun de vario niet anders afstellen(drukken verhogen) blijven ze stil staan waar een 1455 of fendt 615 door trekt
valmet6400power
@stephan-inter
Die Fendt Varios zullen ongetwijfeld niet allemaal standaard zijn maar ze zullen niet van 145 naar 220 pk opgeschroefd zijn zoals een 1455. Die moet gewoon de volgende dag te werk en 95% van de 1455’s niet.
stephan-inter
@valmet6400power
Niet elke 1455 is opgeschroefd.
Orgineel heeft deze motor 200 pk.
Voor de trekkers zijn ze terug gedraaid.

Maar ik bespeur hier enig jaloezie?
+2
@stephan-inter ik niet? Gewoon normale opmerkingen van @valmet6400power toch?
+2
valmet6400power
@stephan-inter
Neehoor helemaal niet! Al zou het een 300 pk motor is die is teruggeschroefd naar 145, dat maakt toch niet uit? Feit is gewoon dat de meeste 1455’s niet meer gebruikt worden voor landwerk. Dat geeft niet, maar op de trekkertrek baan kom je zelden (zeg nooit) een standaard 1455 tegen. Om het simpele feit dat ze heel makkelijk op te schroeven zijn.
Dat heeft niks met jaloezie te maken en als je ntto rijdt dan heb je ook die vrijheid omdat die er om onbegrijpelijke reden er voor kiezen om met een pk limiet per klasse te rijden. Maar die 1455’s hoeven de volgende dag niet weer aan het werk en daar maken ze dan ook gebruik van op de trekkertrek baan, met gewichtendragers en banden met heel weinig profiel etc.

Net zoals @bernard-vant-klooster zegt gewoon een normale opmerking. Maar misschien voel jij je aangesproken omdat je een 1455 hebt, dat zou ook kunnen natuurlijk 🤷🏻‍♂️
stephan-inter
@valmet6400power Nee jij zegt dat elke 1455 standaard opgeschroefd is.
Mijne is pas sinds afgelopen jaar opgedraaid.
Ik ken er nog genoeg doe orgineel rondrijden.
En als de vario's en cvt's het niet kunnen winnen jammer dan
+1
valmet6400power
@stephan-inter
Dat beweer ik niet, ik zeg alleen dat er niet veel Fendt varios zijn die van 145 naar 220 pk zijn geschroefd zuiver voor trekkertrek.
Ik zie (en hoor) ook veel liever een oude trekker winnen van een vario, dat zijn nog ouderwetse pk’s 🔥
+2
Fendt926Driver
Toch is same een mooie trekker voor trekkertrek.
Een buffalo 120 weegt in 2wd 4300 kg. Kan in de 4.5 ton. Dan trek je tegen inter 955
Onze 95pk sterke fendt 610 ls moest al in de 5.5 ton.
Dus dan heb je al veel meer pk s in een lichte klasse hoef je minder op te voeren.

Wij hebben juist te veel pk in de klasse en kunnen het bijna niet op de baan brengen
We moeten steeds hoger in de versnelling
Of toch naar bredere banden. We hebben niet genoeg speling in gewicht voor dubbellucht
ford3000case745
@Fendt926Driver dan ga je toch in de 6 ton rijden? Dan moet het lukken met dubbelucht.
Fendt926Driver
@ford3000case745 de 6 ton is geen klasse bij ons. De 7 ton wel. Maar met 2wd komen we dan niet mee.
We klagen ook niet bij deelname in de 5.5 ton. We moeten alleen het optimale nog vinden
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Taurus 60 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!