Hallo,
Heeft iemand een bandenspanningstabel voor vredestein flotation pro banden, in de maat 710/50r26.5
Kan op het internet geen een vinden en willen graag weten wat voor spanning deze banden benodigd hebben
Groet Rickboer
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik heb dezelfde banden om mijn giga. Die wagen is iets lichter en kleiner. Ik rij ook minimaal 2 bar als het wat nat is. Bij veel transport 3 bar erin
yyy is dan de druk waarbij de maxload xxxxkg gedragen mag worden tot de max snelheid , zonder dat ook maar een stukje oververhit raakt.
Die AT druk heet officieel de referentiedruk, en wordt ingevuld in de officiële formule om de te gebruiken druk uit te rekenen.
Groeten van een " eigenwijze zelfbenoemde bandendruk-specialist".
Op gewone autobanden staat alleen die maxcold en referentiedruk is standaard 2,5 bar , met wat uitzonderingen naar beneden.
Heb de link naar Vredestein al gevolgd, en daar ook voor lagere snelheid hoger draagvermogen toegestaan dan de 3750kg die bij loadindex 154 hoort.
Moet voor dit forum even omschakelen, ook met de formule die gebruikt wordt.
Mijn bandendruk-story is begonnen op camperforum, dus voor C(omercial) banden, en de lagere snelheid van landbouwvoertuigen, gaan de vuistregels, die ik voor bestelauto en vrachtwagen banden heb uitgevogeld, niet meer op, maar denk het wel te kunnen omrekenen.
Hoop op dit forum daarover ook wijzer te worden.
Voor de offroad " on Track" in lijst van Michelin ongeveer 80% van de druk voor 65kmu( D snelheidscode ) op de verharde weg genoeg. En voor modder en zand, te vergelijken met op het land, 50% van de druk voor 20kmu op de weg.
Dit zijn dan gelijk de maxsnelheden.
Dus dan terug tot 0,6 bar soms.
Dus zo heb je al met 3 drukken te maken , die alle weer iets anders betekenen.