Illustratie van:

John Deere 3040 - springt soms uit versnelling

Versnellingsbakprobleem john deere 3040.
De tractor heeft het probleem dat hij soms uit de 2e of 3e versnelling springt maar heeft het dus niet altijd kan het zijn dat de synchromesringen dicht geslipt zijn met vuil of olieresten ( te dikke olie ? ) Trekker heeft 12500 uur gelopen en schakeld voor de rest prima. Kan ik het met andere olie oplossen of moet de versnellings bak zeker open en wat voor kosten plaatje heb ik dan ?

Deel dit topic

Reacties

klm31413
In 9 van de 10 keer is de schuifmof in de bak versleten.dit is alleen op te lossen door de bak uitelkaar te halen.andere okie erin is een sprookje

succes
WimBe
Ja lijkt me ook, die houden de tandwielen in de versnelling...., of de gaffels zelf
passion_for_power
Is dat een groot karwei of kun je er vrij makkelijk van bovenaf bij? Ik neem aan dat de kabine er ook in zijn geheel af moet? En is dat probleem een kostbare geschiedenis of valt dat mee?
Graag zoveel mogelijk tips dan weet ik wat ik met de trekker ga doen
jd 1640
Ben je zelf al handig met sleutelen en heb je er geduld voor.
passion_for_power
Jd 1640
Met dat sleutelen zal het wel goed komen denk ik , alleen ben ik niet van plan om er een hoop tijd en geld in te gaan steken want dan gaat hij zo in de verkoop
WimBe
Ja ligt eraan wat ermee is, en dat kan ik zo ook niet vertellen hier vanaf de computer. Als het probleem in de bak zit dat moet het hok er wel af, en dan is het wel een behoorlijk karwei.

Wat voor cabine zit erop? Als het een sg2 is dan kun je nog even kijken of er veel speling op de schakelhendels voor het rechterachterwiel zit. Misschien dat het daarom niet goed in de versnelling gehouden wordt. Maar ik denk meer dat het in de bak is.

Schakeldeksel met middenschakel kun je er zo af halen en dan kijk je in de 'bak', bij de gaffels kun je dan wel bij.
passion_for_power
WimBe,
Nee het is geen sg2 kabine maar het model daarvoor met de vierkante kabine
WimBe
Oké dan heb je dus ook midden schakeling. Voor de rest geldt het eerder genoemde 😉
john deere gek
Hallo tractorfan. zou zo niet weten wat het was. Denk dat de versnelling bak zijn beste tijd gehad heeft. als je het laat doen duur klusje. duizenden euros. Zou er mooi mee doorrijden. Het gebeurd dus niet vaak en 2e en 3e heb je niet vaak nodig. Is het met vierkante vce cabine of met ronde cabine en schakeling op zijspatbord ? heb zelf een 3040 met vce cabine van 1982. Goeie trekker. Gr Eltje Dam. mail eltjehennie@planet.nl.
WimBe
@john deere gek

Euh als je juist op tijd bij zulke dingen bent kun je veel geld besparen, zelfde geldt voor een defecte hylo door bijvoorbeeld een lekke keerring.
jd user
Het zijn de syncroringen.Deze hebben inwendige veertjes.Die zijn versleten.Vooral bij niet goed schakelen gaat deze kapot.Oftewel zijn ze te ver gesleten,dat ze lam zijn.Dus nieuwe syncroringen erin en klaar.Alleen je hefdeksel moet er niet af ....maar ook de bak moet in tweeen.Veel succes ermee.

Trouwens ...waarom doe je niet een elastiek aan je pook.Dan blijft ie ook wel zitten.TIP!!!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 3040 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
4